Comunicarea în 2022: între fake news şi social media, brandurile riscă dezastre reputaţionale fără precedent

Canalul primar de distribuire a fake news sunt platformele de social media, unde oricine poate scrie orice, până când ajunge să fie raportat/blocat; O epidemie de fake news ar putea elimina segmente întregi din mediul de afaceri la fel de indiscriminatoriu precum Covid a omorât oameni.

Google afişa, pe 13 iunie 2022, la ora 18, aproximativ 600.000 de rezultate la căutarea „Ucraina mobilizează femeile”, un fake news care s-a viralizat foarte bine în nici 24 de ore de la lansarea în mediul virtual românesc.

Problema cea mai serioasă nu este rostogolirea minciunii, ci rostogolirea în continuare a minciunii chiar şi după ce o parte din media românească a preluat dezminţirea oficială ucraineană.

Explicaţia o avem din studiul crizelor de comunicare din mediul de business din Romania în anii 2018-19 inclusiv (înainte de pandemie), când V+O Communication a constatat o rată de propagare a ştirilor negative de trei până la cinci ori mai mare d...