translator
------------
Știți cantitatea de cartofi pe care aveți voie legal să o
transportați?
De obicei nu este reglementat cantitatea de cartofi pe care
puteti sa o transportati ,dar acest lucru o mare preocupare cu
consecințe costisitoare pentru șoferii din New South Wales,
Australia. Legile de conducere sunt influențate de mașinile dintr-o
anumită națiune, de oamenii care le conduc și de mediul în care
operează.
În timp ce aproape fiecare țară interzice viteza și conducerea
sub influența alcoolului, unele aplică reguli aparent mai ciudate
scrise pentru a aborda probleme locale specifice. Așa au ajuns
parlamentarii din întreaga lume să fie nevoiți să ia în considerare
cartofii, căștile,telefoanele de mobil.
Am sortat prin mituri și legende pentru a găsi cele mai
ciudate legi de conducere din lume:
Australia: încuie-ți mașina
În unele state australiene, cum ar fi New South Wales, legea
dictează șoferii trebuie să blocheze vehiculul lor imediat după ce
a părăsit-o în cazul în care acestea sunt de gând să rătăcească mai
mult de aproximativ 10ft departe de ea. Ele sunt, de asemenea,
necesare pentru a asigura ferestrele, un termen care înseamnă
închiderea lor sau lăsându-le deschise cu nu mai mult de
aproximativ trei sferturi de inch. Desigur, aceste legi nu se
aplică mașinilor care nu au încuietori sau ferestre, cum ar fi un
Mini Moke sau un Jeep Wrangler fără un top.
Australia: înregistrați-vă cartofii
Legea de marketing a cartofilor a trecut în Australia în 1946
care ,interzice șoferilor care nu fac parte din Potato Marketing
Corporation sau unul dintre agenții săi ,de la transportă peste 50
kg de cartofi. Agenții de aplicare a legii nu trebuie să transporte
o balanta ; li se permite să estimeze greutatea la gramada. Cei
care au încălcat această lege în anii 1940 au riscat amenzi mari,
dar nu există dovezi că aceasta este încă pusă în aplicare în
2021.
Bahrain: mergi la închisoare
În Bahrain, oamenii legii pot condamna la închisoare pentru
aproape fiecare infracțiune de trafic. Cineva care trece un semnal
roșu riscă să stea până la șase luni de închisoare, să plătească o
amendă de 500 de dinari (aproximativ 1100 de euro) sau să primească
cele două sancțiuni. Deteriorarea proprietății în timp ce este
semnal roșu se pedepsește cu până la un an de închisoare și o
amendă care poate ajunge la 3000 de dinari (aproximativ 7200de
euro).
China: e joc de noroc de a conduce vehicule
Autoritățile chineze plafonează vânzările de mașini noi în
funcție de tipul de combustibil, în încercarea de a reduce poluarea
aerului și congestia traficului. În 2019, Comisia de Transport de
la Beijing a permis 60.000 de vehicule cu energie nouă (majoritatea
mașini electrice) și 40.000 de modele cu piston pe drumurile
orașului. Șoferii participă la un sistem de loterie pentru a
câștiga dreptul de a cumpăra o mașină; șansele de a câștiga sunt de
aproximativ unu la 500.
Cipru: mânca înainte de a pleca
Cipru interzice șoferilor să bea la volan, chiar dacă este
dintr-o sticlă de apă. Mâncarea în timpul conducerii este, de
asemenea, ilegală, deoarece șoferii trebuie să țină ambele mâini pe
volan în orice moment. Și, la fel ca multe țări scandinave, Cipru
le cere șoferilor să aibă farurile aprinse în orice moment.
Franța: adu-ți propriul fiola de verificat alcoolemie
Șoferii francezi au fost obligați să transporte o fiola de
verificat alcoolemie neutilizat în mașina lor din 2013. În timp ce
șoferii care au ales să nu cumpere unul inițial riscau să primească
o amendă de 11 euro , sancțiunea nu a ajuns în versiunea finală a
legii, astfel încât nu există nicio sancțiune. Ofițerii de control
al traficului sunt obligați de a folosi respirația lor proprii
pentru a verifica nivelul de alcool.
Franța: fără licență, fără nicio problemă
Este perfect legal să conduci fără permis de conducere în
Franța. Important este că trebuie să ai peste 14 ani și să ai
permis de funcționare ceea ce este, în esență, o motoretă pe patru
roți. Mașinile fără licență sunt limitate la 8 CP . Producătorii
trebuie să țină cont și de restricțiile de greutate. Aceste mașini
mici, zgomotoase, ușor de lente și prea scumpe sunt comune pe
drumurile franceze.
. Germania: păstrați rezervorul plin
Este ilegal să rămai fără combustibil pe rețeaua Autobahn din
Germania. Autoritățile consideră că rămânerea fără combustibil o
problemă care poate fi prevenită, subliniind în același timp că
oprirea pe marginea unui drum care de multe ori nu are limită de
viteză este extrem de periculoasă. Amenda pentru rularea fara
combustibil poate ajunge la € 70 .
Japonia: fii atent când este umed
Șoferii japonezi trebuie să se gândească de două ori înainte
de a conduce printr-o baltă. Legea prevede că trebuie să aibă
opritoare de noroi montate pe masina lor, reduce viteza lor și /
sau să ia alte măsuri înainte de a trece prin apă sau noroi pentru
a se asigura că nu stropesc pietoni cu ea.
Japonia: nu mergeți cu un om beat
Japonia ia extrem de în serios conducerea în stare de
ebrietate. Conducerea sub influența alcoolului este evident
ilegală, dar pasagerii riscă până la trei ani de închisoare și o
amendă maximă de 500.000 de yeni (aproximativ 4200 de euro) dacă
urcă într-o mașină condusă de un șofer beat.
Mongolia: conduceți ceea ce doriți
Mongolii conduc pe partea dreaptă a drumului, dar aproximativ
48% din mașinile înmatriculate în țară sunt conduse pe dreapta.
Această cifră urcă până la 55% în Ulaanbaatar, capitala. Un amestec
uniform de mașini cu tracțiune pe dreapta și pe stânga este pe cât
de haotic pe cât pare, iar oficialii iau în considerare
restricțiile de import.
Africa de Sud: rămâi în masina in caz de accident
Deși nu este atât o lege decat o sugestie, autoritățile din
unele părți mai dure ale Africii de Sud îi îndeamnă pe șoferi să nu
coboare din masina in caz de accident. Este mai sigur să stați în
mașină și să cereți ajutor decât să vă plimbați pe marginea
drumului și să riscați să fiți jefuiți, loviți sau amândoi.
Rusia: păstrați masina curată
Este posibil să fi citit că este ilegal să conduci o mașină
murdară în Rusia; asta nu este adevărat. La Moscova, șoferii riscă
să fie opriți și amendați dacă plăcuța de înmatriculare este
acoperită de murdărie, sare sau pietriș rutier, dar nu sunt de
natură să păstreze restul mașinii curate. Interesant este că
polițiștii au profitat uneori de zvonul de a amenda (sau de a primi
mită ) șoferii care nu au oprit la o spălătorie auto în câteva
săptămâni.
Elveția: nu spălați masina acasă
În Elveția, unde ceea ce nu este ilegal este în general
obligatoriu, șoferii nu au voie să-și spele vehiculul pe alee sau
în fața reședinței lor. Guvernul nu are nimic împotriva mașinilor
curate; legea interzice pur și simplu cetățenilor elvețieni să
arunce orice ar putea contamina apa din sistemul de canalizare,
inclusiv, dar fără a se limita la săpunul folosit pentru spălarea
mașinilor.
Thailanda: păstrați-vă cămașa
In Thailanda este cald și umed, dar asta nu este o scuză
valabilă pentru a conduce fără o cămașă. E împotriva legii să mergi
fără cămașă într-o mașină, pe un scuter și chiar pe bicicletă. În
2014, autoritățile i-au avertizat pe turiștii ,poftiți de soare că
legea li se aplică și lor și au numit mersul fără cămașă atât
ilegal, cât și nepoliticos.
Statele Unite ale Americii: plimbare în remorca
Șoferii din Hawaii au voie să transporte pasageri în partea
din spate a camionetei lor atunci când sunt îndeplinite anumite
condiții. Acestea trebuie să aibă cel puțin 12 ani și toate
locurile din cabină trebuie ocupate. Este o practică comună și
controversată în stat. Unii susțin că este inofensiv și face parte
din tradiția statului, în timp ce alții subliniază că este un mod
spectaculos de periculos .