Noile tehnologii evolueaăa rapid, pe zi ce trece. O afacere de
durată este acum în strânsă legatură cu rețelele sociale,
site-urile și portalurile web dar și cu un om care face toate
acestea și asigură o vizibilitate a celor menționate mai sus.
Bineînțeles să nu ignorăm nici reclama platită la televiziuni,
radio sau ziar. Încă aduce o pondere mare de clienți acest gen de
publicitate. În ultimii ani cei care vor să își dezvolte o afacere
au apelat încă de la deschiderea ei la un consultant SEO. Ce
înseamna asta vom afla dintr-un interviu cu Bogdan Tincu, unul
dintre consultanții pe probleme de Social Media și optimizare pe
marile motoare de căutare ca și Google, Yahoo și Bing.
Perioada de instruire a făcut-o la Londra, unde a lucrat cu
branduri precum Bohemian Dreams, Doors4UK, Tapco sau Smooties.
Încercăm să aflăm azi importanța SEO (search engine optimization)
și SMO (social media optimization).
Ce înseamnă SEO și de ce ar trebui cineva să apeleze
la un asemenea serviciu?
Putem spune că SEO este ceva adițional adus afacerii tale,
adică ceva fără de care, în ani, afacerea ta poate să scârțâie.
Trăim în era Google, când oricine caută ceva, apelează la acest
motor de căutare. Să presupunem că ai o afacere cu ouă de
prepelițe. Fără optimizare probabil, din 100 de oameni care caută
aceste cuvinte, 100 vor alege alt producător pentru că tu nu apari
pe prima pagină în rezultatele oferite de Google. Deci, lumea ar
trebui să apeleze la un consultant SEO pentru a primi un mare plus
de vizibilitate, accesări ale site-ului și implicit un plus de
clienți și bani.
Se poate face SEO fără o pregătire de specialitate în
domenii?
Dacă vreți să fiu superficial o să zic că da. Dacă vreți să
vorbesc din punct de vedere al profesionalismului, clar că nu se
poate. Dacă ar fi totul așa de ușor, ar face toată lumea și toți ar
fi pe prima pagină pe Google și la un moment dat ar intervenii o
concurență neloială între nișe. Și nu e vorba că ai nevoie de
pregătire multă, ai nevoie de experiență, exact ca și la condus,
după 30 de ani de condus ai experiență dar tot timpul mai ai de
învățat. Exact așa e și în optimizare, zilnic trebuie să
progresezi.