Sub acest generic s-a desfăşurat marţi, 1 aprilie, la
Grădiniţa ,,Căsuţa fermecată”din Luduş Simpozionul judeţean cu tema
“Valorificarea metodelor
interactive în activităţile de tip outdoor din grădiniţa de
copii”,
care s-a dovedit a fi un reuşit schimb de experienţă pentru
cadrele didactice din învăţământul preşcolar. Aflat la a doua
ediţie (prima ediţie desfăşurându-se în iunie 2013), simpozionul a
avut ca şi coordonatori pe doamnele prof. Irina Trifan şi Katalin
Haller – inspectori de specialitate I.S.J. Mureş, prof. înv.
preprimar Carmen Petac – director al
Grădiniţei “Căsuţa
fermecată”din Luduş
şi prof. înv. preprimar Kinga
Botezan.Valorificarea metodelor interactive în
activităţile de tip outdoor (în aer liber) se doreşte a deveni un
stil de predare care să-l motiveze mai mult pe copil, să-l implice
în a-şi spori performanţele.
Simpozionul s-a desfăşurat pe două secţiuni: prezentare de lucrări metodico-ştiinţifice care au ilustrat experienţa didactică în activitatea de învăţare, de cercetare în domeniu – lucrări publicate cu sprijinul Editurii Rovimed Bacău, şi concurs de fotografii cu aspecte relevante din activităţi organizate în aer liber.
Simpozionul s-a desfăşurat pe două secţiuni: prezentare de lucrări metodico-ştiinţifice care au ilustrat experienţa didactică în activitatea de învăţare, de cercetare în domeniu – lucrări publicate cu sprijinul Editurii Rovimed Bacău, şi concurs de fotografii cu aspecte relevante din activităţi organizate în aer liber.
În activităţile de tip outdoor „pe copil îl educă tot
ceea ce-l înconjoară: câmpul, pădurea, râul, marea, munţii,
rândunelele, cucul. Faceţi tot posibilul ca şi copiii dumneavoastră
să iubească tot ce-i înconjoară, pentru că fără dragostea faţă de
natură şi animale omul nu poate să simtă din plin, ceea ce numim,
cu cel mai minunat dintre cuvinte – VIAŢA.”
Parafrazându-l pe C. Mihăescu şi ţinând cont de
concluziile desprinse din lucrările simpozionului, noi, cadrele
didactice din învăţământul preşcolar ne vom canaliza eforturile
educaţionale în sensul valorificării mai intense a metodelor
interactive în activităţile de tip outdoor. Finalitatea şi misiunea
activităţilor de tip outdoor este aceea de a dezvolta
personalitatea copilului din punct de vedere cognitiv, afectiv,
motric oferind posibilităţi de a experimenta lucruri noi, trăind şi
învăţând împreună, în strânsă legătură cu mediul înconjurător, prin
proiectarea şi derularea unor activităţi în afara
grădiniţei.
A consemnat:
Ed. Moldovan Angela
Grădiniţa cu P.P. nr. 1 Luduş