Platformele chinezești low-cost câștigă teren, dar magazinele online locale rămân alegerea preferată a românilor. 63% dintre consumatori comandă cu prioritate de la retaileri din România, iar printre tineri, procentul urcă la aproape 70%, arată un sondaj realizat de Cargus.
Astfel, 69,3% dintre tinerii din Gen Z și Millennials preferă magazinele din România, peste 60% din Gen X și mai mult de jumătate dintre Boomers fac aceeași alegere, iar 63% dintre români, în total, aleg în mod prioritar retaileri locali. Motivul principal? Încrederea în livrare, retur, comunicare și sprijinul pentru economia locală.
Livrarea contează: românii aleg curierul în funcție de viteză și flexibilitate
Pentru 6 din 10 cumpărători, curierul este ales în funcție de cât de repede ajunge coletul. Astfel, 66% preferă magazinele locale pentru livrarea mai rapidă, 59,7% apreciază retururile mai simple, 57,6% vor comunicare clară cu vânzătorul și curierul. La polul opus, doar 4% spun că nu contează cine livrează, semn că livrarea influențează direct decizia de cumpărare.
Ce cumpără online tinerii vs. generațiile mature
Preferințele de cumpărare variază clar în funcție de vârstă. Tinerii (Gen Z & Millennials) cumpără online haine – 67,6%, gadgeturi – 48,7% și produse de îngrijire personală – 45,6%. Generațiile mai mature (Gen X & Boomers) achiziționează online electrocasnice – 40%, articole pentru casă și grădină – 39%, suplimente alimentare – 34,8%.
În ceea ce privește frecvența achizițiilor online, 40% dintre tinerii Gen Z & Millennials fac cumpărături online de câteva ori pe lună și 18% cel puțin o dată pe săptămână. 40% dintre Boomeri cumpără online doar de câteva ori pe an, în timp ce un procent de 13% dintre Boomeri cumpără exclusiv din magazine fizice.
Cumpărăturile online sunt în creștere și din motive de confort. Astfel, 77% perferă să cumpere online pentru că evită drumul până la magazin, 61,4% pentru livrarea direct la ușă, iar 48,4% dintre respondenți găsesc prețuri mai bune online.
CITEȘTE ȘI | 10 lucruri esențiale de știut înainte de a aplica
pentru un credit online
Articolul 7 din 10 tineri preferă eMAG și Fashion Days în
detrimentul platformelor chinezești a fost publicat prima dată în
Money Buzz! • Știri Economice, Știri Financiare, Știri Business