Dacia 500 a mai fost denumita si “Lăstun”, nume imprumutat de la
pasarea “lastun”. Ideea care a stat la baza producerii acestui
automobil a fost dorinta creeari unei masini mici, usoare, si
economice care sa faca fata usor traficului urban dar si sa
transporte 2 adulti si 2 copii. / Productia micutei masini a avut
loc la Intreprinderea de Autoturisme Timisoara, fosta uzina
Tehnometal intre anii 1988-1991, cand a fost considerata depasita
din punct de vedere tehnologic si al fiabilitatii si s-a renuntat
la productie. In total au fost produse 6.532 unitati. Dacia 500
Lăstun era echipata cu un motor in 2 cilindri, 499 cmc, 22,5 CP si
un consum de 3,3 l/100 km. Toata masina era construita din rasini
sintetice, fibra de sticla, ajungand ca greutatea masinii sa fie de
590 kg, din care motorul (mare parte construit din aluminum)
cantarea doar 67 kg. Viteza maxima era de 106 km/h. n 1989 la
targul de la Bucuresti – TIB, a fost prezentata o noua varianta de
Lastun cu o caroserie mai alungita, ce oferea spatiu pentru 4
persoane adulte + bagaje, insa nu a mai trecut de stadiul de
prototip. Au mai existat inca doua prototipuri modelele Egreta și
Student, insa nici acestea nu au ajuns la productia de serie. Desi
masina s-a numit Dacia, niciodata nu a purtat sigla de la Mioveni,
ea purtand insemnele uzinei Tehnometal. Fabrica de la Timisoara a
fost inchisa in 1992. sursa: autosworld.eu