Nu vreau să comentez situația, nici ceea ce au greșit unii sau alții dintre protagoniști. Cred că se vede și se aude, fără alte comentarii mai mult sau mai puțin avizate. Așadar să prezentăm faptele:
- În decizia CCR nr.405 din 15 iunie 2016, abuzul în serviciu a fost trimis ”legiuitorului” spre modificare în vederea clarificării unor termeni juridici. Conform Legii 47/1992 și Constituției, legiuitorul, Parlamentul, prin lege organică sau Guvernul României prin Ordonanță de Urgență trebuia să reglementeze problema în 45 de zile calendaristice de la publicarea deciziei CCR în Monitorul Oficial nr. 517 din 8 iulie 2016.
- Așadar, după publicarea în Monitorul oficial, Parlamentul sau Guvernul trebuiau să adopte modificările necesare și să repună în limite constituționale acel articol, până în data de 22 august. Cum ”aleșii neamului” au intrat de la 1 iulie în vacanță parlamentară, singura instituție abilitată putea fi Guvernul României. Se putea convoca și o sesiune extraordinară a Parlamentului, dar la inițiativa cui?
- Drept urmare, articolul 297 din Codul Penal este inoperabil în instanțele de judecată, iar abrogarea OUG 13/2017 face ca acest lucru să se perpetueze. Deci ”strada” nu a rezolvat nimic, deocamdată.
Deci nu Guvernul Grindeanu poartă vina acestui fapt, chiar dacă rămâne de comentat pragul de 200000 de lei, asociat abuzului în serviciu. Despre cei care nu au citit Ordonanța, dar protestează, mă abțin să comentez. Dar comentez și identific vinovații reali:
- Guvernul României- care putea emite o Ordonanță de Urgență
- Parlamentul României- care se putea întruni în sesiune extraordinară și putea emite o Lege de modificare și completare a Codului Penal
- Președintele României- în calitate de mediator între puterile Statului, trebuia să sesizeze acest conflict de natură constituțională și să ceară Guvernului și Parlamentului rezolvarea situației.
În tot acest timp- din august 2016 până în ianuarie 2017- nu am auzit glasul Doamnei 96% Doctor în Drept, Procuror-Șef DNA și nici a Procurorului General, nici CSM-ul nu a sesizat nimic. De ce? Dar, fiți pe pace, articolul 297 rămâne în continuare NECONSTITUȚIONAL!