Vulturul german nu lasă PRADA ROMÂNIA din ”gheare”!
Nici dacă ar fi inaugurat încă mult așteptata autostradă peste Carpați, tot nu s-ar fi înghesuit așa guvernanții în poza cu o simplă delegație de directori ai unei companii private. Fie ea și una germană… Și purtând numele de VARTA…
Iohannis, deja cu ochii mai mult după bere și vulturul german…Numai că, de la premier și la miniștrii de profil, cu toții s-au dus ”pe fenta” unei declarații ”cu subînțeles”, dată de un CEO care a strecurat că ”s-ar putea să luăm drumul României”. Astfel că ”marii bărbați de stat” de la București au și început să se ”înțepe” electoral unii pe alții, care dintre ei a adus ”Investiția de UN MILIARD de euro” în România. Pentru că, deși acum nu se mai știe exact cine a aruncat această cifră de altfel mai mult decât atractivă în această vară, propaganda operativă a ”rostogolit” miliardul de euro ”de la VARTA” care va fi ”băgat” în ”fabrica de la Arad”, astfel încât prețurile terenurilor de pe ”feuda” europarlamentarului Falcă au crescut spectaculos. În doar câteva zile de la ”marele anunț” guvernamental. Și cu toate că, ultima dată, chiar în luna octombrie, ”olandezul zburător” Florin Spătaru, ajuns din director la DAMEN direct ministru al Economiei încă o ținea ”langa” cu miliardul de la VARTA, iată că acum germanii ”joacă murdar” cu premierul Ciucă și restul demnitarilor români. Cei care au ”înghițit” parcă prea ca la țară ”generozitatea” germană de a investi un miliard, dar doar dacă Guvernul le acordă un ajutor de stat de 500 milioane de euro… Semn că deși ”Colonia” părea a fi intrat cu totul sub ”management” american, iată că, ghinion, ”vulturul german” nu renunță așa ușor la ”prada” aflată în ”ghearele” sale odată cu instalarea ”coloanei săsești” la vârful statului român…
Ce zice VARTA, ce pricepe Ciucă…
În luna iunie, premierul Nicolae Ionel Ciucă primea oficial, la Palatul Victoria, o delegație a companiei germane producătoare de baterii VARTA Microbaterry, condusă de un oarecare ”Markus Hackstein, V4Drive Executive Board Member”… Cel care s-a rezumat să declare doar că ” decizia este spre România”… Imediat s-a repezit însă premierul Nicolae Ionel Ciucă, acesta dând asigurări ferme că ”Sper că suntem pe un drum foarte bun și am înțeles că decizia dumneavoastră este deja luată”.
Ciucă i-a primit pe germani, Florin Spătaru le-a ridicat osanaleAu trecut lunile, germanii nu au mai pomenit de nicio investiție, însă pe 14 octombrie, ”ciorba VARTA” era reîncălzită de ministrul Economiei, Florin Spătaru lansând și el ”bomba” germană…
”Discuțiile din acest moment duc în direcția unor investiții majore în producția de baterii pentru mașini electrice în România și sper ca până la sfârșitul anului să fie semnat un acord de principiu. Nu există tatonări, există dicuții concrete! O astfel de investiție ar însemna un instrument foarte puternic de retenție a industriei automotive în România. Gândiți-vă că cei doi mari producători au o strategie de transformare tehnologică, de aducere a mașinilor electrice pe linie de producție din România. Pentru asta avem nevoie de semiconductori, clar, și vom avea nevoie și de baterii. Statul va încuraja deschiderea în România a unor astfel de facilități de producție prin scheme de ajutor de stat individualizate”.
Jumi – juma, ca la Brașov…?
Numai că, ”la sfârșitul anului”, atunci când trebuia deja să înceapă investiția ”de un miliard de euro”, compania germană nu a trimis în România decât un comunicat prin care anunță că ”are probleme financiare”, ”se confruntă cu o situație economică dificilă”, ”veniturile au scăzut” și, drept urmare, ”lansarea noii fabrici V4Drive, o investiție gigant de 1 miliard de euro pregătită pentru România, va fi continuată doar după ce angajamentele obligatorii față de clienți vor fi asigurate”.
La Brașov, ajutorul de stat a fost mai mult de jumătate din investițieDe această dată niciun lider de la București nemaideschizând gura la ”marele anunț” german. Mai ales că, astfel, guvernanților li s-ar fi transmis că nu este încă nimic pierdut, mai ales dacă va beneficia de ”schema de la Brașov”. Cea prin care compania a primit ajutor de stat, pentru extinderea fabricii deținute la Brașov, suma de 25,3 milioane de lei. Dar pentru o investiție totală de 50 milioane de lei pentru extinderea producției pentru acumulatori și baterii pentru aparate auditive. Ceea ce înseamnă un ajutor de stat de peste 50%. Numai că la investiția de 1 miliard de euro…
Cehii tac. Și fac.
Un alt ”deranj” al germanilor putând consta în fabrica de baterii pentru stocarea energiei pe care compania cehă Tesla Group o construiește deja la Brăila.
National