Da, sunt client IKEA destul de fidel. Sunt de parere ca raportul pret calitate este ok si imi place ideea sa imi asamblez singur mobila. Pot spune ca am cumparat in decursul ultimilor ani mobila de bucatarie, dressing-uri si tot felul de alte corpuri de mobilier de la IKEA cheltuind o suma de bani frumusica.
Insa… exact atunci cand aveam cea mai mare nevoie de un suport logistic din partea IKEA m-am lovit de un monument de nepasare, ca sa nu zic nesimtire…
Este vorba despre o comanda destul de mare, mai exact o bucatarie si un dressing care impreuna ajungeau la vreo 3000 de euro (platit integral in avans), dar care voiam sa fie livrate intr-un alt oras, la o data fixa stabilita de comun acord. IKEA nu a oferit posibilitatea de a alege ziua livrarii, asa ca am acceptat singura zi disponibila si am discutat in magazin ca data sa ramana stabilita.
Asa ca ne-am luat concediu in ziua respectiva, ne-am dus in locatia unde trebuia sa se faca livrarea si am asteptat aproape toata ziua degeaba! Ca urmare am sunat atat la IKEA cat si la firma care se ocupa de livrari (Pro Natur) si dupa lungi asteptari si insistente am aflat cu stupoare ca data livrarii a fost decalata cu cateva zile deoarece aveau prea multe livrari! Nu ne-a anuntat nimeni in tot acest timp, ba mai mult a trebuit sa dam mai multe telefoane sa aflam ce s-a intamplat.
Ca urmare am anulat comanda telefonic si am facut o sesizare in scris (pe email) catre IKEA prin care am cerut din nou anularea comenzii si returnarea banilor. In naivitatea mea am cerut si o mica despagubire pentru timpul pierdut si costurile deplasarii in acel oras. Din acel moment a iesit la iveala „calitatea” serviciilor IKEA Romania:
- Nu am primit niciun raspuns in scris la niciun email trimis (si am trimis mai multe).
- Nu am fost sunati inapoi de nimeni pentru a confirma anularea comenzii si returnarea banilor.
- Am inceput sa dam telefoane la intervale de cateva zile catre IKEA, ca dupa lungi asteptari sa aflam ca anularea este in procesare si ca asteapta ca produsele sa ajunga inapoi in depozit, in conditiile in care noi nu am facut un retur ci doar am anulat o comanda nelivrata!
Dupa ce a trecut termenul de returnare a banilor de 15 zile (specificat telefonic, dar existent si in termeni si conditii pe site), am inceput sa dam practic telefoane zilnic catre IKEA, dar am primit de fiecare data aceleasi raspunsuri: se asteapta intrarea produselor in depozit. Dupa cateva zile am fost dusi cu zaharelul ca plata este autorizata si ca vom primi banii in cateva zile. Acele cateva zile evident ca au trecut (deja vorbim de peste 30 de zile de la data anularii) si promisiunile ca vom primi inapoi cei 3000 de euro continua…
Parte funny este ca IKEA nici macar nu ne poate oferi varianta de a face o alta comanda de banii respectivi, pentru a evita toata birocratia, ci trebuie mai intai sa ne faca returnarea lor.
Evident ca am facut o sesizare catre ANPC, online la acest link, unde am atasat toate email-urile trimise catre IKEA (trebuie cautat ceva prin site-ul IKEA pentru a gasi o adresa de email) + factura si fisa de comanda si am explicat problemele intampinate.
Mi se pare revoltator ca o companie precum IKEA sa se intereseze atat de mult de promovarea produselor si de vanzari, iar atunci cand intervine o problema sa isi bage efectiv picioarele sub pretextul ca au prea multe comenzi si implicit sesizari de rezolvat. Dar probabil ca asa se intampla atunci cand detii un anumit monopol si ai foarte multi clienti care se imbulzesc sa-ti treaca pragul… dar de vina suntem si noi, clientii, deoarece acceptam prea usor sa fim calcati in picioare pe banii nostri!
Tu ce pareri ai legate de IKEA in general, dar mai ales de partea de client service post vanzare?
Acest articol a aparut prima data in Merge Brici.