Lăptăria cu Caimac se uită cum să-şi mărească exporturile, inclusiv spre China. Producătorul are o brânză maturată pe care o vinde sezonier în România, care s-ar preta la export într-o destinaţie îndepărtată

Adrian Cocan, cofondator al bran­du­lui Lăptăria cu Caimac, unul dintre cele mai dinamice branduri româneşti de lactate, spu­ne că anul tre­cut compania a realizat sub 1% din cifra de afaceri la export, în special pe piaţa din Uniunea Europeană, însă se uită la creşterea livrărilor peste hotare mai ales în contextul în care piaţa chinezească s-a deschis producăto­rilor români de lactate.

„China este o piaţă foarte interesantă prin dimensiune. Dimensiunea mare înseam­nă şi că segmentul premium este suficient de mare pentru a atrage multe mărci europene.

Pentru noi este un exerciţiu de explorare, încercăm să aflăm dacă este posibil un lanţ logistic pentru brânzeturi fine maturate“, a explicat A­dri­an Cocan, care adaugă că spre China sunt două varian­te de transport, ae­rian şi maritim. „Pentru a expedia brânzeturi maturate într-un container cu frig, maritim, brânze­tu­rile trebuie să aibă minimum un an de ma...