In zilele acestea de mare derutã, în
care scene din filmele despre Apocalipsã par sã fi pãtruns printr-o
uşiţã nevãzutã în vieţile noastre şi-aşa stresante, mi-am dat seama
cã iau naştere douã curente sau, mai bine zis, douã tipuri de
oameni: unii care cred sincer cã acest eveniment ne va schimba
radical vieţile, obiceiurile şi societatea şi alţii, scepticii din
nãscare, cei care sunt convinşi ca ne vom relua vechile obiceiuri
fix din clipa în care se va decreta cã am scãpat de pandemie. Eu nu
sunt (încerc din rãsputeri sã nu fiu!) în niciuna dintre tabere,
deşi dispoziţia mea variazã optimist sau pesimist de la o zi la
alta. Rãul poate veni pe nepusã masa, dar binele se obţine cu
multã, multã muncã şi, dacã nu ne dorim cu adevãrat o schimbare
majorã, nici cã vom cãpãta vreuna.
Cum putem obţine schimbarea? Nu
aspirând sã mutãm munţii din loc, deşi unii sunt croiţi sã facã şi
lucruri de-astea mãreţe, ci strãduindu-ne fiecare pe bucãţica lui
de viaţã, acasã, la locul de muncã, în relaţiile cu ceilalţi.
Dragostea ar trebui sã fie motorul tuturor
lucrurilor, nu obligaţia.
Si atunci mi-am adus aminte de
toatã istoria mea personalã cu produsele Farmec, începând cu prima
cremã de faţã folositã de mine în adolescenţã şi terminând cu
şamponul dermatocosmetic sau crema de ochi pe care le folosesc în
prezent. Pentru mine, ca şi pentru milioanele de femei din aceastã
ţarã, Farmec a reprezentat îngrijirea la superlativ obţinutã cu
costuri mici. Nu vã gândiţi însã numai la produsele care ne menţin
aspectul tânãr. Gândiţi-vã mai ales la acelea care ne scapã de
multe neplãceri, cum ar fi cele de protecţie solarã, cele care
îngrijesc mâinile asprite de muncã şi tãlpile, cele care
regenereazã pãrul dacã ne cade din diverse motive, cele care
trateazã semnele unor boli de care suferim.
![]() |
Kit regenerare par fiole |
![]() |
Crema protectie solara copii SPF 50 |
“Compania Farmec a
obţinut Certificatul de Bună Practică de Fabricație”, o
garanție că procesele şi produsele finite sunt fabricate şi
controlate după proceduri şi standarde de calitate adecvate, că
sunt sigure pentru sănătatea umană. Este titlul unui
comunicat de presã din anul 2013 al companiei Farmec,
cel mai mare producător român de
cosmetice.
Farmec înseamnã 120 de ani de
activitate care au construit o imagine puternicã, asociatã cu
tradiţia şi muuuultã istorie a frumuseţii de pe aceste meleaguri şi
nu numai…Brandurile companiei pãtrund adânc în cele mai neaşteptate
cotloane ale traiului nostru. Când ai un asemenea fundament
social, implicarea în comunitate
este de la sine înţeleasã.
2011:
“Gerovital direcţionează 1% din vânzarea
produselor sale în scopul pregătirii Echipei Olimpice a României
pentru Jocurile Olimpice din 2012”
2015: “Farmec sprijină combaterea
abandonului școlar prin proiectul ”Educație prin
igienă”

Având în vedere cã cei mici trebuie
educaţi inclusiv în privinţa importanţei igienei personale, cred cã
sunt utile mai multe acţiuni în acest sens. Este bine ca şi copiii
sã ştie care este diferenţa între produsele bune pentru trup şi
mediu şi cele nocive, se pot face inclusiv clipuri educative pentru
prezentare pe reţelele sociale, deoarece generaţiile de azi stau
mai mult în mediul online decât la televizor sau cu o carte în
mânã.
Si ajungem la problema protecţiei
mediuluişi respectul față de
mediu …
2013: “Farmec Cluj-Napoca, partener
“Let’s Do It, Romania!” pentru al treilea an
consecutiv”
2014: “Farmec - partener industrial
în cadrul proiectului Green Chemistry around
Europe”
2020: “Farmec lansează campania „Ai
grijă de natură așa cum ai grijă de tine”
![]() |
Sursa foto: farmec.ro |
Spuneam cã mulţi pun starea de fapt
din prezent pe seama politicilor deficitare privind gestiunea
deşeurilor rezultate din activitãţile economice sau din
gospodãriile personale. Si companiile înţeleg acest lucru,
încercând sã reducã aceastã amprentã prin dezvoltarea unor concepte
inovatoare, mai ales în ceea ce priveşte ambalajele. Deoarece
ambalajele produselor, majoritatea din plastic, sunt cele care
umplu gropile noastre de gunoi sau ajung sã urâţeascã cele mai
frumoase colţuri de naturã. Cred cu tãrie cã existã soluţii şi
materiale ce aşteaptã sã fie descoperite şi cred cã investiţiile în
cercetare şi inovare pe acest domeniu sunt cele mai mari câştiguri
pentru supravieţuirea societãţii noastre. De asemenea, susţinerea
cercetãrii în domeniul eliminãrii deşeurilor sau reciclãrii
acestora este aproape o obligaţie dacã vrem sã protejãm resurse şi
sã nu fim îngropaţi în propriile gunoaie.
2013: “Campania „Românce cu Farmec”
– recunoaștem și susținem femeile puternice de ieri și de
azi”
Dacã nu recunoaştem cã femeia este
motorul familiei, cea care face lucrurile sã meargã, atunci ceva
este profund în neregulã în gândirea noastrã. Farmec este o
companie destinatã în primul rând femeilor şi este normal sã scoatã
în evidenţã contribuţia fiecãreia la construirea acestei societãţi.
Cred cã aceastã campanie este cea care însufleţeşte cel mai tare şi
poate fi repetatã, iar unele dintre produsele Farmec pot fi
dedicate acelora care depun mai mult efort fizic la serviciu, stau
mai mult în aer liber prin natura meseriei sau lucreazã în diferite
medii toxice.
2014: “De 1 Decembrie, Farmec
apropie românii prin campania ”Pașaport Gerovital”

A fost întotdeauna un subiect
sensibil, acesta al comunicãrii cu cei plecaţi din ţarã. Si, din
pãcate, este pus din nou, dureros, pe tapet, în aceste zile grele.
Compasiunea şi înţelegerea ar trebui sã ne facã mai rãbdãtori cu
problemele altora, iar cei care se implicã în refacerea acestor
legãturi, fundaţii sau ONG-uri, chiar au nevoie de susţinere pentru
ca, la rândul lor, sã-i poatã susţine pe ceilalţi.
Si pentru cã astãzi, acum, tuturor ne
este fricã mai mult sau mai puţin pentru cei apropiaţi
nouã…
2020: “Farmec începe producția a
două noi produse igienizante pentru
mâini”

Ar trebui sã le mulţumim lor şi celor
care fac ceva, concret în aceste zile, se expun pericolului ca sã
apere tot ce cunoaştem, pe pãrinţii şi copiii noştri, modul nostru
de viaţã, liniştea noastrã. Farmec nu opreşte producţia din
grijã pentru cei care au grijã şi se adapteazã. Exact cum ar
trebui sã facem noi toţi.
Acest articol participa la Spring
SuperBlog 2020.