Japonia departe-aproape de Bacău, ediția a IV-a,
ateliere de scriere creativă, haiku
15-16 iunie 2021, locaţia: Casa Memorială "George
Bacovia"
Care a fost scopul acestor ateliere?
Să nu cumva să credeţi că este vorba despre ambiţia
noastră de a-i transforma pe copii în mari scriitori de haiku ,
asta se poate întîmpla poate mai târziu dacă ei îşi vor dori acest
lucru, dacă vor avea talentul necesar şi mai ales dacă se vor
strădui destul de mult în acest sens. Până una alta, important este
ca ei să citească, să afle, să exploreze, să asculte, să descopere,
primul scop al atelierului nostru fiind acela de a le trezi
apetitul pentru citit.
Al doilea scop, aşa cum era de aşteptat, este legat de
scris Am încercat să îi purtăm pe copii într-o scurtă călătorie în
Ţara Soarelui Răsare şi a noţiunilor elementare care definesc un
haiku, cum se creeză, ce spunem cititorului şi mai ales ce lăsăm
nespus, ce este acela un kigo, care sunt regulile, s-a lucrat,
retuşat şi ne-am pus rotiţe imaginaţiei în mişcare.
Mulţumesc din suflet tuturor celor implicaţi şi o să
încep cu colega şi prietena mea, Tincuţa Horonceanu Bernevic care a
fost nu doar colaborator în acest proiect dar şi gazda noastră în
cele două zile, apoi colegului Mihnea Baran care a realizat afisul,
a filmat şi fotografiat, doamnelor profesoare Lidia Sabău, Mirela
Spiţă, Monica Creangă, tuturor copiilor care au fost, după caz,
captivaţi, implicaţi, entuziasmaţi, interesaţi, participanţi,
motivaţi ceea ce a dus la reuşita acestor ateliere.
În doar o oră jumătate-două, ţinând cont că a fost prima
noastră întâlnire, că majoritatea dintre ei abia acum am aflat ce,
cum şi de unde vine acest haiku, eu spun că am reuşit să creem un
moment frumos şi am pus bazele unor viitoare colaborări. Unii
dintre ei au spus că vor neapărat să mai încerce să creeze astfel
de poeme ceea ce înseamnă că ne-am atins şi un alt treilea scop, şi
anume ca, prin ceea ce facem, să interesăm şi nu să facem lucruri
doar de dragul de a fi făcute.
Nu s-au făcut clasamente însă am realizat o selecţie pe
care o ataşez acestei postări.
Felicitări copii, aţi fost cu toții
minunaţi!
1.
satul este gol
cenuşa pluteşte în aer-
se-aude foc de puşcă
Gavrilă Andrei, 11 ani, Şcoala Gimnazială „ Alexandru
Ioan Cuza”
Îndrumător: prof. pentru inv. pr. Creangă
Monica-Livia
2.
natura verde-
cireşii Japoniei
aduc viaţă
Robert Caunic, 8 ani, Şcoala Gimnazială „Alexandru Ioan
Cuza”
Îndrumător: prof. pentru inv. pr. Spiţă
Mirela
3.
natura moartă-
sunetul păsărilor
care s-au oprit
Maria Filip, Şcoala Gimnazială „ Alexandru Ioan Cuza”, 9
ani,
Îndrumător: prof. pentru inv. pr. Spiţă
Mirela
4.
copaci în floare-
dansatorii opalii
Sakura veşnic
Ariana Taghiev, Şcoala Gimnazială „Alexandru Ioan
Cuza”
Îndrumător: prof. pentru inv. pr. Spiţă
Mirela
5.
evantaiele-
sucuri răcoritoare
într-o zi caldă
Lucia Stanciu Viziteu, Şcoala Gimnazială „Alexandru Ioan
Cuza”
Îndrumător: prof. pentru inv. pr. Spiţă
Mirela
6.
ploaia e aici-
picuri reci cad pe pământ
timp de linişte!
Solomon Maria, 10 ani, Şcoala „Mihai
Drăgan”
Îndrumător: prof. Lidia Sabău
7.
statui de piatră-
natura colorată
ce sentimente!
Oprea Matei, clasa a III-a D, Şcoala „Mihai
Drăgan”
Îndrumător: prof. Lidia Sabău
8.
copac minunat
bătrân și îndurerat -
vei trăi veșnic.
Andrei Rotaru, Şcoala Gimnazială „ Alexandru Ioan Cuza”,
9 ani,
Îndrumător: prof. pentru inv. pr. Spiţă
Mirela
9.
natura moartă-
fără viaţă fără om
sfârşitul lumii
Robert Caunic, 8 ani, Şcoala Gimnazială „Alexandru Ioan
Cuza”
Îndrumător: prof. pentru inv. pr. Spiţă
Mirela
10.
frunzele foşnesc-
puii plâng după mamă
sunt înfometaţi
Gavrilă Andrei, 11 ani, Şcoala Gimnazială „ Alexandru
Ioan Cuza”
Îndrumător: prof. pentru inv. pr. Creangă
Monica-Livia