In randul soferilor opiniile sunt impartite dar si in randul specialistilor. Unii sustin ca umflarea cu azot ajuta la mentinerea unei presiuni constante pentru mai mult timp in anvelope si ii ajuta sa economiseasca chiar si combustibil.
Aerul comprimat, metoda traditionala pentru umflarea anvelopelor, contine oxigen (21%) si azot (78%). Cauciucul anvelopei este ca o membrana, prin care oxigenul trece catre exterior de trei ori mai repede decat azotul.
In plus, aerul comprimat are un grad inalt de umezeala, care poate accelera ritmul de coroziune al anvelopei.
Acest lucru pare ciudat pentru noi, utilizatorii de zi cu zi a masinilor pentru motive personale, insa utilizatorii de masini pentru curse, cum ar fi NASCAR sau chiar si armata din State foloseste nitrogenul de ani de zile pentru umflarea rotilor.
O umflare cu azot va avea o durabilitate mai ridicata decat cu aer. De asemenea, vei observa o fluctuatie mai scazuta in presiune o data cu schimbarile de temperatura.
Acesta este unul din principalele motive pentru care azotul este preferat in cadrul curselor de masini, cauciucul incalzindu-se extrem de rapid la vitezele mari si aparand fluctuatii dese ale presiunii in cazul umflarii cu aer. Pe cand cu nitrogen problema este rezolvata fara prea multe vizite la mecanici.
Ajutand la mentinerea unei presiuni constante in anvelope, azotul duce si la o durabilitate mai ridicata a anvelopelor.
La o roata care are o pierdere de presiune de doar 10%, viata acesteia se va reduce cu 7%. De asemenea, azotul fiind uscat, nu interactioneaza cu aerul si nu duce la degradarea rotilor sau a jantelor.
Stiati ca peste 300 de milioane de anvelope sunt aruncate anual? Iar utilizarea azotului pentru umflarea rotilor poate reduce acest numar imens cu pana la 30%.