Articole postate de meze bianca

  • Cauți un angajat? Sau cauți un loc de muncă?... 732

    Era Internetului zi de zi ne bucură cu inovații și aceasta ne facilitează accesul spre informație în nenumărate moduri. Astăzi vom discuta fenomenul de agregator de joburi, care devine tot mai prezent pe piața forței de muncă. Prima încercare de a crea o variantă digitală a ziarelor cu avizuri, care țin de locuri de muncă, […]

    Citește mai departe
  • Deschidere firmă – documente necesare și costuri 650

    Vrei să pornești în antreprenoriat? Primul lucru de care ai nevoie este o formă de organizare, o firmă. Forma de organizare, o alegi în funcție de domeniul de activitate și de ce preconizezi că vei realiza pe firmă. Ai posibilitatea de a alege între SRL sau PFA / II / IF. Sfatul meu este să […]

    Citește mai departe
  • Antreprenor – ce este TVA și care sunt regulile TVA 709

    Ce este TVA? Taxa pe valoarea adăugată (prescurtat TVA, VAT în engleză) este un impozit indirect suportat de consumatorul final al bunului/serviciului respectiv. Care sunt cotele de TVA? În România sunt în vigoare 2 cote de TVA: cota standard: 19% cote reduse: 9% și 5%. Când este obligat antreprenorul să fie plătitor de TVA? O […]

    Citește mai departe
  • Antreprenor de firmă nouă – Ce fac de acum încolo? 721

    După ce ai actele de la Registrul Comerțului, următorul pas este să îți cauți un contabil (dacă nu ai deja unul). Înainte de primul contract, de prima achiziție, de prima vânzare, trebuie să cunoști un pic de contabilitate primară. Așa că cel mai bun sfetnic îți va fi contabilul.   A. În funcție de specificul activității care […]

    Citește mai departe
  • Înființare punct de lucru – documente necesare la Registrul Comerțului și la ANAF 648

    Deschiderea unui punct de lucru sau sediu secundar, presupune în primul rând înregistrarea și autorizarea acestuia la Registrul Comerțului (ORC). În termen de 30 de zile de la primirea actelor de la Registrul Comerțului, punctul de lucru se înregistrează la ANAF. Documente necesare autorizare punct de lucru la ORC Cerere ORC (o poți descărca de aici); Model […]

    Citește mai departe
  • Vreau să îmi deschid firmă – SRL sau PFA / II / IF? 634

    Vrei să deschizi o afacere? Prima dată ai nevoie de o firmă sau formă de organizare. Dacă nu știi ce formă de organizare să alegi, parcurge informațiile de mai jos. Te vor ajuta să iei o hotărâre. Ce presupune un SRL? Răspunderea o ai în limita capitalului social. Banii/ profitul din firmă nu îl poți scoate […]

    Citește mai departe
  • Declarația 600 – tot ce trebuie să știi pentru a o depune corect 630

      Când se depune declarația 600? Declarația 600 se depune în termen de 30 zile de la înființare. Declarația 600 se mai depune până la data de 31 ianuarie a anului pentru care se stabilesc plăți anticipate. – art. 151, alin. 6 CF – Cine nu depune D600 în 2017? Pensionarii; – art. 150 CF – Persoanele […]

    Citește mai departe
  • Calendar declarații 2017 pentru PFA, II și IF... 660

    Astăzi vreau să ne ocupam un pic și de PFA, II și IF. Vreau să analizăm pe scurt dar cuprinzător, ce declarații se depune. La înființare — În termen de 15 zile de la înființarea PFA, II sau IF la Registrul Comerțului, acesta trebuie să depună la finanțe următoarele declarații: Declarația 220 – declarație estimativă […]

    Citește mai departe
  • Monografie contabilă și tratament fiscal pentru minus de inventar neimputabil 710

    Minusurile din gestiune se determină numai pe bază de inventar. Lipsurile imputabile/neimputabile se evaluează la valoarea de înlocuire. Această valoare reprezintă costul de achiziție al bunului respectiv (constatat lipsă), format din: – prețul de cumpărare + taxele nerecuperabile + cheltuielile de transport (aprovizionare) + alte cheltuieli accesorii necesare pentru punerea în stare de utilitate sau […]

    Citește mai departe
  • Rezerva legală – condiții, note contabile... 643

    În cazul unei societăţi comerciale, rezerva legală este deductibilă în limita unei cote de 5% aplicată asupra profitului contabil, înainte de determinarea impozitului pe profit, din care se scad veniturile neimpozabile şi se adaugă cheltuielile aferente acestor venituri neimpozabile, până ce aceasta va atinge a cincea parte din capitalul social subscris şi vărsat sau din […]

    Citește mai departe
  • Smart Bill Gestiune Cloud – tutorial video... 679

    La sfârșitul acestui material video, vei dobândi cunoștințele de care ai nevoie pentru lucrul cu Smart Bill pe partea de contabilitate primară/gestiune. Prima dată vom vedea ce este Smart Bill Cloud și pentru ce este util, ca mai apoi să facem împreună contabilitatea primară la o firmă. Poate te întrebi ce este Smart Bill Cloud? […]

    Citește mai departe
  • Modificare sistem de impozitare 2017 – profit, micro sau impozit specific? 590

    Anul 2017 este un an de tranziție pentru aceste trei tipuri de impozitare. Sfatul meu este să aștepți cu depunerea D010 pentru modificare vector, până spre 25 februarie. Textul legii, alin. 48, art. 7 din Codul Fiscal, spune așa: (7) Pentru anul 2017, persoanele juridice române plătitoare de impozit pe profit care la data de […]

    Citește mai departe
  • Declarația 094 – cine o depune?... 649

    Termen depunere pentru declarația 094 Declarația 094 se depune anul acesta până în 25 ianuarie. Cine depune Declarația 094? 1. Declarația 094 se depune de către plătitorii de TVA înregistrați conform art. 316 din Codul fiscal. Persoanele impozabile care au cod special de TVA, NU depun formularul 094. 2. A doua condiție este ca persoana […]

    Citește mai departe
  • 15 informații utile pentru antreprenori la început de an 703

    În materialul de azi am conceput o schiță pentru informarea firmelor cu privire la ce este valabil în 2017 și ce ar trebui să cunoască în linii mari fiecare antreprenor. Te rog să completezi la comentarii, dacă consideri că lista ar trebui să cuprindă și alte informații, după care voi actualiza acest material. Salariul minim din 1 […]

    Citește mai departe
  • Noutăți fiscale – ce trebuie să știi în plus pentru început de an? 637

    Vineri 6 ianuarie au apărut mai multe modificări în Monitorul Oficial. În acest material vom face schița lor. 1. Legea nr. 1/2017 Această lege a eliminat 102 taxe nefiscale despre care s-a discutat în mass-media. Această lege elimină: taxa de timbru de mediu taxa radio-tv taxele pentru operațiunile efectuate la Registrul Comerțului (Atenție! Eliberarea de […]

    Citește mai departe