Sări la conținut
MI

Minca Tudor Liviu

Între 19.10.2025 și 28.10.2025, a publicat 9 articole, citite de 1.545 ori, cele mai multe scrise în categoria Știință/Tehnică (9 articole) .

Cele mai recente

Știință/Tehnică

Ferrari 812 Superfast - Finalul motorului V12 aspirat

Noul Ferrari 812 Superfast este cel mai nou model lansat de celebra companie din Maranello , cel mai puternic Ferrari de serie (modelele produse in serie limitata le excludem) si totodata modelul care marcheaza un moment trist in istoria masinilor supersport. Este foarte probabil ca 812 Superfast sa fie ultimul Ferrari sub capota caruia gasim un V12 aspirat natural. Reglementarile si legile actuale isi pun din pacate o amprenta negativa asupra motoarelor mari aspirate natural. Sa lasam insa deoparte amanuntele mai putin fericite si sa ne concentram asupra masinii in sine. In mare parte, Ferrari 812 Superfast este un Ferrari F12 imbunatatit atat estetic, cat si tehnic. In timp ce F12 se folosea de un V12 de 6,3 litri si 730 de cai , modelul 812 Superfast dispune de un V12 de 6,5 litri care depaseste bariera de 800 de cai putere, reusind sa ajunga de la 0 la 100km/h in aproximativ 2,8 secunde. Ca si premiera in materie tehnica, Fe

Știință/Tehnică

Carrera cu numarul 999.999 este un Targa GTS

De curand , Porsche Carrera a atins cota de 1 milion de exemplare produse, un numar impresionant daca tinem de faptul ca este o masina sport . Productia primelor modele a inceput in 1963 , iar de-a lungul anilor forma generala a fost pastrata , modelul 911 crescand insa in dimensiune, de la an la an. Porsche a prezentat publicului larg exemplarul cu numarul 1 milion, insa multi s-au intrebat cum arata exemplarul cu numarul 999.999. Raspunsul il aveti in fotografiile din acest articol.Este vorba de un Carrera Targa GTS din generatia 991 facelift , care a ajuns in Canada la fericitul posesor in varsta de 51 de ani . Cand acesta a aflat ca a intrat in posesia exemplarului cu numarul 999.999 , a spus ca va pastra masina multi ani de acum in colo. Curiozitatea oamenilor se indreapta acum catre exemplarul cu numarul 1.000.001 . Oare ce configuratie are ?

Știință/Tehnică

Hyundai I30 N , un hot-hatch accesibil

Noul I30 N este prima incercare a celor de la Hyundai de a lansa un model de performanta care sa rivalizeze cu Golf GTI, Peugeot 308 GTi si Focus ST.Se pare ca rezultatul este unul de exceptie , I30 N avand sub capota un motor de 2.0 litri si 247 cai, fiind capabil sa atinga prima suta in 6,4 secunde. Un pachet Performance poate fi adaugat ulterior, punct in care puterea motorului urca la 271 cai, iar timpul necesar pentru atingerea primei sute de km/h scade la 6,1 - 6,2 secunde. Cuplul motorului este suficient, 350 nm , iar viteza maxima limitata la 250 km/h. Cutia manuala este etajata si gandita pentru un condus sportiv, schimbarile facandu-se rapid. Exista 5 moduri de condus selectabile, Eco , Normal, Sport, N si N Custom, ultimul permitandu-i soferului sa seteze parametrii de condus dupa bunul plac.Cat despre exterior, detaliile care diferentiaza un I30 N de un I30 normal sunt destul de vizibile , mai ales la nivelul jantelor si al elementelor optice specifice, cum ar fi evacu

Știință/Tehnică

Noul Audi A8 este hotarat sa dea concurentei o lectie in materie de tehnologie

Cel mai nou reprezentant al gamei de lux din industria automobilistica, noul Audi A8, a venit parca sa dea o lectie de tehnologie concurentei. Nu spunem faptul ca seria 7, S-Class, Lexus LS, sau alte modele nu sunt dotate corespunzator, insa cei de la Audi pur si simplu duc termenul de lux in viitor. Cu un design angular, ce anunta o evolutie si nu o revolutie, noua nava amiral a celor de la Audi ramane in continuare genul de limuzina care nu vrea sa atraga atentia, chiar daca farurile dispun de tehnologie laser, iar stopurile sunt OLED. Totodata, noul model este prima masina construita special pentru a fi adaptata in timp condusului autonom. Treptat , Audi va lansa update-uri de software care vor face pasul catre condusul autonom. Pana la aceste update-uri, o camera cu mai multe fascicule laser va scana drumul , iar masina va "invata" cum sa faca fata diferitelor situatii. In momentul in care condusul autonom va fi disponibil , noul Audi A8 va putea sa se conduca singur doar i

Știință/Tehnică

Am cumparat unicul A Class Designo Long aflat pe piata second hand

Exista voci care ar putea spune ca exagerez, insa titlul este adevarat 100%. Singurul A Class Long Designo de pe piata second hand se afla la vanzare in Decembrie 2017 in Romania , fix in momentul in care eu cautam sa cumpar un A Class din prima generatie. Pana in momentul de fata am mai detinut 2 exemplare A Class din generatia W168, dar niciunul foarte dotat. In Decembrie 2017 am inceput sa ma uit pe diferite site-uri , insa majoritatea masinilor pe care le gasisem erau intr-o stare jalnica. Am fost sa vad 5 exemplare de A 170 CDI pana sa il gasesc pe cel pe care l-am si cumparat. Toate erau total diferite fata de ceea ce scria in anunt. Cand am deschis anuntul cu A-ul Designo, textul era foarte simplu, fara exprimari pompoase, sau fraze lungi care sa sugereze faptul ca proprietarul vrea neaparat sa te convinga sa cumperi masina. Din cate imi aduc aminte, anuntul suna cam asa : "Vand A170 cdi automat, stare foarte buna, piele rosie, trapa, incalzire scaune, 2 chei, anvelope iarn

Știință/Tehnică

Noul Ford Fiesta a fost lansat in Romania

Noua generatie Ford Fiesta este oficial cea mai avansata tehnologic masina din clasa mica.De la sistemele inteligente de asistenta pentru sofer, pana la volanul incalzit si sistemul audio semnat Bang & Olufsen, putem spune ca noua Fiesta se ia la intrecere cu modele de lux. Totodata , noul model dispune de 7 variante de echipare: Trend, Cool & Connect, Titanium, ST Line, Vignale , Active si Fiesta ST cu noul motor in 3 cilindri ce ofera 200 de cai.Cu ocazia lansarii noului model in Romania , in cadrul evenimentului Fiesta Social Club ce a avut loc la Bucuresti Mall in data de 13 iulie 2017 , am putut admira si analiza varianta de echipare Titanium , ce vine insotita de motorizari diesel sau benzina, reusind sa satisfaca nevoile unei palete largi de clienti, de la proprietarii de flote ce vor alege mai mult ca sigur economicul 1,5 diesel cu 85 cai , pana la oamenii pasionati de motoare pe benzina, ce vor gasi ca fiind suficienti cei 100 cai pusi la bataie de economicul Ecob

Cele mai citite

Știință/Tehnică

Ferrari 812 Superfast - Finalul motorului V12 aspirat

Noul Ferrari 812 Superfast este cel mai nou model lansat de celebra companie din Maranello , cel mai puternic Ferrari de serie (modelele produse in serie limitata le excludem) si totodata modelul care marcheaza un moment trist in istoria masinilor supersport. Este foarte probabil ca 812 Superfast sa fie ultimul Ferrari sub capota caruia gasim un V12 aspirat natural. Reglementarile si legile actuale isi pun din pacate o amprenta negativa asupra motoarelor mari aspirate natural. Sa lasam insa deoparte amanuntele mai putin fericite si sa ne concentram asupra masinii in sine. In mare parte, Ferrari 812 Superfast este un Ferrari F12 imbunatatit atat estetic, cat si tehnic. In timp ce F12 se folosea de un V12 de 6,3 litri si 730 de cai , modelul 812 Superfast dispune de un V12 de 6,5 litri care depaseste bariera de 800 de cai putere, reusind sa ajunga de la 0 la 100km/h in aproximativ 2,8 secunde. Ca si premiera in materie tehnica, Fe

Știință/Tehnică

Carrera cu numarul 999.999 este un Targa GTS

De curand , Porsche Carrera a atins cota de 1 milion de exemplare produse, un numar impresionant daca tinem de faptul ca este o masina sport . Productia primelor modele a inceput in 1963 , iar de-a lungul anilor forma generala a fost pastrata , modelul 911 crescand insa in dimensiune, de la an la an. Porsche a prezentat publicului larg exemplarul cu numarul 1 milion, insa multi s-au intrebat cum arata exemplarul cu numarul 999.999. Raspunsul il aveti in fotografiile din acest articol.Este vorba de un Carrera Targa GTS din generatia 991 facelift , care a ajuns in Canada la fericitul posesor in varsta de 51 de ani . Cand acesta a aflat ca a intrat in posesia exemplarului cu numarul 999.999 , a spus ca va pastra masina multi ani de acum in colo. Curiozitatea oamenilor se indreapta acum catre exemplarul cu numarul 1.000.001 . Oare ce configuratie are ?

Știință/Tehnică

Noul Audi A8 este hotarat sa dea concurentei o lectie in materie de tehnologie

Cel mai nou reprezentant al gamei de lux din industria automobilistica, noul Audi A8, a venit parca sa dea o lectie de tehnologie concurentei. Nu spunem faptul ca seria 7, S-Class, Lexus LS, sau alte modele nu sunt dotate corespunzator, insa cei de la Audi pur si simplu duc termenul de lux in viitor. Cu un design angular, ce anunta o evolutie si nu o revolutie, noua nava amiral a celor de la Audi ramane in continuare genul de limuzina care nu vrea sa atraga atentia, chiar daca farurile dispun de tehnologie laser, iar stopurile sunt OLED. Totodata, noul model este prima masina construita special pentru a fi adaptata in timp condusului autonom. Treptat , Audi va lansa update-uri de software care vor face pasul catre condusul autonom. Pana la aceste update-uri, o camera cu mai multe fascicule laser va scana drumul , iar masina va "invata" cum sa faca fata diferitelor situatii. In momentul in care condusul autonom va fi disponibil , noul Audi A8 va putea sa se conduca singur doar i

Știință/Tehnică

Noul Ford Fiesta a fost lansat in Romania

Noua generatie Ford Fiesta este oficial cea mai avansata tehnologic masina din clasa mica.De la sistemele inteligente de asistenta pentru sofer, pana la volanul incalzit si sistemul audio semnat Bang & Olufsen, putem spune ca noua Fiesta se ia la intrecere cu modele de lux. Totodata , noul model dispune de 7 variante de echipare: Trend, Cool & Connect, Titanium, ST Line, Vignale , Active si Fiesta ST cu noul motor in 3 cilindri ce ofera 200 de cai.Cu ocazia lansarii noului model in Romania , in cadrul evenimentului Fiesta Social Club ce a avut loc la Bucuresti Mall in data de 13 iulie 2017 , am putut admira si analiza varianta de echipare Titanium , ce vine insotita de motorizari diesel sau benzina, reusind sa satisfaca nevoile unei palete largi de clienti, de la proprietarii de flote ce vor alege mai mult ca sigur economicul 1,5 diesel cu 85 cai , pana la oamenii pasionati de motoare pe benzina, ce vor gasi ca fiind suficienti cei 100 cai pusi la bataie de economicul Ecob

Știință/Tehnică

Am cumparat unicul A Class Designo Long aflat pe piata second hand

Exista voci care ar putea spune ca exagerez, insa titlul este adevarat 100%. Singurul A Class Long Designo de pe piata second hand se afla la vanzare in Decembrie 2017 in Romania , fix in momentul in care eu cautam sa cumpar un A Class din prima generatie. Pana in momentul de fata am mai detinut 2 exemplare A Class din generatia W168, dar niciunul foarte dotat. In Decembrie 2017 am inceput sa ma uit pe diferite site-uri , insa majoritatea masinilor pe care le gasisem erau intr-o stare jalnica. Am fost sa vad 5 exemplare de A 170 CDI pana sa il gasesc pe cel pe care l-am si cumparat. Toate erau total diferite fata de ceea ce scria in anunt. Cand am deschis anuntul cu A-ul Designo, textul era foarte simplu, fara exprimari pompoase, sau fraze lungi care sa sugereze faptul ca proprietarul vrea neaparat sa te convinga sa cumperi masina. Din cate imi aduc aminte, anuntul suna cam asa : "Vand A170 cdi automat, stare foarte buna, piele rosie, trapa, incalzire scaune, 2 chei, anvelope iarn

Știință/Tehnică

Prezentarea completa a gamei actuale McLaren

In lumea masinilor sport , competitia a devenit din ce in ce mai stransa , iar cei de la McLaren vin sa contracareze acest lucru prin oferta bogata pe care o pun la dispozitia celor care stiu sa aprecieze un obiect cu suflet. In lumea McLaren gasim modele accesibile , dar si modele care par un vis pentru cei mai multi dintre noi. Plecand de la 540 C , al carui pret de pornire este 140.000 euro, pana la extremul P1 care depaseste bariera de 1 milion euro , toate modelele impart acelasi motor de 3800 cmc, setat sa aiba puteri diferite. In momentul de fata , gama McLaren este impartita in 3 categorii : 1) Sports Series este categoria de baza, din care fac parte 570S, 570S Spider, 570GT si 540C 2) Super Series este reprezentata de cel mai nou model , 720S , ce inlocuieste 650S si 675LT3) Ultimate Series este dedicata modelelor de top, P1 si P1 GTR , fabricate intr-un numar limitat , toate unitatile fiind vandute. Preturile porneau de la 1 milion euro si depaseau uneori si 2 milioane eu