...Vulpea i-a întâmpinat, întrebând-o pe Veronica ce caută prin pădurea fermecată.
Dialogul dintre Vulpe ( prof. Kinga Botezan - Grăd. "Căsuţa fermecată" ) şi personajele principale are savoarea lui:
Veronica: Am pornit să caut traista fermecată! Nu ai văzut-o cumva?
Vulpea: O trăistuţă fermecată ?!
Eu de ce nu ştiu de ea ??
Dac-o văd ţi-o dau îndată!
Ha, ha, ha…s-o creadă ea !
Zâna: Vulpe, hai nu fi şireată
Toată lumea te cunoaşte!
Dacă ne ajuţi cu traista,
O să îţi aducem peşte !
Vulpea: Bine, fie, mă-nvoiesc!
Zâna: Cumătră vulpe, ca să fim siguri că te vei ţine de cuvânt câţiva dintre prietenii noştri vor rămâne cu tine şi vor încerca să te dezveţe de proastele tale obiceiuri!
Copiii au însoţit-o pe cumătra vulpe la
piaţă unde au învăţat-o bunele maniere şi cu ajutorul
precupeţelor ( prof. Simona Şofron - Grăd. cu P.P.
nr. 1 Luduş şi educ. Livia Fărcaş - Grăd. "Căsuţa
fermecată" ):
Atelier 1 / ALA: “ Vulpea şi precupeţele ” (
Ştiinţă / Artă / Joc de rol)
Veronica şi prietenii ei s-au îndreptat apoi
spre poieniţa unde se afla corbul, iar pe drum
Zâna le-a povestit păţania corbului cu vulpea.
Iată întâlnirea cu corbul:
Zâna: Haideţi să vedem dacă şi-a învăţat corbul lecţia! Haideţi să îl lăudăm şi să ne linguşim pe lângă el!
Copiii: Eşti atât de frumos! Da, eşti superb, dar ce păcat că nu ai voce! Nu, sigur nu ştii să cânţi!
Corbul: Te-nşeli amarnic puişor!... şi le exemplifică pe dată calităţile sale vocale.
Zâna: Bravo, corbule! Ne bucurăm că ai învăţat lecţia şi nu te mai laşi păcălit!
Corbul: Prin viclenie nimeni n-o să reuşească
Pe cineva să păcălească
Chiar dacă la început va reuşi,
Mai târziu, totul, se va descoperi!
Chiar el, se va împotmoli !
E adevărat, sa ştiţi copii !
Zâna: Corbule, noi de fapt căutăm trăistuţa fermecată! Nu ai văzut-o cumva?
Corbul: Nu, din păcate nu am vazut-o! Dar nu fiţi trişti, haideţi să ne jucăm împreună şotron !
Copiii şi doamnele educatoare ( educ. Maria Katona Bândilă
- Grăd. "Căsuţa fermecată" şi educ. Maria Andreşan - Grăd.
cu P.P. nr. 1 ) hotărăsc să rămână alături de
corb ( prof. Diana Rusu - Grăd. "Căsuţa
fermecată" )să se joace şotron:
Atelier 2 / DŞ: “ Şotronul hazliu ” (Activitate
matematică)
Eheii, copiii, grupaţi pe echipe la cele şase atelierele de
lucru, erau prinşi cu toţii în diverse activităţi, mânaţi de gândul
că vor reuşi până la urmă să o ajute pe Veronica să-şi recupereze
trăistuţa. În acest timp însă, Veronica a devenit din
nou tristă, uitând pentru o clipă vorbele trăistuţei (
“Când vei merita mă vei afla” )...
Zâna a încurajat-o spunându-i că atunci când va
demonstra că ştie ce înseamnă prietenia adevărată, bunătatea,
munca şi devotamentul, trăistuţa fermecată se va întoarce la ea.
Împreună au mers pe la fiecare atelier şi au ajutat copiii să
realizeze sarcinile, iar când toate acestea au fos duse la bun
sfârşit, s-au strâns într-un cerc şi au cântat veseli "Bate
vântul frunzele".
Veronica, Veronica
Fii voioasă şi visează
Veronica, Veronica
Orice vis se v-a-mplini...
Drept recompensă pentru munca pe care Veronica a
depus-o şi pentru faptul că a dovedit că poate fi un prieten de
nădejde, trăistuţa fermecată s-a întors şi Zâna cea
bună i-a dăruit-o din nou.
O minune, o minune
Poate face fiecare
Cu o vorbă, o faptă
Cu îndemnul inimii...
O minune, o minune
E a ta copilărie
Ea e poarta părăsită,
Floarea albă de cireş.
E minutul de visare
Şi o mare înţelepciune
Gândul bun şi fapta mare
La care te-ntorci
ades...
Veronica, pentru a le mulţumi prietenilor
ei că au însoţit-o în călătoria prin pădurea
fermecată a rugat trăistuţa să le dăruiască tuturor
copiilor dulciuri şi fructe. Astfel, Veronica, ajutată de prietenii
ei, s-a întors acasă, mai înţeleaptă şi mai generoasă!
O minune, o minune
E a ta copilărie
Ea e poarta părăsită,
Floarea albă de cireş.
Aşa cum preşcolarii şi-au dus la bun sfârşit sarcinile,
şi noi - cadrele didactice - am finalizat activitatea printr-o
analiză serioasă a întregii zile, a fost subliniată importanţa
acestui tip de educaţie outdoor, faptul că educaţia în aer
liber se bazează foarte mult pe participarea activă a
preşcolarilor, maximizează procesul de învăţare şi, în acelaşi
timp, minimizează constrângerea specifică grădiniţei. Totodată,
oferă o utilitate practică imediată cunoştinţelor învăţate, fiind
tot mai evident că educaţia outdoor poate fi integrată cu succes în
educaţia formală cu scopul de a amplifica efectele procesului de
învăţare.
Cu speranţa că atât educatoarele implicate în
organizarea şi desfăşurarea activităţilor din cadrul Cercului
Pedagogoc, cât şi educatoarele prezente la această activitate
demonstrativă şi-au îmbogăţit sfera de cunoaştere, au reuşit să
înţeleagă mai uşor importanţa acestui tip de educaţie, nu îmi
rămâne decât să mulţumesc încă odată tuturor celor care şi-au adus
aportul la buna desfăşurare a activităţii.
Mulţumesc, în numele întregului colectiv didactic al
grădiniţei "Căsuţa fermecată" din Luduş, doamnei inspector de
specialitate ISJ Mureş, prof. Irina Trifan, pentru
contribuţia adusă la reuşita acestei activităţi. Ne-a onorat
prezenţa doamnelor metodiste ISJ Mureş, prof. Laura
Gabor, prof. Laura Mărginean şi dir.
adj. prof. Raluca Matei care, prin experienţa şi expertiza
lor, au conturat valoarea deosebită a activităţii desfăşurate în
grădiniţa noastră.
V-aş ruga un minut
încercaţi să zâmbiţi,
Un singur minut să fiţi iar
copii.
Adunaţi zi de zi doar iubire în
voi
Şi lumea mai bună va fi!
Şi lumea mai bună va fi!
Veronica... Antonia Morari - Grupa mare - Grăd. cu P.P. 1 Luduş |