Cu dobanzi mai mici si campanii de promovare a creditelor inclusiv la televizor, bancherii de la Banca Transilvania considera ca au reusit sa "dezghete" apetitul clientilor pentru imprumuturi. "Piata pare ca s-a dezghetat. Noi am avut o campanie pentru credite fara garantii, iar feedback-ul a fost foarte bun: vanzarile s-au dublat in martie fata de februarie", spune Gabriela Nistor, director executiv retail la Banca Transilvania, o banca de top pe retail. La nivelul pietei, datele BNR arata ca in ianuarie si februarie scaderea soldului creditului de consum - care reprezinta mai bine de trei sferturi din finantarile acordate populatiei - a accelerat. In primele doua luni ale anului soldul a scazut cu 2 miliarde de lei sau aproape 3%, pana la 70,6 miliarde de lei (echivalentul a 17 miliarde de euro). In aceste conditii, tot mai multe banci au venit pe piata cu reduceri de dobanzi si campanii promotionale, pentru a-si impulsiona vanzarile de credite. O scadere a soldului inseamna venituri...