China pare să fi condus recent testul feroviar de mare viteză, CR450. Considerat a fi cel mai rapid tren comercial din lume, CR450 este de așteptat să înceapă operațiunile în 2025.
Trenul, care are o viteză de probă de 280 mph (450 km/h), se afla într-o cursă de probă de la Tianjin la Beijing.
O serie de videoclipuri care prezintă trenul au apărut pe rețelele sociale în noiembrie, înainte de a fi demolate.
Trenul seamănă cu o săgeată când este privit din lateral
Trenul seamănă cu o săgeată când este privit din lateral. Nasul său elegant, în formă de glonț, are contururi ușor unghiulare, în timp ce cockpitul are lumini decorative de respirație. Videoclipul de testare aparent scurs de luna trecută prezenta un tren marcat CR450AF-0001, în timp ce ultimele imagini arată un CR450 cu opt vagoane cu numărul de serie acoperit de bandă albă, a raportat SCMP.
Trenul glonț CR450, cel mai recent model de tren de mare viteză proiectat din China, va putea funcționa la viteze de 248 mile (400 de kilometri) pe oră în timpul rulării comerciale. Noul model este semnificativ mai rapid decât trenurile de mare viteză CR400 Fuxing aflate în funcțiune în prezent, care operează la viteze de 350 de kilometri pe oră.
CR450 este cu 12% mai ușor
În comparație cu CR400, CR450 este cu 12% mai ușor, consumă cu 20% mai puțină energie și are o performanță de frânare îmbunătățită cu 20%, potrivit China Railway. Proiectul de inovație CR450 implică și inovație tehnologică în infrastructură, inclusiv căi ferate de mare viteză, poduri și tuneluri.
China susține că a construit cea mai mare rețea feroviară de mare viteză din lume pentru a răspunde cererii tot mai mari a populației de călătorii convenabile și confortabile. Lungimea operațională totală a rețelei sale feroviare de mare viteză a depășit 27961 mile (45.000 de kilometri), trenurile de mare viteză Fuxing funcționând în 31 de regiuni la nivel provincial la nivel național, conform datelor disponibile până în aprilie 2024.
Linia centrală Chengdu-Chongqing ar putea fi ruta posibilă
Videoclipul de testare aparent scurs de luna trecută prezenta un tren marcat CR450AF-0001, în timp ce ultimele imagini arată un CR450 cu opt vagoane cu numărul de serie acoperit de bandă albă. Caroseria este nevopsită, dar marca Fuxing a trenurilor glonț din China este vizibilă, subliniind faptul că noul tren se bazează pe fundația CR400, care a debutat în 2017, potrivit SCMP.
Conform detaliilor publicate în septembrie, într-o singură zi, rețeaua feroviară a Chinei transportă peste 10 milioane de pasageri, ceea ce o face cel mai aglomerat sistem feroviar din lume. Aceste servicii pline de viață demonstrează vitalitatea Chinei, rețeaua feroviară ajungând în 99% din orașele din întreaga țară, fiecare cu o populație de peste 200.000 de locuitori, iar rețeaua feroviară de mare viteză acoperă 96% din orașe, fiecare cu o populație de peste 500.000 de locuitori.
Videoclipurile recente ale lui CR450 au alimentat speculații despre posibila sa rută. Rapoartele au sugerat că linia centrală Chengdu-Chongqing ar putea fi ruta sa posibilă, deoarece linia Beijing-Shanghai ar putea necesita upgrade.