Crin Antonescu şi partidele care-l susţin folosesc deja, în
precampania electorală resurse publice în mod dubios.
Un exemplu este imaginea de mai sus, de la şedinţa UNCJR (Uniunea
Consiliilor Judeţene din România) desfăşurată vineri în
Bucureşti.
La prezidiu, alături de şefi din CJ-uri care sunt membri ai
staffului UNCJR sunt Marcel Ciolacu, Ilie Bolojan, Kelemen Hunor,
Ciprian Şerban şi… Crin Antonescu.
Dacă prezenţa lui Ciolacu poate avea o logică (premierul care vrea
să ajute CJ-urilor), a lui Şerban sau Hunor idem (şeful Camerei
Deputaţilor, respectiv şeful unui partid aflat la guvernare), sunt
cumva surprinzătoare preşezenţele şui Bolojan şi Antonescu.
Ok, Bolojan e totuşi preşedinte, nu are atribuţii pe linia administraţiilor judeţene dar şi aici poţi găsi argumente/scuze, mai ales că şi el a fost preşedinte de CJ.
Dar Crin Antonescu? Ce caută el acolo? El nu are nicio funcţie
oficială, nici în statul român, nici în vreo administraţie
judeţeană.
A participat în calitate de soţ al europarlamentarului Adina
Vălean?
Calitatea de candidat nu justific[ prezenţa lui la acea
şedinţă.
Şi, atenţie!, UNCJR nu e un ong oarecare ci unul care funcţionează
pe bani publici. Mai exact, fiecare Consiliu Judeţean plăteşte,
anual, O COTIZAŢIE, din bani publici pentru această structură.
Mai mult, şefii de judeţe care au participat ieri la această
şedinţă îşi iau, la rândul lor, indemnizaţiile din bani publici, au
făcut deplasarea cu maşini de serviciu, cu şoferi de serviciu.
Chiar dacă preşedinţii de CJ-uri sunt de la PSD, PNL şi UDMR (fix partidele de la guvernare), această deturnare a banilor publici pentru un candidat aflat în campanie nu e deloc legală şi morală.
Daniel Harpa, preşedintele CJ Neamţ, cel mai probabil nu a fost
prezent, el luându-şi câteva zile de concediu.
Harpa a făcut doar o postare, de fapt un share după o postare a lui
Simonis (din care am şi extras fotografia de mai sus).
Dacă UNCJR (entitate care nu este politică ci administrativă) ar fi invitat pe toţi candidaţii la alegerile prezidenţiale, atunci s-ar fi putut spune că forul respectiv vrea să expună nişte probleme TUTUROR acestor candidaţi.
Prin participarea exlusivă a lui Antonescu, practic UNCJR a părăsit statutul pur administrativ şi a recunoscut deturnarea spre un scop politic şi electoral.
Evident că Antonescu se poate întâlni când vrea el cu
preşedinţii de la CJ-uri care fac parte din partidele care-l
susţin. La un sediu de partid, într-un spaţiu închiriat dar nu sub
logo UNCJR. Dar nu mai putea participa Bolojan.
Dar logo-ul UNCJR a reprezentat şi pretextul pentru care ceilalţi
participanţi, din judeţe, au putut folosi maşinile de serviciu
pentru deplasare şi să plătească eventualele cazări (pentru
preşedinţi CJ-uri şi şoferi) tot din bani publici.
Este inutil să mai întrebăm ce păzesc Curtea de Conturi şi celelalte instituţii ale statului care ar trebui să vegheze la justa cheltuire a banului public.
Cert este că o astfel de imagine (cu un candidat băgat ilegal şi imoral la o astfel de şedinţă) poate fi justificată doar prin conexarea la informaţiile care vin dinspre Bucureşti şi dinspre PSD – PNL – UDMR cum că cifrele reale din sondaje îl plasează pe Crin Antonescu de la locul 3 în jos, cu şanse tot mai mici de a accede în turul 2.
Iar secvenţa cu un candidat care bagă capul într-o poză şi
într-un loc la care nu ar trebui să fie, din punct de vedere
OFICIAL, nu e vreo excepţie în România.
De exemplu, la Neamţ, pe scena festivităţilor Zilei Naţionale, la 1
decembrie 2024, alături de oficiali s-a aflat o candidată PSD care
nu avea niciun statut oficial care să o îndreptăţească să fie
acolo. Dar Raluca Sandu s-a cocoţat – fix în ziua în care aveau loc
şi alagerile parlamentare – pe scena oficialilor deşi ea era, în
acea secundă, doar şefă la un ONG din siajul lui Voiculescu,
salariată la firmele aceluiaşi mogul şi – nota bene! – probabil o
gospodină exemplară pentru familia sa.
Piatra Neamț: Spectatorii după garduri metalice, IMPOSTOAREA pe scena cu oficiali, la Ziua României
Daniel VINCA