Îmi place ideea de cameră 360 de grade. Nu-ți pasă cum o orientezi pentru că oricum filmează totul în jurul ei, iar apoi un software simplu te ajută să alegi ce porțiune din mediul înconjurător să intre în clipul tău final.
Avantajul este, desigur, că ai filmat totul. Poți alege ce se vede în fața ta când mergi cu bicicleta și ai camera pe ghidon, dar la un moment dat poți arăta și spatele sau ceva în lateral.
Problema acestor camere este următoarea: rezoluția este de obicei mică pentru standardele de astăzi. Camerele raportează de obicei o rezoluție mare (Insta360 X3 are 5,7K, GoPro are 6K), dar nu uitați că asta se referă la întreg câmpul de 360 de grade.
Dacă alegem din acesta doar o porțiune mai apropiată de ceea ce vede ochiul uman, să zicem 90 de grade field of view, folosești doar ce au capturat 1.425 pixeli, respectiv 1500 pixeli. Dacă alegi un ultrawide de 120 de grade, vorbim de o rezoluție Full HD. Cam...