Ministerul Culturii, în calitate de inițiator, cu sprijinul
eMAG, al Uniunii Scriitorilor din România şi al Asociației
Editorilor din România, lansează, astăzi, o campanie de promovare a
cărților românești, numită „Citește românește”.
Scopul proiectului este de a promova cărțile autorilor
autohtoni și de a realiza o comunicare mai bună între aceștia și
cititorii lor. Totodată, proiectul își dorește să crească consumul
de carte, în general, România aflându-se pe ultimele locuri din
Europa la acest capitol, cu aproximativ 20 de milioane de cărți
vândute anual, în timp ce în Italia se comercializează aproximativ
190 de milioane, iar în Franța 430 de milioane.
În această perioadă, în care târgurile de carte și librăriile
mari au fost închise sau nu au mai avut posibilitatea de a fi
organizate, încercăm să fim alături de autorii români prin
promovarea consumului de carte românească.
„Unul dintre primele obiective pe care mi le-am propus la
preluarea mandatului de ministru al culturii a fost să găsim
pârghiile pentru creșterea consumului de carte românească și a
numărului de cititori. Deși am fost încetiniți în implementarea
unor proiecte, de situația neprevăzută creată de pandemie, reușim
să venim cu unul nou, în parteneriat cu mediul privat, pe care ne
propunem să îl desfășurăm pe o perioadă cât mai lungă de timp. Prin
campania dorim să promovăm autori români și să convingem din ce în
ce mai mulți oameni să cunoască și să citească cărți ale
scriitorilor, poeților, autorilor noștri, în general. Am căutat un
partener care să poată implementa un astfel de proiect, iar eMAG a
răspuns imediat, cu solidaritate, inițiativei noastre, punând la
dispoziție toate resursele necesare desfășurării unei astfel de
campanii. Totodată, campania este deschisă tuturor librăriilor,
magazinelor online sau distribuitorilor de carte, astfel încât,
împreună, să promovăm literatura românească și să o facem cunoscută
publicului larg. Mulțumesc, pe această cale, partenerilor și
tuturor scriitorilor și personalităților care se alătură acestui
demers de promovare. Putem să arătăm autorilor noștri o adevărată
apreciere cumpărându-le cărțile, citindu-le și vorbind despre ele",
a declarat Ministrul Culturii, Bogdan Gheorghiu.
Pe platforma eMAG vor fi disponibile peste 2100 de titluri
provenind de la peste 1100 de autori, din domenii variate, de la
cărți de ficțiune, istorie sau economie, până la cărți pentru
copii.
„Prin programele desfășurate de Fundația eMAG susținem atât
copiii olimpici români, care au rezultate deosebite în competițiile
internaționale, cât și copiii din comunitățile defavorizate, aflați
în prag de abandon școlar. Însă, noi credem că, la baza educației,
stă lectura. De aceea, ne alăturăm inițiativei Ministerului
Culturii de a susține cartea și scriitorii români. Ne bucură faptul
că instituțiile statului caută din ce în ce mai mult soluții
digitale și suntem pregătiți să ne punem cunoștințele și
infrastructura la dispoziție pentru a susține astfel de demersuri
ori de câte ori va fi nevoie”, a declarat Iulian Stanciu, CEO
eMAG.
Pe pagina dedicată campaniei „Citește românește”, de pe
site-ul eMAG, cititorii au la dispoziție topuri de carte
românească, dar și o secțiune cuprinzând cele mai noi
apariții.
Uniunea Scriitorilor din România se asociază acestei campanii,
Președintele U.S.R., Nicolae Manolescu, marcând importanța lecturii
cărților scriitorilor români, validați de critica literară și
formând scara de valori a literaturii contemporane.
„Piețele de carte mature se bazează, în principal, pe cărțile
autorilor autohtoni. România este una dintre excepțiile Europei,
din acest punct de vedere, și este în interesul întregului lanț
editorial ca acest lucru să se schimbe. O campanie de promovare a
cărților autorilor români este un pas foarte bun către așezarea
lucrurilor pe drumul lor firesc”, a declarat Grigore Arsene,
Președintele Asociației Editorilor din România.
Sursa: www.cultura.ro