De cele mai multe ori, ofertelede creditare din spoturile
publicitare reprezinta un ideal pe care, orice persoana care
doreste sa obtina un credit, il are in mintea ei.
De cate ori nu ati vazut acea reclama in care totul e simplu,
accesibil, rapid, in care consultantul este un personaj relaxat,
zambitor, care la final iti strange mana calduros si te priveste in
ochi, practic confirmandu-ti ca si pentru el experienta aceasta a
fost unica si ideala, iar sentimentul de reusita pluteste in aer ca
intr-un vis frumos, ba mai mult, apar imagini cu acel client in
casa perfecta cu multumirea si satisfactia la care tanjim
toti.
Clientul merge a doua zi dimineata la banca, unde, imediat cum
intra in sucursala, vede niste consilieri nu chiar asa de bine
dispusi, mult mai stresati, cu un client nemultumit la birou, iar
tu trebuie sa stai la rand pantru a fi ascultat, iar cand ajungi si
iti exprimi dorinta si posibilitatile financiare, iti raspund
pragmatic ca nu se poate, deoarece tu nu indeplinesti conditiile de
acceptare ale bancii si uite asa, visul tau este amanat.
In aceste oferte de marketing bancile nu iti prezinta decat
partea frumoasa a lucrurilor, cu dobanzi mici, la care se poat
ajunge numai in cazul in care te incadrezi intr-o anumita clasa
dorita de banca, prezinta dobanda, dar ascund comisioanele care
“umfla” valoarea lunara de plata, cu rate mici, la care se poate
ajunge doar daca intrunesti toate conditiile bancii, cu perioade
scurte de aprobare, dar care pana la urma se dovedesc a fi mult
peste limita prezentata, cu mult mai multe acte decat cele descrise
in reclama si alte astfel de date, care sunt menite sa atraga, dar
sa si dezinformeze clientul.