Azi a fost deschis podul nou de la Luţca. Fără tăieri de panglică…

  • Postat în Mass Media
  • la 11-06-2025 11:20
  • 15 vizualizări
Azi a fost deschis podul nou de la Luţca. Fără tăieri de panglică…
Imaginea este preluată automat împreună cu articolul de pe vestea.net

Fix după 4 ani şi 2 zile de la prăbuşirea podului de la Luţca (9 iunie 2021), astăzi (11 iunie 2025) a fost deschis circulaţiei noul pod reconstruit fix pe aceleaşi coordonate.

28.354.805,11 lei – aceasta este suma din contractul încheiat între Consiliul Judeţean Neamţ (beneficiar) şi firma de construcţii Danlin XXL care a reuşit să termine lucrarea cu mai bine de 4 luni mai devreme faţă de termenul prevăzut.

Daniel Harpa, preşedintele Consiliului Judeţean Neamţ a precizat azi, într-o conferinţă de presă, că „dirigintele de şantier răspunde cu capul”, completând ulterior că, aşa cum e normal, această răspundere totală îi vizează pe toţi cei implicaţi (din CJ, constructor, diriginte şantier etc).

Deşi în lunile de după fuga lui Arsene în Italia a evitat să se refere foarte concret la moştenirea sinistră lăsată de predecesor (Pod Luţca prăbuşit, contractele pentru noul spital şi Poim pentru apă-canal euşuate), azi Harpa a fost în situaţia de a livra concret ceva pozitiv pe ruinele administraţiei Arsene. Şi a şi spus că „aşa cum azi anunţăm deschiderea noului pod, la fel, în timp, uşor-uşor, le rezolvăm pe toate celelalte”.

Încă un detaliu: podul nu a fost deschis azi cu fast, cu tăieri de panglici, cu copii cu platouri cu pâine şi sare ci simplu prin îndepărtarea indicatoarelor care interziceau accesul pe pod.
Acum câteva zile, Harpa a fost prezent la faţa locului, la testele finale de sarcină (6 camioane a câte 40 de tone, total 240 tone, circulând sincron pe ambele benzi de circulaţie) şi azi a preferat doar să anunţe momentul, simplu, în conferinţa de presă (în care au fost prezentate şi alte subiecte, legate de investiţii la DGASPC şi la spitalul judeţean actual).

Pe istoria podului prăbuşit, Harpa a mai anunţat că CJ încasează bani etapizat de la constructorii implicaţi în reparaţie (circa 9 milioane de lei) şi, de asemenea, se judecă cu o a doua firmă de asigurări (prima vizată a intrat în insolvenţă). Sunt mari şanse ca procesul să se termine cu succes pentru CJ Neamţ însă rămâne de văzut dacă până la final şi începerea procedurilor de executare, această a doua firmă de asigurări va mai fi solvabilă şi ea, la rândul ei…

Cert este că realizarea noului pod şi darea acestuia în circulaţie reprezintă o rezolvare importantă şi necesară pentru miile de oameni de pe malul stâng al Sirtului care, de 4 ani, erau nevoiţi să ocolească circa 20 de kilometri pe zi datorită „poverii Luţca” moştenită e la fosta administraţie judeţeană.

D.V.