După invazia de SH-uri cu haine şi pantofi, trenduri noi
(sic!) vin să definească comerţul atât de particular din Râmnicu
Vâlcea. Magazinele cu chestii nemţeşti uzate – altele decât
îmbrăcăminte – se laudă acum cu o repartizare uniformă pe raza
municipiului: după cel de pe str. Topologu, de pe lângă Dovali, şi
etajul III de la fostul Magazin ”Cozia” - actual ”Winmarkt”,
împărţit frăţeşte cu un supermarket chinezesc cu marfă de duzină,
”franciza” a fost adusă şi în (cum altfel?) cartierul Ostroveni, un
astfel de spaţiu funcţionând lângă piaţa de acolo.
Dar supremaţia germană este serios ameninţată de un
magazin deschis parcă anul trecut chiar în centru, pe General
Magheru, care se numeşte pe FB ”Home Depot Vâlcea” şi care
contrabalansează ”Deutchland über alles” cu un viguros ”God Save
the Queen” reprezentat de lucruri la mâna a doua englezeşti,
vândute la kilogram. Preţul per kilo scade treptat de la 60 la 3
lei, în funcţie de zi şi după o schemă atât de complexă încât,
pentru o mai bună reţinere, ar trebui introdusă în calendarul
ortodox, zilele cu kilul la 3 lei urmând să fie trecute cu roşu, ca
sărbătorile marilor sfinţi.
În fine, ca să nu fim acuzaţi că nu suntem pe deplin
cosmopoliţi şi open minded, tot pe ”General Magheru” s-a
deschis şi un al doilea sex-shop, evident că peste drum de cel care
funcţionează în zonă de câţiva ani.
Shopping City-ul (sau noul Mall) ridicat pe ruinele
răposatului Combinat pentru Prelucrarea Lemnului - pus pe butuci,
sub numele de ”Carpatina”, de Viorel Cataramă - mai drege busuiocul
de un an de zile, deşi a trebuit să aflu de la fiică-mea, într-o
scurtă şi foarte elocventă sesiune de cumpărături pe la complexul
omolog de la Piteşti, că şi aici mai avem ceva lacune în ceea ce
priveşte nişte branduri, care pe la alţii sunt, dar pe la noi -
nu.
Aşa că, dacă vrei să cumperi ceva mai deosebit, intră pe
net şi comandă on-line!
Happy shopping!