Dimineața mea începe cu puțin înainte de ora opt (cea
profesională - să spunem așa , căci acasă are grijă buburuza mea să
îmi încep activitatea la cinci).
Lumini aprinse, alarme dezactivate, aburi de cafea, lalele
albe într-un colț de counter (primite ieri de la domnul Toma,
pacient vechi și plin de carismă), ecuson potrivit la halat,
promoții, broșuri... și primii pacient.
Zâmbete dăruiesc fiecăruia împreună cu "bună dimineața!",
pentru că, înainte de orice medicament, comunicarea empatică poate
reprezenta 10% din succesul unui tratament. Știți cu toții vorba
aceea "m-am întors de la spital mai bolnav decât eram". La fel de
valabilă este și situația inversă, când vorba potrivită (din partea
unui cadru medical) încurajează și convinge pacientul de succesul
unui tratament.
Iar în profesia mea, medicația nu reprezintă totul. Modul în
care îi insufli încredere pacientului, în primul rând în tine, iar
apoi în instituția pe care o reprezinți, priceperea de a corela
informațiile despre medicație, cu cele de nutriție, cosmetică și
igienă, în beneficiul sănătății, toate acestea te pot confirma ca
un bun specialist.
De două săptămâni, am primit în echipa noastră o studentă
pentru o perioadă de probă și de acomodare, pe postul de beauty -
advisor. Având cele mai frumoase amintiri din perioada mea de
practică, îi ofer cu multă generozitate informații și răspunsuri
pentru a o ghida cât mai eficient spre un start bun în această
profesie.
Zecile de pagini citite, prezentările video și broșurile
categoriilor de produse cosmetice (în cazul ei) sunt inutile fără
consilierea personalizată a pacienților.
Ieri, de exemplu, am găsit-o lângă raftul Gerovital, cu
pliantele în mână, supărată că nu găsește cel mai potrivit mod de
abordare al noilor game lansate.
- Gerovital! Ce mai pot adauga eu despre o gamă arhicunoscută
până și în străinătate? Brandul convinge cu mult înainte să apuc eu
să povestesc despre afine, zmeură și caise. Ajută-mă să aduc
noutate în fața pacientului, fără să mă las intimidată de
notorietatea produselor Farmec!
- Draga mea, înainte de toate, tu ai testat noile lor
produse?
- Da! Distribuitorul ne-a adus câteva mostre. M-a interesat
varianta pentru tenul mixt /gras - cu afine.
- Inainte de a asocia un produs cosmetic cu diferite probleme
dermatologice și de a-l recomanda pacientului, este esențial să îl
testezi tu: să-i simți textura și parfumul, să-i identifici
ingredientele și efectul imediat al acestora, să-i observi
toleranța în zonele sensibile din jurul ochilor sau buzelor (în
cazul cremelor de față), să evaluezi capacitatea de curățare (în
cazul loțiunile demachiante) sau de exfoliere ( pentru scruburi)
etc.
Înainte de a recomanda unui pacient un anumit produs, trebuie
să fii convinsă de beneficiile acestuia, trebuie să crezi în
el.
- Am înțeles! Gerovital Happiness se identifică, în
primul rând, cu starea de bine, asemeni efectului de fructe
proaspete în arșița verii.
- Exact! Produsele cosmetice, dincolo de rezolvarea unor
probleme de natură dermatologică, au rolul de a ne induce (chiar și
pentru câteva minute, cât durează rutina zilnică) acea stare de
fericire care să se asorteze perfect chipului nostru. Acum, că tot
am adus vorba, ai reușit să identifici la aceasta nouă gamă
aspectele care țin de partea medicală?
-Păi, comun tuturor produselor Gerovital, este aspectul
siguranței: produse fără parabeni în compoziție și
ingredientele hipoalergenice. La acestea se adaugă noutatea
absolută Gerovital Happiness: cremele Color Control (CC) care
ascund imperfecțiunile și urmele de oboseală, uniformizând culoarea
tenului și oferindu-i luminozitate.
- Dar e important să punctezi că aceste nuanțe (deschis, mediu
și închis) sunt obținute prin intermediul unor pigmenți
naturali.
- Încep să înțeleg ce înseamnă să recomanzi un produs în care,
în primul rând tu, ai încredere.
- Și nu în ultimul rând, fă asocierea dintre exterior și
interior. Convinge pacientul că încă nu a fost concepută o
cremă-minune, care să echilibreze, printr-o aplicare dimineața în
fața oglinzii, o viață haotică, dezordonată și sedentară. Învață-l
să combine produsul din farmacie cu o dietă corespunzătoare, cu
hidratarea căreia nimeni nu îi da importanță, cu somn și cu
activitate fizică moderată. Aceste principii încerc să le transmit
și eu de fiecare dată când vorbesc cu pacientii, pentru că,
indiferent de ajutorul pe care îl caută ei în farmacie, rezultatul
tratamentului depinde de foarte mulți factori. Acestea sunt
principii derivate din medicina holistică, spre care ar trebui să
se întoarcă toți specialiștii din domeniul medical... (dar ăsta e
un off de-al meu mai vechi ☺)
- Wow! Nu mă gândeam că trebuie să privesc în ansamblu pentru
a oferi cea mai bună consiliere.
- Sper să-ți fi fost de folos! Și nu uita să transmiți ceea ce
reprezintă această gamă, Gerovital Happiness: fericirea ca armonie
între exterior și interior, de la adolescență, până la
maturitate.
Impactul pe care l-am avut asupra viziunii de recomandare al
tinerei colege s-a văzut imediat. Astăzi, printre rețete și
vitamine de primăvară, am observat două paciente dragii mie (mamă
și fiică), ieșind din farmacie cu două noi produse în punga de
cumpărături: Gerovital Happiness zmeură (pentru tenul normal) și
Gerovital Happiness caise (pentru tenul uscat). Colega beauty -
advisor le-a provocat la o terapie cu aromă de fructe.
L.E. Pentru cei interesați de noile produse lansate de brandul
Farmec, Gerovital Happiness, aveți posibilitatea consultării
ofertelor, accesând acest link.
Acest articol este scris pentru proba numărul trei, "Ce aromă
are fericirea ta?", din cadrul Spring SuperBlog 2015