Dimineața mea începe cu puțin înainte de ora opt (cea profesională - să spunem așa , căci acasă are grijă buburuza mea să îmi încep activitatea la cinci).
Lumini aprinse, alarme dezactivate, aburi de cafea, lalele albe într-un colț de counter (primite ieri de la domnul Toma, pacient vechi și plin de carismă), ecuson potrivit la halat, promoții, broșuri... și primii pacient.
Zâmbete dăruiesc fiecăruia împreună cu "bună dimineața!", pentru că, înainte de orice medicament, comunicarea empatică poate reprezenta 10% din succesul unui tratament. Știți cu toții vorba aceea "m-am întors de la spital mai bolnav decât eram". La fel de valabilă este și situația inversă, când vorba potrivită (din partea unui cadru medical) încurajează și convinge pacientul de succesul unui tratament.
Iar în profesia mea, medicația nu reprezintă totul. Modul în care îi insufli încredere pacientului, în primul rând în tine, ...