“Am obosit să găsesc vinovați (Guvernul, primarul, părintele, Statul) și am spus STOP, voi căuta soluții. Nu am găsit rețeta magică, dar am evoluat de la an la an și punem în aplicare metodele care funcționează. Avem o absolventă a Liceului Pedagogic care provine dintr-o familie de analfabeți dintr-o comunitate de rromi, a refuzat locurile pentru rromi și s-a pregătit intens, acum este învățătoare”, a spus invitata Daniela Niste, câștigătoarea titlului de directorul de școală al anului 2020, oferit de către Asociația pentru Valori în Educație (AVE).
“Învățătoarea îmi spunea Madonna. Mi se părea ciudat pentru că eu eram brunetă cu pielea închisă la culoare, ce legătură vedea femeia aia în mine cu vedeta blondă? Ulterior am înțeles sarcasmul și discriminarea. Copil fiind, mi-aduc aminte și acum ce am simțit, nu pot descrie în cuvinte”, a povestit Ionela Pădure, un exemplu de putere, perseverență și dorință de a reuși în viață.
“Eram al doilea copil din cei 8,iar mama mea a decedat când aveam 10 ani. Tatăl meu, deși analfabet, era un om harnic și nu și-a pus niciodată problema ca noi, copiii, să abandonăm școala. N-a fost ușor pentru că în timp ce mergeam la școală, am preluat și rolul de mamă pentru frații mei mai mici. După alți 10 ani s-a dus și tata la îngeri, dar Dumnezeu a avut un plan pentru mine, iar ceea ce fac acum este darul pe care l-am primit de la viață, ne-a spus Loredana Mihaly, al treilea invitat al evenimentului. Ascensiunea ei a avut loc datorită cadrelor didactice dedicate și sufletiste care au susținut-o și i-au dat încrederea de care avea nevoie.
Invitatul Paul Katz a ales să ajute copiii din județul Bacău unde a venit în anii 1999.
De atunci a înființat o asociație, apoi un centru de zi, iar rezultatele nu au întârziat să apară. Deși se lovește frecvent de probleme și situații dificile, invitatul nostru consideră că “puțin înseamnă mai mult decât nimic, iar dacă a ales acest drum în domeniul socialului, cu dragoste și încredere se pot face minuni”.
Proiectul « Rețea de inovare socială privind drepturile copiilor
marginalizați: RISDEM » este realizat de către Asociația
Stea, cu sprijin financiar din partea Ambasadei
Franței în România și Institutului Francez din România, fiind unul
dintre proiectele laureate în cadrul concursului de
proiecte, dedicat consolidării societății civile românești, dar și
cu ajutor din partea partenerilor francezi, asociațiile Aide
et Action, Grenoble Isère Roumanie și Solidarité Enfance
Roumanie.