Un studiu recent desfasurat printre consumatori a demonstrat ca oamenii se lasa sedusi de etichete deosebite, creative, care sa ii scoata din monotonia unor date seci si desene cuminti.
Etichetele creative, bine gandite si realizate vand de doua ori mai repede produsele. Totul conteaza cand este vorba de cresterea vanzarilor: designul, scrisul, marimea literelor, mesajul si culorile alese, iar o firma care se respecta va castiga clienti prin alegerea eficienta a etichetelor.
Referitor la borcane pot spune ca le prefer pe cele care au forma atipica, dar care sunt si foarte rezistente. Gospodinele prefera produsele ambalate in borcane, fiindca in aceste recipiente goale se mai pot pastra si alte lucruri: condimente, seminte de flori si legume, conserve facute in casa. Recipientele din sticla, prevazute cu capac metalic pot fi reutilizabile, in timp ce cele din carton sau metal sunt puse in tomberon.
Sincer vorbind, si cremele de fata sau de maini se aleg uneori dupa impactul pe care-l au
recipiente cosmetice asupra privirii. O cutie atragatoare vinde si capteaza atentia. Am auzit multi oameni intreband de o anumita forma a recipientului sau de o anumita culoare. Originalitatea ambalajelor sau personalizarea acestora sunt strategii serioase de marketing.
Sticlele cu vin preferate de cunoscatori sunt prevazute cu dopuri de pluta deoarece pastreaza continutul etans si se poate fixa la loc dupa ce s-a baut un pahar din ea, neobligand pe nimeni la consum exagerat (dopul acesta rasufla si daca nu beau toata sticla, nu va mai fi buna bautura!).
Exista criterii si la alegere sticle vin. Clientii sunt atrasi de siluetele originale, iar daca se poate ca si greutatea ambalajului sa fie mai usoara, va fi cu atat mai bine.
Ne dorim sticle rezistente, dar usor de manevrat, usor de desfacut, refolosibile.
In concluzie, oricat de bun ar fi produsul, el poate fi compromis de un ambalaj care nu arata bine si dimpotriva, vinul obtinut chimic pus intr-o sticla care-l face de calitate si insotit de o eticheta creativa va determina oamenii sa-l prefere. Toti antreprenorii ar trebui sa aleaga recipiente elegante si de calitate si etichete persuasive pentru a se bucura de succesul comercial!