Iti aduci aminte cand ai folosit ultima data smartphone-ul? Sigur ca poti! Asta se intampla cel mai probabil in urma cu doar cateva minute. De fapt, daca faceti parte din numarul tot mai mare de utilizatori web care efectueaza majoritatea cautarilor de pe telefon, este foarte probabil sa aveti chiar acum smartphone-ul in mana, in timp ce cititi acest articol. In felul acesta, sunteti unul dintre potentialii clienti ai magazinelor online sau ai paginilor de prezentare ale firmelor.
S-a constatat ca cineva care viziteaza un site web de pe dispozitivul mobil are, de obicei, un scop specific in minte – verificarea recenziilor unui restaurant, gasirea de indicatii despre cel mai scurt drum catre restaurant, gasirea unui numar de telefon sau aflarea mai multor detalii despre o afacere recent deschisa.
In timp ce navigatia pe Internet de pe un desktop sau pe un laptop, ar putea fi mai obisnuita, vizitarea unui site de pe un dispozitiv mobil este adesea importanta.
Ce este un site web optimizat pentru dispozitive mobile?
Un site web optimizat pentru dispozitive mobile este mai mult decat o versiune redusa a unui site web traditional, destinat vizitarii lui de pe desktop. Design-ul mobil nu se potriveste numai unui ecran mai mic, ci aduce si o serie de alte modificari. Practic, un specialist SEO va optimiza site-ul unei firme in functie de ceea ce clientul considera a fi necesar. Depinde de situatie.
Trasaturi ale site-urilor web optimizate pentru dispozitive mobile
Exista mai multe modalitati de a optimiza un site web pentru experienta de vizionare pe dispozitive mobile. Iata cateva trasaturi pe care un site optimizat pentru mobil le prezinta:
-
Site-urile sunt incarcate rapid.
-
Site-urile au mai putin text.
-
Exista mai putine parti in miscare.
-
Exista mai putine ferestre pop-up.
-
Exista mai putine casete de text.
-
Meniurile sunt drop-uri simplificate.
-
Informatiile de contact sunt mai vizibile.
-
Informatiile call-to-action sunt proeminente.
-
Butoanele sunt mari si usor de accesat.
De ce ar trebui totusi proprietarul unei afaceri online sa investeasca in optimizarea site-ului sau pentru telefoanele mobile? Iata trei motive:
1. Majoritatea oamenilor folosesc telefonul mobil.
Motivul nr.1 pentru care trebuie sa faceti acest pas este dat de faptul ca orice persoana are un telefon mobil, inclusiv potentialii dvs. clienti. Potrivit mediafax.ro, 53% dintre romani erau la finalul anului trecut utilizatori de smartphone. Tinerii folosesc cel mai mult smartphone-ul ca un asistent personal. Relatia dintre cei cu varste de sub 25 de ani si smartphone s-ar putea traduce astfel: 91% dintre ei utilizeaza smartphone-ul, fata de 24% in urma cu 4 ani. Pentru ei, smartphone-ul a inceput sa inlocuiasca computerul: utilizarea computerului a scazut de la 88% in 2012 la 79% in 2016.
De aceea trebuie sa va asigurati ca prezenta online a afacerii dvs. este functionala si atractiva pentru numarul tot mai mare de persoane care vor accesa site-ul dvs. prin intermediul telefoanelor, tabletelor si laptopurilor.
2.Cele mai multe cumparaturi se fac online
Potrivit unui studiu GPeC, anul trecut, in Romania, achizitiile facute de pe telefoane mobile au ajuns la 35-40% din totalul cumparaturilor online. O crestere considerabila a cunoscut rata de penetrare a dispozitivelor mobile de tip smartphone – de la 50% in 2015 la 70% in 2016. Drept urmare, magazinele online importante din Romania au inregistrat cresteri semnificative ale traficului generat de dispozitivele mobile: peste 50% din vizitele pe site-uri se fac de pe mobil, in detrimentul desktop-ului.
3.Utilizatorii de dispozitive mobile se comporta diferit.
Utilizatorii de telefoane mobile nu folosesc telefoanele pentru a scrie lucrari de cercetare – probabil le folosesc pentru cateva secunde la un moment dat in timp ce asteapta in statia de autobuz sau la intrarea la cinematograf. Altfel spus, folosesc mobilele frecvent, la intervale mai scurte de timp.
De aceea, utilizatorii de telefoane mobile nu au timp sa astepte incarcarea imaginilor mari sau sa caute in tot site-ul pentru a gasi informatiile pe care le cauta. Cercetarile arata ca 40% dintre oameni sunt dispusi sa abandoneze un site web care se incarca mai greu de 3 secunde. De aceea, optimizarea pentru mobil urmareste conceperea site-urilor in functie de acest tip de comportament al utilizatorilor.