MegaAVARIE care a dus la un blocaj imens în furnizarea apei la
Piatra Neamţ iar supărarea celor care au ajuns la domicilii, după
ora 16, este cu atât mai mare cu cât oamenii spun „Apaserv nu a
anunţat că se ia apa şi la noi”. O verificare făcută de Vestea în
propria adresă de mail unde vin anunţurilor cu ceste derajamente
arată că oamenii au dreptate, pentru străzile Dacia, sau Cuza Vodă,
sau Mihai Eminescu şi pentru altele din centru nu a fost azi (şi
nici în ultimele zile) niciun anunţ de avarie.
Directorul Vlad Angheluţă spune însă că subordonaţii lui au anunţat
pe… pagina de facebook a instituţiei. Dar câţi dintre pietreni
urmăresc o pagină a unei companii (şi pe această logică, ar trebui
să urmărească şi la furnizorii de electricitate, de gaz, la
Brantner, Salubritas, Publiserv etc) şi câţi, pe logica
algoritmilor de la facebook, nu primesc automat în bula lor astfel
de informaţii de la publicaţiile locale pe paginile cărora au
intrat de câteva ori şi apoi vin informaţiile automat?
Pentru corecta informare s[ precizăm că, totuşi, la a 3-a răsfoire
a casuţei de mail am găsit un anunţ sugestiv:
„Pentru remedierea unei avarii la reţeaua publică
de distribuţie a apei potabile, Compania Județeană APA SERV
S.A. se află în situația neplăcută de a furniza
apă cu presiune redusă, existând și posibilitatea sistării
temporare a serviciului de alimentare cu apă, 19.06.2025, în
intervalul orar 14.00-18.00.
Vor fi afectați utilizatorii de pe strada Petru Rareș (de la
intersecție cu strada Profesorilor, până la intrare în Piatra
Neamț), din sat Bistrița, comuna Alexandru cel Bun.
– cartierele Sarata, Precista și Centru, din Municipiul Piatra
Neamț”, remis de Apaserv la ora 13,08 când, totuşi, niciun
jurnalist nu stă de pomană şi nu dă refresh din sfert în sfert de
oră la mailuri să vadă instant cum rămân mii sau zeci de mii de
oameni fără apă.
Normal ar fi ca onor funcţionarii (TESA) de la Apaserv, în
astfel de cazuri cu impact major (pentru că, veţi vedea, cei
afectaţi sunt între timp şi mai mulţi) să şi sune la redacţii, să
atenţioneze că au trimis anunţuri de mare importanţă. Chiar gratis
dacă e vorba, unele entităţi media vor publica şi sigur oamenii vor
fi mai informaţi decât în baza paginii de facebook cu impactul
vieţii a companiei.
Dar nimic nu trebuie să ne mire la funcţionarii Apaserv, în aceeaşi
structură fiind şi celebrii oamenii de la Proiecte, plătiţi foarte
bine, ani de zile, deşi au ratat singurul proiect important (POIM,
311 milioane de euro).
Din păcate, de pe pagina de facebook a Apaserv, aflăm că situaţia e groasă rău, fiind afectaţi locuitorii din cartierele Sarata, Precista, Centru, Dărmănești, Lenin și Ciritei (din Piatra Neamţ) și din comunele Alexandru cel Bun, Gârcina, Girov, Dochia. Practic, la nivel de Piatra neamţ este vorba despre 3/4 din oraş sau chiar mai bine…
Anunţul DE PE FACEBOOK: „UPDATE – Anunț furnizare apă cu presiune redusă 19.06.2025-20.06.2025 în Municipiul Piatra Neamț (cartierele Sarata, Precista, Centru, Dărmănești, Lenin și Ciritei) și comunele Alexandru cel Bun, Gârcina, Girov, Dochia
Deci mâine noapte, de la ora 22 încolo…
Între timp, de la Apaserv vin informaţii (confirmate inclusiv de directorul Angheluţă) că e vorba de una din cele mai mari avarii din ultimii ani şi sunt oferite şi detalii tehnice, apropos şi de durata mare de recalibrare a furnizării după momentul finalizării reparaţiei:
Va asiguram ca echipele Apa Serv depun toate eforturile necesare pentru ca reluarea furnizarii serviciului sa se realizeze in cel mai scurt timp posibil”.
Cert este că aceste explicaţii nu ţin nici de sete şi
nici de baie pentru oamenii care s-au întors de la joburi şi au
realizat că nu au nici apă şi nici rezerve.
Iar în ce priveşte stilul dezastruos de comunicare de la Apaserv
(deşi, repetăm, sunt mai mulţi funcţionari în birouri decât oameni
în echipele de intervenţie proprii), noi, cei de la Vestea chiar am
obosit să tot tragem semnale de alarmă pe acest subiect.
E JALE, cu J mare şi cu ALE mare la Apaserv pe comunicare, deci pe
minimum de respect datorat de conducere şi funcţionari cetăţenilor,
adică celor care plătesc pentru ca aceşti angajaţi să-şi ia
lefurile. Vorbim de un serviciu de furnizare de tip monopol, cu
clienţi aflaţi la mâna unui furnizor unic şi a preţurilor impuse de
furnizor.
Din zecile şi zecile de angajaţi de la Apaserv chiar să nu
realizeze niciunul că în astfel de situaţii, în care rămân fără apă
nu 10 apartamente, nu 15 case şi peste 60.000 de oameni (sau chiar
mai bine) e o obligaţie de bun simţ să ai o comunicare simplă dar
rapidă şi eficientă? Şi că nu te poţi rezuma la o pagină de
facebook (pe care ai cheltuit, zice-se, zeci de mii de euro pentru
clientelă de partid) ci trebuie să rupi uşile entităţilor media, să
ai oameni care comunică pe firul scurt cu responsabili din
redacţii?
E vorba de un amatorism feroce, în totală contradicţie cu lefurile
uriaşe ale celor din conducerea companiei dar şi a multor şefi şi
şefuleţi de acolo.
A venit timpul, poate, să intervină acţionarul majoritar (CJ) şi pe
această temă.
Sau chiar primarul de Piatra Neamţ pentru că, deşi municipiul este
un acţionar minoritar, din câte ştim, în seara asta i-au bubuit
telefoanele primarului…
Daniel VINCA