Cine a întâlnit vreodată un manager incapabil să perceapă semnalele din jurul lui?
Eu mi-l imaginez ca pe un om care a primit o pălărie pe care o credea potrivită dar, când a pus-o pe cap, a constatat că i-a rămas capul mic. Așa că i-a căzut într-un sprijin instabil pe vârful nasului, acoperindu-i ochii și urechile. În loc de percepție, simțurile lui se ocupă exclusiv de protejarea intereselor, prejudecăților și credințelor iraționale proprii.
Mă întreba cineva care este caracteristica cea mai importantă pentru un manager. Acum aș spune că empatia este principala calitate a unui bun manager. Empatia implică o percepție educată, observare, înțelegere, capacitate de dedublare.
În lipsa empatiei, managerul este doar un robot, acționând după un program auto-scris limitat. Comunicarea (atâta câtă este) este complet ineficace, interacțiunile cu oamenii din organizație sunt doar speci...