Cutia automata – elementele cutiei automate !

  • Postat în Personal
  • la 18-10-2017 12:10
  • 552 vizualizări

Elementele cutiei automate:

Cutia automată modernă este compusă din mai multe componente și sisteme care sunt proiectate să lucreze împreună într-o simfonie de tehnologie inteligentă mecanică, hidraulică și electrică, care a evoluat de-a lungul anilor în ceea ce mulți indivizi înclinați mecanic consideră a fi o formă de artă.

Principalele componente care alcătuiesc o transmisie automată includ:Seturile de angrenaje planetare, care sunt sistemele mecanice care oferă diferitele rapoarte de transmisie înainte și invers.Sistemul hidraulic care utilizează un lichid de transmisie special transmis sub presiune de o pompă de ulei prin corpul supapei pentru a controla ambreiajele și benzile pentru a controla seturile de angrenaje planetare.

Sigiliile și garniturile sunt folosite pentru a menține uleiul în care se presupune că este și pentru a preveni scurgerea acestuia.Convertizorul de cuplu, care acționează ca un ambreiaj pentru a permite vehiculului să se oprească în timp ce motorul funcționează în continuare.Guvernatorul și modulatorul sau cablul de accelerație care monitorizează viteza și poziția accelerației pentru a determina momentul în care se schimbă.La autovehiculele mai noi, punctele de schimbare sunt controlate de un calculator care dirijează solenoizii electrici pentru a transfera fluxul de ulei către componenta corespunzătoare la momentul potrivit.

Cutiile automate conțin mai multe roți din diferite combinații. Într-o transmisie manuală, angrenajele se alunecă de-a lungul arborilor în timp ce deplasați maneta schimbătorului de viteze dintr-o poziție în alta, angajând unelte de dimensiuni diferite, după cum este necesar, pentru a asigura raportul de transmisie corect. Cu toate acestea, într-o cutie automată, angrenajele nu sunt niciodată mișcate fizic și sunt întotdeauna cuplate la aceleași trepte de viteză. Acest lucru se realizează prin utilizarea seturilor de angrenaje planetare.

Setul de angrenaje planetare de bază constă dintr-o unelte solare, o cutie de viteze și două sau mai multe roți planetare, toate rămânând în plasă constantă. Planetara este conectată una cu alta printr-un suport comun, care permite roților să se rotească pe arbori numiți „pinioane” care sunt atașate la transportor.

Un exemplu de modalitate prin care se poate utiliza acest sistem este conectarea angrenajului la arborele de intrare provenit de la motor, conectarea suportului planetar la arborele de ieșire și blocarea angrenajului solar, astfel încât să nu se poată mișca. În acest scenariu, când vom răsuci coroana, plantele se vor mișca de-a lungul uneltei solare (care este ținută în staționare), determinând suportul planetar să rotească arborele de ieșire în aceeași direcție cu arborele de intrare, dar cu o viteză mai mică, reducerea vitezelor (similară cu cea a unei mașini în prima treaptă de viteză).

Dacă deblocăm uneltele solare și blocăm două elemente împreună, acest lucru va face ca toate cele trei elemente să se rotească la aceeași viteză, astfel încât arborele de ieșire să se rotească la aceeași viteză ca și arborele de intrare. Aceasta este ca o mașină care se află în treaptă sau înaltă. O altă modalitate prin care putem folosi un set de angrenaje planetare este prin blocarea transportorului planetar de la deplasare, apoi aplicarea puterii asupra angrenajului, care va face ca roata soarelui să se rotească în direcția opusă, oferindu-ne treapta de viteză inversă.

Despre ZTB.ro

ZTB.ro este un agregator românesc de bloguri care colectează și afișează articole din diverse domenii, oferind vizibilitate bloggerilor și o platformă centralizată pentru cititori. Articolele sunt preluate prin feed-uri RSS/Atom și direcționează traficul către blogurile originale.

Articole recente