Cum dau peste cap Temu, AliExpress, Trendyol și Shein magazinele online din România

  • Postat în Profesional
  • la 11-06-2025 03:02
  • 37 vizualizări
Cum dau peste cap Temu, AliExpress, Trendyol și Shein magazinele online din România
Imaginea este preluată automat împreună cu articolul de pe Comunicarepr.ro

În ultimii ani, platformele asiatice de comerț online precum Temu, AliExpress, Trendyol și Shein au cucerit rapid piața românească, dar impactul lor nu este deloc roz pentru comercianții locali. Un studiu recent al Asociației Române a Magazinelor Online (ARMO) arată că aceste platforme creează o concurență neloială care pune în pericol micii producători și magazinele online autohtone.

Rezultatele studiului arată că peste 75% dintre firmele românești se tem că presiunea exercitată de Temu, AliExpress, Trendyol și Shein le va reduce vânzările, iar aproape la fel de mulți avertizează că micii comercianți riscă chiar falimentul. Platformele asiatice domină piața, mai ales la vânzarea de haine, încălțăminte și accesorii, iar prețurile mici și taxele vamale reduse fac dificilă concurența firmelor locale.

Calitate, prețuri și taxe

Antreprenorii români semnalează și o explozie a produselor de slabă calitate, care afectează imaginea comerțului online și încrederea consumatorilor. Multe firme se plâng de faptul că aceste platforme nu respectă aceleași reguli privind taxele și impozitele, ceea ce creează un teren de joc inegal. Aproape două treimi dintre comercianți cer autorităților să intervină și să impună reguli clare pentru toate platformele de pe piață.

Ce soluții cer magazinele online din România?

Pentru a salva mediul de afaceri local, 65% dintre firme solicită programe speciale pentru IMM-uri care să îi ajute să țină pasul cu digitalizarea și inovația. În plus, peste 60% cer ca platformele asiatice să respecte legislația națională și europeană, iar 55% vor introducerea unor taxe vamale corecte pentru toate produsele importate.

Viitorul comerțului online românesc

Comerțul online din România crește constant, contribuind deja cu peste 3% din PIB, iar adoptarea digitală în mediul rural se intensifică. Totuși, fără o reglementare echitabilă, magazinele online românești riscă să piardă teren în fața giganților asiatici. „Vrem condiții corecte pentru toți jucătorii”, spune Cristi Movilă, președintele ARMO.

CITEȘTE ȘI | O companie din China va construi un complex turistic în Băile Govora
Articolul Cum dau peste cap Temu, AliExpress, Trendyol și Shein magazinele online din România a fost publicat prima dată în Money Buzz! • Știri Economice, Știri Financiare, Știri Business

Despre ZTB.ro

ZTB.ro este un agregator românesc de bloguri care colectează și afișează articole din diverse domenii, oferind vizibilitate bloggerilor și o platformă centralizată pentru cititori. Articolele sunt preluate prin feed-uri RSS/Atom și direcționează traficul către blogurile originale.

Articole recente