Cultura organizationala a sclaviei

Este la moda sa vorbesti in calitate de HR despre employer branding, cultura organizationala si imbunatatirea calitatii vietii angajatilor si sa treci la fapte este si mai provocator. Intre toate initiativele se intrevede clar o cultura a profitului care se traduce de la an la an prin obiective mai indraznete, targete mai inalte si presiune asupra oamenilor sub diverse forme: volume mai mari de munca pe aceiasi bani, redistribuirea unor noi responsabilitati catre angajatii ramasi dupa ce alti colegi cu acelasi tip de post au plecat din firma, aplicarea de sanctiuni pentru sarcinile neindplinite la nivelul asteptat si lipsa unui feedback pozitiv in situatiile in care angajatul merita asta.

Si ca sa para ca de fapt contribuim la o viata mai buna a angajatilor le oferim un salariu (aproape intotdeauna sub volumul de munca prestat), o masa la cantina, un abonament la sala, unul de sanatate, cel putin un teambuilding anual, o functie pompoasa, un training doua pe an si le pretind...