Modul in care utilizezi internetul spune despre tine mai multe
decat ti-ai putea imagina. De la site-urile pe care le frecventezi
si pana la persoanele cu care vorbesti pe chat, toate actiunile
tale online iti creeaza practic un profil virtual cu o
personalitate proprie si cu trasaturile de caracter aferente. Desi
platformelor pe care le utilizezi le este interzis prin lege sa
faca publice datele utilizatorilor lor, trebuie sa stii ca ele pot
fi folosite totusi in scopuri publicitare.
Cum te afecteaza pe tine acest lucru? Foarte putin, atata timp
cat platformele pe care esti inregistrat respecta legea si clauzele
de protectie a datelor. De fapt, exista chiar si o parte buna in
asta: folosindu-se de cateva date generale despre tine precum tara
de provenienta, limba vorbita, gen, localitate etc., platformele
vor putea sa-ti afiseze reclame mai relevante, putand capata astfel
un caracter informativ.
Google, spre exemplu, este una dintre cele mai mari platforme
din lume care foloseste datele utilizatorilor in scopuri de
marketing, dar si pentru a imbunatati anumite procese de
functionalitate. Probabil ai observat si tu celebrele anunturi care
apar atunci cand faci o cautare pe Google. Ei bine, ele sunt create
de catre oamenii de marketing prin Google Adwords si sunt
directionate catre public in functie de anumite criterii: cautarea
facuta, tara din care se face cautarea, genul persoanei care cauta
etc.
Practic, cei care fac reclamele nu au acces la datele tale
personale, dar pot programa anunturile in functie de diverse
particularitati ale tale, asta daca te regasesti in publicul tinta.
Platformele mari sunt extrem de atente insa atunci cand vine vorba
de experienta personala a utilizatorilor lor si reglementeaza
drastic modul in care livreaza reclamele. Recent, Google a decis sa
limiteze numarul anunturilor eliminand anunturile Adwords din
dreapta paginii fapt care a provocat cateva nemultumiri in randul
oamenilor de marketing.
Totusi, acest lucru demonstreaza inca o data faptul ca Google lucreaza in mod continuu la imbunatatirea experientei utilizatorilor, aceasta din urma fiind prioritatea numarul 1 atunci cand vine vorba despre politicile platformei.