In timp ce toata lumea pare sa fie interesata sa realizeze prezentari generate de computere, flipchart-ul continua inca sa fie cea mai eficienta modalitate de prezentare. Investitia in fel de fel de echipamente high tech nu iti garanteaza calitatea prezentarii pe care o vei face in fata angajatilor, studentilor sau cu alte ocazii. Intotdeauna cele mai bune efecte vizuale au fost si sunt cele mai simple. Tine minte, scopul utilizarii mijloacelor vizuale este de a imbunatati prezentarea si nu de a o depasi.
Din moment ce prezentarile sunt destinate unor grupuri mici de maximum 35 de persoane, flipchart-ul constituie solutia de dimensiuni perfecte. Cu siguranta flipchart-ul va ramane mult timp cel mai uzual obiect de birotica in cadrul seminariilor de instruire.
Iata cateva dintre cele mai importante avantaje de a folosi un flip-chart:
- flipchart-ul nu are nevoie de energie electrica. Nu trebuie sa iti faci griji ca vreun bec trebuie inlocuit sau ca ai uitat prelungitorul.
- flipchart-ul este o solutie economica. Nu ai nevoie de filme speciale sau imprimante pentru a realiza prezentarea.
- folosirea culorilor se face usor. O simpla cutie ieftina de markeri va permite sa va exprimati creativitatea asa cum doriti.
- flipchart-ul permite spontaneitate. Orice modificari de ultim moment pot fi facute cu usurinta.
- flipchart-urile pot fi folosite de oricine fara a fi nevoie de instructiuni speciale
In lumea de astazi dominata de calculatoare de inalta tehnologie, software-uri fanteziste si spoturi sofisticate, multi prezentatori simt nevoia sa realizeze o expunere care sa demonstreze capacitatea lor de a utiliza computerele.
Cu toate ca software-urile disponibile astazi nu permit tuturor posibilitatea de a crea slide-uri impresionante, descoperim adesea ca elementele vizuale ajung sa devina cele mai importante in cadrul prezentarii, si nu vorbitorul asa cum este normal. Un bun speaker stie insa ca ajutoarele vizuale nu ar trebui sa tina locul prezentarii.
Un flipchart la un pret avantajos este cea mai buna solutie pentru prezentari, sedinte, brainstorming-uri si de aceea nu ar trebui sa lipseasca din nicio firma.