Articole postate de Marian Raul

• Atelier de confectionare: Prastia de nadit... 188

Prastia de nadit de mari dimensiuni se foloseste pentru nadire la distante mari ( pana la 120m ), cu bulgari de nada amestecate cu porumb si cu boiliesuri.   Un astfel de produs, ca cel prezentat de magazinul online SipCarp (http://www.sipcarp.ro/magazin/product_info.php?products_id=6566), ajunge insa la un cost destul de frumusel: 800 ron.   Vreau si eu una, mi-am zis ...insa cu un buget ....mai paman

• Balta Valea Mare... 192

Balta Valea Mare, comuna Barcani satul Saramas, Întorsura Buzăului.In Iulie 2013, locatia era prezentata astfel pe http://www.infopescar.tv/forum/balti-iazuri-si-ferme-piscicole/balta-valea-mare-t18849.html:  O balta de aproximativ 7 ha de apa populata cu crap comun, amur, caras si somn pitic. A fost populata cu aproximativ 6 tone de peste cu greutate per peste intre 1 si 5 kg la crap si 7 kg la amur.

• Râma castiga la Valea Morii Budila... 191

Prima partida de pescuit pe 2014 ne-a gasit pe Valea Morii Budila, o balta cu o suprafata de cca 2.2 ha cu posibilitatea de a extinde luciul de apa pana la aproape 4 ha: un dig de cca 3000 mp desparte frumoasa balta de pescuit de o amenajare piscicola fara apa care asteapta cam de multicel spargerea digului si unificarea baltilor. Daca administratorii locatiei ar reusi extinderea luciului de apa, cred ca am avea aici una din cele mai frumoase locatii de pescuit din judet. Latimile baltii variaza intre 80 si 160 m.  Spre deosebire de anii trecuti cand pierdeam cate o galeata de momitoare la fiecare partida de pescuit, de aceasta data

• La stiucarit pe Canalul Castorilor... 189

Noiembrie, 2013. Locatia: un canal din zona comunei Boroșneu Mare, judetul Covasna. Stiucaritul nu este specialitatea noastra insa tentatia de a-i cunoaste pe "micutii ingineri", ne-a adus in aceasta zona. Pe drumul de acces catre canal ne-a intampinat o caprioara: nu parea speriata de intalnirea cu noi. In cele din urma a tasnit ca o sageata pe campul negru. Privirile noastre urmareau petecul alb de codita cum se pierdea in zare ...  Dupa intalnirea impresionanta  cu caprioara, mintile noastre au revenit la micutii ingineri iar o intrebare a aparut ca din senin: de ce isi fac castorii baraje? Oare ... pentru ca se hraneste cu peste ?

• Doripesco Balta 6 - Cand crapii se pricep la marketing! 187

Cred ca tehnica de marketing care face atractiva aceasta balta este abureala: POTI RETINE 10 Kg de peste. Spun abureala pentru ca la fel de bine puteau alege ca slogan: poti retine 1 TONA de peste. Asta, daca-l prinzi sau daca-l vezi. Iar daca nu-l vezi, ai nevoie de un control la un optician bun ;)  Paznici stiu bine asta si nici nu se obosesc sa treaca in control pe balta sau sa te verifice la plecare. Ma rog, te pot vedea cu binoclu  din foisoarele lor ...dar ma gandesc ca ar fii o panorama plictisitoare: acelasi peisaj si aceeasi fraieri care se lupta cu crapii ...din imaginatia lor. Dealtfel, pe mai toate baltile vizitate, oamenii aveau un catastif pe care isi notau iesirile de peste si astfel, aveau un inventar la zi cu populatia de peste. Poate aici se practica urmarirea prin CIP-uri, sateliti sau GPS ca altfel nu imi dau seama cum isi pot raspunde la intrebarea: Mai are balta peste sau trebuie sa mai bagam?  Am fost aici anul

• Cismasu, BV: intre pescuit si echitatie.... 192

Incep aceasta poveste pescareasca cu entuziasmul debordant al Elenei, fetita noastra, Dealtfel, regia, imagina si rolul din filmuletul de mai jos ii apartin:   Era cam pe vremea iesirii la Budila: inca de pe atunci incepusem sa ma gandesc la o iesire la pescuit dedicata total fetitei mele. Auzisem vorbe de lauda privind amenajarile si curatenia, echitatie atat pentru cei mici, pe ponei cat si pentru adulti iar din punct de vedere al popularii acestui cot de Olt cu o lungime de 2.5 zvonurile precizau ca aici ar fii p

• Chilia Veche - Un petic de rai dar vai ...... 188

Planificarea:  Fara prea multe ganduri secundare sau macar un telefon la localnicii Deltei pentru a afla sansele unei partide bune de pescuit, ne-am urcat in masini si am plecat. catre "ultima zona virgina a Deltei", caci asa numesc localnicii aceasta zona. Fiind o zona de frontiera, braconajul nu prea e la el acasa sau ....? Stiam dinainte de a pleca dar am ignorat complet avertismentul (merci Viorel): Dunarea e mare si murdara, in scadere ce-i drept. Informatii despre aceasta zona puteti gasi si aici: http://www.fotodelta.ro/diverse/chilia-veche.

• Chilia Veche: La pensiunea lui Radu... 180

Sa traiesti nea' Radule. Omul acesta - un burtos ca si mine - e un tip tare jovial si amabil, o gaza de omenie. Ne-a plimbat cu barca, ne-a facut cafeaua dimineata, ne-a pus la dispozitie tot ce avea etc iar toate acestea, CU MARE DRAG. La un sprit cu el, are o sumedenie de povesti pescaresti pe care le argumenteaza si cu poze (somnalai si stiuca am vazut noi prin colectia sa de poze). Stie locurile de pescuit, ii cunoaste pe pescari, are barca lui iar mai nou, isi construieste o pensiune in zona. Chestia asta nu e tocmai ieftina in biosfera.    L-am intrebat ce anume il motiveaza sa pompeze sume mari de bani in pensiune. Mi-a raspuns simplu: - Pasiunea pentru pescuit.   Evident, investitia in pasiune mai trebuie recuperata la un moment dat (sau never). Prin toamna si-a propus sa finalizeze proiectul iar noi

• Nade si momeli. Generalitati si retete... 190

Pentru a avea reusita unei partide de pescuit, pe langa dotarea tehnica adecvata, pregatirea unei nade potrivite, in functie de specia cautata, de tipul bazinului, de anotimp, are o mare importanta. Prin nadire ne propunem sa stimulam apetitul pestilor, sa-i ademenim si mai ales sa-i mentinem la locul de pescuit, fara insa sa-i hranim. Ideea este sa introducem in apa substante apetisante in particule fine care sa se disperseze rapid si sa le placa speciilor urmarite de noi. Vederea este mai putin importanta.  Nu vom nadi oriunde si oricum, pentru ca fundurile apelor adanci, namoloase pline cu vegetatie, sunt adevarate hauri, mai ales pentru nada grea. Bucatile de nada trebuie sa fie aruncate dupa ce sondam cu grija fundul apei stabilind natura sa. Vom cauta sa stabilim cu atentie treptele de nivel, adancimea, viteza curentului, claritatea apei, directia vantului. Acest sondaj se realizeaza cu montajul prezentat la CRAP cu ajutorul sondei din trusa

• Diverse retete pentru mamaliga... 198

Ingrediente:  apa 2 litri  faina de porumb (malai) circa 1 kg  faina de grau  sofran  atractant pentru pesti lichid – anason, vanilie, capsuni ...    Calitatea malaiului (granulatia) este esentiala pentru realizarea unor patratele bune de mamaliga. Dintr-un malai cu particule mari, cu tarate, vor rezulta niste patratele care se vor desface usor si ne vor lasa carligul gol, ineficient. De aceea primul lucru care trebuie facut este cernerea malaiului printr-o sita, cu cat mai fina cu atat mai bine.   Se pune apa la fiert, in am dizolvat sofranul, cam un varf de lingurita, precum si atractantul. Dupa ce apa da in clocot se pune malaiul, si se lasa sa fiarba circa 20-30 de minute. Cind mamaliga e aproape fiarta se amesteca bine cu facaletul.   Pana aici procedeul este identic cu cel al unei mamaligi obisnuite. Urmeaza insa faza a doua, menita sa le dea cub

• Castelul Bran - Instantanee de vis ...... 189

Tourpipe - the story teller ...

• Budila (BV) - Peisaj de poveste... 193

Si de aceasta data ne-am hotarat sa iesim la peste    ...tot la o partida de ceafa la gratar. Nu mai adaug pozele premergatoare pt ca  ....ceafa era cam grasa. Ca de obicei: am ajuns cam tarziu pe balta (dar fara incidente - nu era Florin la volan iar masina nu avea senzor de alcool). Drept urmare am ajuns intr-o zona plina de agataturi a acestei balti situata intr-un peisaj de basm: drumul pana acolo te trece prin albiile a 2 rauri (unul secat iar celalalt, viu) si serpuieste la poalele unui munte (nu-i stiu numele ca nu am vazut indicatorul; defapt nu cred ca am vazut nici macar un indicator din toate cele intalnite pe traseu). Impreuna cred ca am pierdut vreo 20 de momitoare (este o impresie puternic negativa cand ma gandesc la aceasta balta) dar trecem cu vederea gratie peisajului: munte, multa verdeata, foisoare la fiecare post de pescuit, pastravarie, restaurant cu terasa in balata pastravilor (in constructie, e drept). Balta e maricica iar un dig o

• Dan si Alex la Budila (BV, Mai 2013)... 184

...

• Sanpaul, HR: Schumi stropeste crapoaicele... 189

Florin are 2 metehne: viteza si pescuitul traditional. In primul caz, sa nu faceti greseala sa ii dati o masina pe mana si sa mai si stati in dreapta: te vei simti mai bine in centrifuga unei masini de spalat (dupa cum am mai spus, vitezoman dar un sofer bun). In cel de-al doilea caz: desi are scule de pescuit noi si bunicele, nu ai sa gasesti la el in trusa bunataturi gen boilles, pelette, dip etc ...doar rame si viermisori. De Paste s-a gandit el sa combine viteza cu udatul crapoaicelor ....si i-a reusit. PS: dupa cum era si normal, fetele s-au intors (dupa filmari) in lacul Sanpaul pe care amicul nostru il indrageste atat de mult ("Amintiri din copilarie" - ;) ).

• Rod Pod: to be continued... 186

Romanii sunt inventivi si seria hand made Rod Pod continua (http://pepatuldenada.blogspot.ro/2012/09/hand-made-rod-pod.html): ...