Ministrul Ciprian Şerban de la Transporturi a reacţionat rapid, la doar câteva minute după publicarea (preluarea) de către Vestea a subiectului dublării indemnizaţiilor membrilor CA de la Tarom spunând că va uza de toate pârghiile pe care le are la îndemână penzru ca astfel de „rente” să scadă.
„La începerea mandatului, am cerut o situație a
tuturor CA-urilor din societățile și instituțiile aflate în
subordinea Ministerului Transporturilor și
Infrastructurii.
Tot atunci, am luat act și despre
mărirea indemnizațiilor pentru membrii Consiliului de Administrație
de la Tarom. Am solicitat tuturor celor în drept un plan clar de
eficientizare și restructurare.
Voi uza de toate
prerogativele pe care le am pentru ca indemnizațiile TUTUROR
membrilor de CA din societățile și instituțiile aflate în
subordonare să scadă drastic.
Nu
voi tolera sinecurile și salariile lipsite de bun simț în vreme ce
o țară întreagă va trece printr-o perioadă grea”, a
comunicat Şerban într-un mesaj postat public.
Din articolele de azi pe subiectul Tarom se desprinde şi ideea
că, în ciuda pretinselor concursuri de selectare a
administratorilor, pe astfel de posturi – generos plătite, după cum
se observă – ajung de obicei tot persoanej politice sau aflate în
siajul politicienilor.
De exemplu, printre cei din CA-ul Tarom este şi Anca Boagiu, fost
ministru al Transporturilor, considerată unul din oamenii echipei
lui Traian Băsescu / PDL.
Practic, de aici ]ncolo nu mai e doar treaba Ministerului
Transpirturilor ci a ]ntregului Guvern şi a întregii coaliţii de
guvernare care ar trebui să anuleze şi aceste concursuri aranjate /
trucate dar şi indemnizaţiile nesimţite ale acestor membri CA de la
companiile de stat.
Practic, un membru CA Tarom are acum o indemnizaţie egală cu
salariul unui ministru deşi activitatea unui membgru CA se rezumă,
în general, la o şedinţă pe lună.
Mai mult, la alt CA de la o altă companie aflată tot în subordinea
Ministerului Transporturilor (Aeroporturi Bucureşti) indemnizaţia
brută a unui singur membru CA a ajuns la 70.000 lei / lună. adică
aproape de 3 ori cât leafa unui ministru care merge zilnic la job,
conduc un minister plus alte entităţi subordonate.
Iar situaţia acestor CA-uri cu indemnizaţii tip „cuib de sinecurişti politici” nu este doar la Ministerul Transporturilor ci este una răspândită în toate ministerele care fac parte din Guvern.
D.V.