Groupe Renault România lansează campania creativă « Uzina inspiră
pasiune». „3800 de colegi semnează succesul motoarelor, cutiilor de
viteză și șasiurilor produse pe platforma industrială Mioveni
pentru echiparea modelelor Dacia și Renault din lumea întreagă.
Ne-am propus să facem cunoscută pasiunea lor într-un mod inovativ,
printr-o campanie care implică tineri talentaţi din diverse domenii
ale artei. Astfel, tehnologia este translatată în plan emoțional
prin diferite expresii artistice. Campania debutează cu creația
propusă de Larisa Dragna, fashion designer din generaţia tânără a
României, care a avut drept sursă de inspirație Uzina Mecanică şi
Şasiuri Dacia. După ce a vizitat-o şi a urmărit pe timpul unei zile
o parte dintre procesele de fabricaţie ale motoarelor produse în
această uzină, Larisa a imaginat un vizual cu un motor în formă de
inimă. Aşa a luat naştere tricoul inspirat de Uzină şi de motorul
Energy TCe 90, produs aici. În viitor, acestei campanii i se vor
alătura şi alţi tineri artişti ”, a declarat Adina Ionescu,
director Comunicare şi Responsabilitate Socială Groupe Renault
România.
„Am acceptat această provocare deoarece, originară fiind din Piteşti, unde am absolvit și Liceul de Artă, ştiam de existenţa platformei industriale de la Mioveni, o sursă de fascinație pentru mine, ca artist. Mereu mi-am dorit să văd şi să cunosc acel univers. Recunosc, nu mă pricep la motoare şi alte organe mecanice, însă pentru mine experiența vizitei în uzină a fost o grafică dinamică, cu linii modulate şi vibraţii haşurate . Prin acest proiect, am încercat să propun o viziune artistică, concentrarea întregului univers în schiţa unui motor, simbol al perfecţiunii, atât umane, cât şi mecanice, transpus într-o inimă mecanică, dar care să îşi păstreze poziţia şi dimensiunea reală”, a povestit Larisa Dragna.
Publicul invitat la eveniment, format din jurnalişti şi bloggeri
de presă life style şi fashion, a vizionat în premieră filmul
(video) în care sunt prezentate toate activităţile uzinei, iar mai
apoi a fost invitat să participe la un atelier inspiraţional ghidat
de însăşi Larisa Dragna, dar şi de echipa de la V for Vintage. Cei
prezenţi au avut la dispoziţie tricouri pe care au putut desena şi
picta, inspiraţi fiind de universul industrial din jurul Uzinei
Mecanica şi Şasiuri Dacia.
„Uzina inspiră pasiune” se va desfăşura şi în 2018, implicând
artişti diverși care se vor alătura campaniei Groupe Renault
România.
Proiectul este implementat de către echipa Groupe Renault România – Adina Ionescu, director Comunicare şi Responsabilitate Socială, Monica Ioniţă, lider de Proiect, Florentina Cruşitu, specialist Relaţii publice, Laurenţiu Bălan, specialist Relaţii publice, Mihaela Ţoancă, şef proiect comunicare internă Uzina Mecanica şi Şasiuri Dacia – în colaborare cu agenţia Publicis – Sarah Stan-Boustani, Pr consultant, Mihai Gîţu, Pr executive, Gabriel Gherca, Art director, Mihai Costache, copywriter, Dan Frînculescu, Creative director, Oana Maria Rădulescu, Account executive, Gabriel Macovei, Account manager, Lucian Gavril, Account director.
Groupe Renault România
Constructor de automobile din anul 1898, Groupe Renault este
prezent în 127 de ţări şi a vândut aproximativ 3,2 milioane de
vehicule în 2016. Pentru a răspunde marilor provocări tehnologice
în viitor şi a continua strategia de creştere rentabilă, Grupul se
sprijină pe dezvoltarea sa la nivel internaţional. Groupe Renault
România este singura companie care integrează toate activităţile
specifice construcţiei automobilului, ceea ce a condus la o
performanță economică susținută și la o varietate de oferte de
recrutare pentru specializări diferite pentru: studii client,
design, inginerie, testare, fabricaţie, logistică, comercializare,
servicii de business, post-vânzare, finanţare. Groupe Renault
România a depășit anul trecut pragul de 5 miliarde de euro ca cifră
de afaceri. Aflat în centrul gamei Global Access (gama din care fac
parte modelele Dacia, produse pe platforma industrială de la
Mioveni), Grupul e lider pe piaţa locală cu mărcile Dacia şi
Renault. Cei 16.700 de angajaţi ai Groupe Renault România inovează
în ceea ce priveşte produsele şi bunele practici, fiind recunoscuţi
pentru profesionalismul lor.
Uzina Mecanica şi Şasiuri Dacia
Cea mai complexă uzină a Grupului Renault, la nivel mondial, în
ceea ce priveşte procesele şi activităţile, înglobează o
diversitate de tehnologii de fabricaţie. In cele patru departamente
ale uzinei sunt produse piesele brute din aluminiu, se asamblează
motoarele şi cutiile de viteze, se montează punţile faţă şi spate,
osiile şi cadrele gmp (grup moto propulsor) pentru vehiculele din
gama dacia, renault şi nissan, asamblate la mioveni şi în alte
uzine din lume. Uzina folosește sistemul de producţie comun
uzinelor din cadrul Alianţei Renault – Nissan, Alliance Production
Way (APW). In 2016, uzina a produs în total 448.586 motoare
(inclusiv k7), 530.493 de cutii de viteze şi 859.000 de
şasiuri.