E foarte bine când autorităţile locale (Primăria) şi
reprezentanţii altor instituţii (recte Poliţia) sprijină
investitorii privaţi dar când sunt semnate documente cu ochii
închişi şi când imaginile sunt tragi-comice apropos de investiţia
pentru care se cere aprobare apar întrebări rezonabile cu privire
la competenţa unor semnatari.
Cazul de azi (un proiect de hotărâre pentru şedinţa CL Piatra Neamţ
de mâine) se referă la aprobarea înfiinţării unei autogări la
Piatra Neamţ pentru autovehicule de TRANSPORT PERSOANE.
Solicitantul: patronul firmei Patru Plus Trans.
Ce au mâine la mapă consilierii locali:



Şi mai sunt, la Primărie, şi alte documente, gen proiect făcut de o firmă specializată, aviz de la Poliţie, etc…


Probabil că Primarul şi Şeful Poliţiei au semnat… ca şefii, bazându-se pe rapoartele preliminare ale subordonaţilor. Care subordonaţi presupunem că, dincolo de cererea petentului şi proiecte şi planşe viu colorate ar fi trebuit să vadă, la faţa locului, cum şi unde va fi amenajată o autogară (transport persoane, deci grijă pentru siguranţa pasagerilor dar şi a celorlalţi participanţi la trafic). Mai ales că, până în toamnă, acolo era… tot autogară (în acte)…
La final, postăm şi un clip video cu respectiva proprietate
(trimis către Vestea de un cetăţean de pe strada Bistriţei care s-a
declarat oripilat) că se încearcă intrarea în legalitatea a
„autogării în miniatură” (după cum a descris-o petentul).
Până la clip însă, câteva imagini de pe google streets:



Prin proiectul de HCL de mâine se menţionează clar că nu se va interveni în afara terenului (împrejmuit de gard, în foto) şi că nu va fi afectată circulaţia pietonilor şi nici desfăşurarea traficului de realizarea (modernizarea) autogării deja existente. Dar, în acest moment, în faţa autogării respective există un trotuar peste care astfel de mijloce de transport tau trecut (dacă au plecat din curte) şi ar urma să treacă şi în viitor…
Prin schiţa depusă la documentaţie, beneficiarul punctează că vor fi două porţi noi: una pentru ieşirea autobuzelor şi microbuzelor, în strada Bistriţei (în partea stângă a celei existente) şi una de intrare, de pe strada !9 Noiembrie (perpendiculară pe Bistriţei).
Poftiţi schiţa:
Cea de a doua poartă (de intrare) apare pe logica simplă că la
cât de redusă e suprafaţa, dacă în acea curte ar intra din strada
Bistriţei un autobuz, nu ar putea fi întors şi ar trebui scos în
stradă în marşarier, ceea ce nu e ok din punct de vedere legal.
La un calcul aproximativ pe baza schiţei în care nu apar
dimensiunile laturilor, putem estima acele laturi la un maxim de 21
de metri (cea dinspre strada 19 Noiembrie) şi la un minim de 15-16
metri (latura din spate, paralelă cu strada Bistriţei). O suprafaţă
de circa 300 mp pătraţi pe care, dacă ai construi o căsuţă cu o
amprentă de 100 mp la sol şi ai mai pus un foişor, loc de parcat
maşina şi un leagăn pentru copii s-a cam dus curtea.
Nici beneficiarul şi proiectantul nu spun că va fi vreo giga-autogară ci doar una care va permite parcarea a 5 microbuze, un autobuz şi un autoturism pentru persoane cu handicap.
E tare ciudat cum din aşa mini-autogară ar putea pleca în curse mijloacele de transport ale firmei Patru Plus Trans. Informaţii neoficiale spun că această firmă are plecări din Piatra Neamţ pentru vreo 10 autobuze, cel puţin. De unde pleacă acum? E clar că nu din curtea actuală (unde, pe perete, scrie AUTOGARĂ). Asta ar însemna că aceste mijloacede transport pleacă dintr-un capăt de linie nelegal, sub privirile complice ale responsabilor din Primărie, CJ, Poliţie, ARR etc…
Dar hai să punem în oglindă, mental, schiţa de mai sus cu una din fotografii:
Şi, din toí cei care au semnat documentele care acum sunt la
mapa consilierilor şi în Primărie, chiar nu poţi să nu te întrebi
cum au semnat Arhitectul şef şi specialiştii în circulaţie. Or fi
fost la faţa locului?
Pentru că din imaginea de mai sus îţi pui întrebarea logică cum
intră un autobuz de pe Bistriţei pe 17 Noiembrie şi cum virează să
intre în curtea respectivă?
„Curtea asta nu are cum să fie autogară decât dacă autorităţile închid total ochii la nişte chestiuni tehnice pe care le vede orice copil. Ca să bagi un autobuz în curte de pe strada laterală, poarta trebui să fie cât toată latura. Ca să-l întorci, înăuntru nu trebuie să fie nimic, nicio bicicletă. Ca să vireze de pe Bistriţei pe strada 19 Noiembrie, trebuie blocate ambele benzi de circulaţie”, a precizat pentru Vestea un expert auto căruia nu îi vom publica numele că… aşa e mai bine.
Specialistul respectiv a mai adăugat că „Eu nu pot să cred că un arhitect de la Primărie şi experţi în circulaţie, de la Primărie sau Poliţie au putut semn aşa ceva. E caşi cum ai spune că celebra garsonieră de la Cluj, aia de 10 metri pătraţi, ar putea funcţiona ca salon de nunţi sau ca sediu pentru o instituţie cu 50 de angajaţi. Chiar nu mai preţuieşte nimic azi răspunderea asumată prin semnături puse pe astfel de documente?”.
Primarul Adrian Niţă (care este şi iniţiator al proiectului / tehnic era obliga să supună atenţiei şi votului consilierilor locali, altminteri putea fi acuzat de Abuz în serviciu) a declarat pentru Vestea că el şi consilierii PSD vor trata cu maximă responsabilitate acest proiect, în şedinţa de mâine: „Am verificat și are depuse documentațiile complet. Proiect, aviz de la poliție, etc. Dar vă asigur că voi analiza încă o dată, cu colegii din echipa mea politică, cu maximă atenţie şi le voi cere colegilor să nu voteze ceva care ar afecta viețile oamenilor, siguranţa rutieră sau normele legale şi tehnice”.
Aşa cum se întâmplă de obicei, decizia administrativă este la
mâna decidenţilor politici. Aşa e în democraţia bazată pe
pluripartidism.
Dacă însă nu au dreptate cei car au semnat şi validat cu maximă
voioşie acest proiect, şi Primarul Oraşului Piatra Neamţ dar şi
Şeful Poliţiei Judeţene ar fi obligaţi la un moment serios de
reflexie apropos de ce le bagă subordonaţii la semnat.
Şi, între timp, şi cele două instituţii dar şi altele (ARR, CJ
etc) poate răspund la întrebarea de bun simţ: în acest moment, de
unde pleacă (drept capăt de traseu) din Piatra Neamţ mijloacele de
transport ale firmei respective.
Dacă au probleme cu orientarea în teren, le poate oferi Vestea
nişte coordonate care duc undeva în faţa gării unde, într-un mod
foarte ciudat a şi fost schimbat un sens unic şi unde – atenţie! –
nu există autogară în acte.
Nu vrem să facem (acum) conexiuni indecente despre unii transportatori din Neamţ şi legenele despre legăturile lor cu unele partide sau politicieni. Sau despre pasageri transportaţi la mitinguri sau alte acţiuni politice. Dar astfel de informaţii sau imagini există, generos, chiar şi pe net sau în alte surse deschise.
O fi nevoie să mai revenim?
(Aici era, în acte, o autogară din care pleacau (cică) autobuze. Şi tocmai se (re)înfiinţează tot… autogară. O autogară miniatură, a cărei proiect seamănă cu o schiţă de ansamblare a unei jucării chinezeşti, mică de tot…)
Daniel VINCA
NB – sigur vom reveni şi cu alte subiecte legate de tema
transportului în comun în Neamţ. Inclusiv pe efectele şi detaliile
licitaţiei Programului de Transport Intrajudeţean. Da, acea
licitaţie care se tot desfăşoară, la CJ, de vreo doi ani jumătate.
Şi NU E GATA NICI ACUM! Deşi ştafeta preşedinţiei CJ a trecut deja
prin 3 mâini…
De ce? Vă povestim acuşica…