Siteul Primăriei Piatra Neamţ, aplicaţii conexe (parcări,
servicii publice, adresa de mail no 1 etc) sunt total
nefuncţionale, anunţă uj comunicat remis de Serviciul de Comunicare
de la Primărie.
Oficial (un „oficial” care ridică semne de întrebare în contextul
formulării eliptice a comunicatului pe care îl publicăm integral)
cauza ar fi furtuna de vineri. Din comunicat nu rezultă dacă
Primăria are găzduirea siteului (hostingul) asigurată de vreo firmă
specializată în astfel de servicii sau are servere proprii.
Dacă e pe bază se prestatori de servicii, e chiar ciudată situaţia
în condiţiile în care, de vineri încoace, siteurile din Neamţ
(inclusiv cele din presă) care plătesc găzduire la terţi au
funcţionat fără probleme.
Dacă e pe servere proprii, iar e ceva ciudat totuşi, în condiţiile
în care alţi deţinători de servere din Piatra Neamţ nu s-au plâns
de astfel de probleme, siteurile lor dar şi alte terţilor pentru
care oferă găzduire funcţionând fără probleme.
Sau, cel puţin, în mediul public nu au apărut până acum informaţii
de acest fel pe reţelele publice.
Indiferent de forma de găzduire (proprie sau prin terţi), o
asemenea situaţie ar impune o anchetă administrativă internă.
Dacă e pe server de la terţi, cine a făcut contractul prin care
cade hostingul la orice furtună, dacă e pe server propriu, cine,
cum şi de unde a achiziţionat echipamente atât de … fragile (ca să
nu folosim alt cuvânt?).
De-a lungul timpului (şi nu ne referim exclusiv la mandatul actual ci la ultimele 3-4), în spaţiul public au circulat diverse informaţii legate de servicii plătite de Primăria Piatra Neamţ pentrz comunicarea online, de anumite contracte interesante cu prestatori fie din Neamţ fie din alte zone ale ţării care încasau bani frumoşi pe diverse afaceri.
Un detaliu cât o concluzie: la câte accesări are siteul Primăriei pe zi (maxim câteva sute de vizitatori unici) şi la ca arhivă subţire de imagini are (resursele nu sunt consumate de de text ci de foto-video), o găyduire pe un preţ cinstit e undeva la circa maxim 5 euro pe lună. La o firmă serioasă, care în caz de avarie mută siteul de pe un server pe altul, în caz de un buf de accesări (mii pe oră, zeci de mii pe zi) te plasează imediat pe o configuraţie specială („în stea”, sau altfel, cu diverşi termeni tehnici).
Dar, cu siguranţă, o verificare internă serioasă şi rapidă va lămuri şi conducerea primăriei şi opinia publică despre ce e vorba la mijloc.
Oricum, acest episod cu „furtuna vinovată” aminteşte de unul la
fel de interesant când, după o furtună cu fulgre şi trăsnete (cum
nu a fost cazul acum), dacă tot s-a lăsat cu efecte de lumini de la
paratrăsnetul de pe Turnul lui Ştefan (care ar fi fost amplasat
neconform), lista de daune a cuprins, la un moment dat şi…
autocarul aflat în curtea TT.
Şi-au făcut cruce la vremea respectivă adevăraţii specialişti când
au citit în presă că şi onor CJSU (Comitetul Judeţean pentru
Situaţii de Urgenţă, de atunci) a validat o asemenea poveste dar,
apoi, peste toată tărăşenia s-a aşternut o linişte complice şi
salvatoare.
Mai jos, integral, comunicatul de presă al Primăriei:
…………………….
COMUNICAT DE PRESĂ
29.06.2025
Mai multe servicii electronice ale Primăriei
Piatra-Neamț, afectate de furtuna din 27 iunie
În urma furtunii care a avut loc vineri, 27 iunie,
infrastructura IT a primăriei Municipiului Piatra-Neamț a fost
avariată, afectând funcționarea mai multor servicii
electronice.
În prezent nu sunt operaționale:
• site-ul oficial al instituției:
www.primariapn.ro;
• platforma pentru contractarea locurilor de parcare
rezidențiale: parcari.primariapn.ro;
• platforma de servicii publice online:
pspo.primariapn.ro;
• adresa de e-mail a instituției: [email protected],
la care se lucrează în prezent pentru remedierea
problemelor.
Serviciile Direcției de Taxe și Impozite vor fi
funcționale începând de luni, 30 iunie, după ora
14:00.
Estimăm că repunerea completă în funcțiune a sistemelor
afectate va dura aproximativ 14 zile. Acest termen este influențat
de livrarea unor componente hardware esențiale, termen care nu se
află în controlul nostru. Cu toate acestea, facem demersuri pentru
ca livrarea acestora să fie grăbită, astfel încât reluarea
integrală a serviciilor să aibă loc cât mai curând
posibil.
Vă rugăm să urmăriți în continuare celelalte canale
oficiale de comunicare ale Municipiului Piatra-Neamț pentru
informații actualizate:
• Telefon: 0233 218 991
• Email: [email protected],
[email protected]
• Facebook: Municipiul Piatra-Neamt –
https://www.facebook.com/municipiulPiatraNeamt1
• Aplicația Piatra-Neamț CityApp, disponibilă în
magazinele Google Play și AppStore,
https://piatraneamtcity.ro/
Ne cerem scuze pentru disconfortul creat și vă
asigurăm că depunem toate eforturile pentru a remedia situația cât
mai curând posibil, cu un impact minim asupra activităților
dumneavoastră.
Vă mulțumim pentru înțelegere și răbdare!
Serviciul
Promovare și Mass-Media
Primăria Piatra Neamţ
……………………
Daniel VINCA