Articole postate de Totoescu Tudor

• Dubai, nu-i bai - part 2... 209

Viata asa cum o stim noi in Dubai graviteaza intre doua malluri - Dubai Mall si Mall Of Emirates. Primul este cel mai mare mall din lume cu peste 1200 outleturi, este la poalele Burj Khalifa iar aici se gasesc si Dubai Fountains si Dubai Aquarium, plus multe alte chestii interesante. Incerc sa raportez la un mall din tara, insa e imposibil pentru cat este de enorm. La prima vizita m-am ratacit de trei ori cu harta in mana, desi sunt un navigator destul de bun. Mall Of Emirates (MOE) e la cateva statii de metrou de antementionatul, putin mai mic ca si dimensiuni, dar la fel de plin de viata. Aici se regaseste celebra partie de ski indoor. Mai mergem putin spre Jebel Ali si ajungem in Dubai Marina, una din cele mai selecte zone din Dubai, plina de zgarie nori - unii terminati, altii inca in constructie. Pentru ca se construieste la foc continuu pare ca e un oras neterminat, insa majoritatea cladirilor sunt locuibile, desi cam bate vantu

• Dubai, nu-i bai (part 1)... 213

Salutari de pe plaiuri (mai) insorite. As fi vrut sa zic de pe pasuni mai verzi, dar singurele pasuni verzi sunt artificiale si verdele se intretine cu greu in Dubai.Pentru ceva timp m-am mutat cu catel, cu purcel, rucsac si portofel in Dubai. Cu employment visa pregatita, contractul semnat si biletul de avion Qatar Airlines am plecat din Bucuresti in hanorac, era innorat si ploios. Am zburat spre Dubai via Doha, Qatar. Cateva ore mai tarziu aterizam in Dubai. 20 minute printr-un aeroport enorm pana la formalitatile vamale, scanat retina, colectat bagajul si afara la tigara.  Prima senzatie de UAE: m-a izbit o caldura care mi-a adus aminte de Hong Kong in plina vara. Scurt istoric & prezentareSa incepem cu putina demografie - indieni 51%, pakistanezi 16%, restul -filipinezi nu se stie sigur, dar cel putin cat pakistanezii, o mana de europeni (majoritatea nemti pe pozitii manageriale)

• Bulgarian Road Trippin'... 205

4 persoane si-un Hyundai Tucson au plecat Duminica dimineata la plimbare. Cateva tricouri de schimb, o patura pe care nu am folosit-o, niste drob, niste pasca, un cozonac, benzina in rezervor, GPS lipit de parbriz, niste lei, niste euro si niste leva.Cu gandul de a vizita vecinii bulgari, traseul a fost Bucuresti - Capul Kaliakra - Balcic - Bucuresti, cu o noapte petrecuta in Balcic. Ne-am uitat dinainte pe net dupa cazare/chestii de vazut/facut, insa nu am rezervat nimic dinainte.Vis-a-vis de calitatea soselei, drumul este jumatate practicabil, jumatate ca dupa bombardament, in special pe masura ce te afunzi in teritoriul bulgaresc. Calitatea serviciilor insa este mult peste orice bodega cu pretentii de terasa sau restaurant din Romania, asa ca daca ai patru roti si'un volan, de ce sa nu profiti?Acum cateva saptamani fusesem tot in Bulgaria, la Veliko, unde am avut parte de 8 feluri de mancare excelente, plus deserturi si ba

• De vorba cu Victor Ciutacu... 211

Ma gandeam ca am tot vorbit de mine, de locuri si intamplari, asa ca pana la urmatoarea relatare personala (care se va intampla foarte curand, bate la usa) incep o serie de Q&A cu alti oameni care calatoreau cand dormeam noi.Sparg gheata succint cu Victor Ciutacu, redactor-sef Jurnalul National, moderator Vorbe Grele si invitat frecvent la Sinteza Zilei. Foto: Jurnalul.ro T: Salut Victor, blogul tău ne spune că eşti extraordinar de deştept şi îngrozitor de arogant, aşadar trebuie să fi văzut ceva locuri interesante până acum. Câte ţări ai vizitat şi ce locuri ţi-au plăcut cel mai mult? V: Am văzut destu

• Romanian Cojones - Guinness WR demn de mentionat... 209

In Guinness World Records, Romania este prezenta cu numeroase chestii demne de perena admiratie, infinit respect si deosebita consideratie, cum ar fi:- Largest dog shelter (castrati-ma, castrati-ma)- Largest hora dance (beat that, world! oh wait, what? what do you mean what's a 'hora'?)- Earliest perfect 10 awarded in gymnastics (blabla we all know this)- Largest bowl of goulash- Longest chain of condoms (niste baieti plictisiti pe la Unirii...)- Longest straw chain (alti baieti plictisiti, dar care n-au avut bani de prezervative)- Longest smoked sausage (Oprescu in frenezia Craciunului, proaspat desemnat primar)- Most Santas distributing presents simultaneously (Oprescu continuand frenezia)- Most crystals on a wedding dress (o pitipoanca)- Largest gr

• "What happens In Amman stays In Amman"... 203

...

• Si-am incalecat o sa ...... 205

Si v-am spus povestea asa! Ultimul post din seria Asia Centrala & SE,incununata de un lung zbor. Intre insula din postul anterior si Kuala Lumpur sad 9 ore de autocar, asa ca ma indrept cu apratul foto plin, portofelul surprinzator de greu in urma proaspetei tranzactii insulare (bye bye playstation portable, it was good to press your buttons), cu ganduri mioritice si mai batran cu un an spre Kuala Besut, satul de unde se pleaca spre insula Perhentian si viceversa.Sunt doua curse spre KL, una dis de dimineata 07:30, atent sincronizata cu barcile ce fac ture intre sat si insula, alta seara la 20:00 parca. Ajungem in statia respectiva, insa surpriza - nu mai sunt locuri pentru cursa de dimineata.

• Perhentian - capat de linie; la mare, la soare... 209

Kuala Lumpur, o stare generala de leneveala, umiditate mare si nerabdare sa ajungem pe insula. De aici trebuia sa ajungem in Pulau (= insula adica) Perhentian cu un anume autobuz. Dupa indelungi cercetari pe net, am aflat ca sunt doua autogari mari si late; in fine, cu o zi inainte am fost in recunoastere, am luat biletele sa fim siguri ca nu avem surprize, iar seara urmatoare eram cu bagaj, catel, purcel, playstation portable la Hentian Putra cu Steve din Tara Galilor asteptand frumusel autobuzul spre Kuala Besut, un mic sat de unde se ia barca pana pe insula.10 ore si o pauza de pipi mai tarziu, la 6:30 a.m. eram in Kuala Besut, de unde ne si asalteaza un nene local cu bilete pentru prima barca. Ploua de rupea, dar avea sa se opreasca in vreo ora, numai bine cat sa facem plinul cu o cafea. Biletul de autobuz pana aici a costat 40 ringiti, adica tot atatia RON, one way, iar pe barca pana pe insula am mai dat 70 dus-intors, cam jumatate de ora. A fos

• Kuala Lumpur, knock-off capital of the world!... 218

Capitala Malaeziei, Kuala Lumpur (orasul din noroi) numara aprox. 1.9 milioane locuitori. Unii barbati, altii femei, altii indecisi inca - o sa intram in detalii ulterior.Am stat mai mult decat am preconizat aici pentru ca am anulat vizitarea parcului national Taman Negara din motive meteorologice pe un fond de oboseala-lenesa alimentata de tariful de 2,9 EUR pe noapte de cazare, cel mai ieftin de pana acum. Asa ca am apucat sa ma familiarizez mai bine decat speram cu aerul local.Daca o noapte de cazare este 2,9 eur, asta nu inseamna insa ca si restul sunt la fel. Moneda este ringitul malaezian, care oarecum echivaleaza cu RON-ul, 1eur = 4 ringiti. Nivelul preturilor la aproape orice este ca la noi prin magazine, restaurante (in afara de McD unde e pomana). As putea spune chiar ca K.L. este fratele geaman al Bucurestiului intr-un univers paralel. Ma rog, atat de paralel incat da in Asia de SE. Malaezia este o tara cu resurse semnificative de petro

• La pas prin Java!... 203

...

• Bali part 3: Sanur & away... 214

Sanur - the beach resort. Mai este si Kuta, insa noi am ales Sanur. Credeam ca o sa fie ceva mai vioaie atmosfera aici, but no. La acelasi 8:30-9 pm se da stingerea - nici un bar deschis, nici o muzica, nothing, lights out. Unii ii spun 'snore' in loc de Sanur, si nu e greu sa-ti dai seama de ce.Din Ubud am plecat cu acelasi Ketut pentru 150,000 rupiah / 14 euro impartiti frateste la 4 - Ubud - Sanur, cam o ora de condus. Ne-am dat binete si am dat buzna la plaja. Va dati seama ca dupa doua luni de plimbat cu rucsacul in spinare, abia asteptam sa fac o baie in mare in primul rand, si in al doilea rand sa scap de bronzul tip tractorist capatat de-a lungul saptamanilor prin diverse zone insorite.Si m-am bronzat de n-am putut sa duc, m-am si ars, dar dupa doua zile s-a uniformizat, ca de obicei, intr-un divin aramiu :)Singura localitate cu McDonald's de pe insula. Yay! Asa ca am tras pe dreapta la McD, in cautarea unui meritat BigMac. Sa se n

• Bali part 2 - Ubud & around the island... 200

Cei mai multi cand aud 'Bali' se gandesc la plaje cu nisip alb, mare, soare, hotel si cam atat - insa Bali nu e tocmai asa. Ma rog, kind of...Bali este o insula destul de mare, numarand aprox. 3.5 milioane locuitori pe 5600 km patrati, nefiind tocmai ca la noi - mamaia, jupiter, saturn, neptun etc - sunt destule localitati pe insula, iar noi am vizitat cateva, dar sa incepem cu inceputul.Decolam din Hanoi in Kuala Lumpur cu Air Asia - primul zbor, toate bune si frumoase, mai ales stewardesele :) In Kuala Lumpur avem 3,5 ore intre zboruri, numai bine de verificat mailul si umplut ghiozdanul la McD, dupa care tot cu Air Asia spre Denpasar, capitala insulei Bali.Am platit taxa de visa on arrival, 22 EUR / 25 USD si am iesit din aeroport intr-o mare de taximetristi. Stiam cam cat trebuie sa faca o cursa pana in Ubud asa ca ne-am descurcat repede, ne-am suit cu bagaje in taxiul unui nene si ne-a dus pana la guesthouse. La momentul acesta deja era 2

• Halong Bay - Cat Ba Island... 201

Cum spuneam, 40 USD - 2 nopti / 3 zile:- drum Hanoi - Halong City cu minibus ~ 3 ore- doua nopti cazare - una pe vapor + una la hotel pe insula Cat Ba, un fel de Mamaia Vietnamului, foarte frecventata de turistii chinezi for some rason ..- mic dejun, pranz, cina - in principal seafood, deci m-am inteles de minune cu orezul- kayak prin golf- drum Halong City - Hanoi, acelasi minibusAm avut noroc cu agentii de pe strada pentru ca hostelurile vand aceleasi tururi la 130 USD. Argumentul lor ar fi ca in tururile organizate de ei e super distractie, bauturi incluse, tipete, bautura, bla bla. Cum ideea era sa vedem relieful si nu sa balaurim cu toate natiile (activitate oricum preferata la hostel), am iesit excelent la bani cheltuiti.Asadar:

• Bali part 1 - Ubud, Monkey Forest... 201

25.08 - o zi ca oricare alta, doar ca era timpul sa parasim Vietnam pentru alte teritorii mai verzi, mai racoroase, mai ieftine, mai exotice, trecand Ecuatorul in emisfera sudica - Bali.Asadar fiind primul zbor (Vietnam - Kuala Lumpur) - am avut ocazia sa-mi incerc pastilele homeopatice anti-panica pe care le-am primit inainte sa plec :) Si si-au facut treaba mai mult decat onorabil - no panick attacks, no anxiety, no worries. La fel si pentru cel de-al doilea zbor, Kuala Lumpur - Denpasar (capitala insulei Bali). Din Denpasar taxi pana in Ubud pentru cateva zile care au debutat cu o vizita la Monkey Forest :)Sute de maimute, all over the place. Si zeci de poze, desigur, asa ca intr-o noapte musonica fara somn am adaugat si ceva text pe maimutareli. Asadar:

• Hanoi - ploaie si vant, coafura rezista!... 197

Trenul a tras in gara Gia Lam, Hanoi, la 06:30. Aproape dimineata, bezna, semi dormit din nou, deoarece pe parcursul noptii am dat curs invitatiilor agentilor vamali chinezi, respectiv vietnamezi. Iesim din gara, nu pare sa fie un oras ci mai degraba un sat, hai sa-i zicem Lehliu Gara. Iluminat public slab, niste case darapanate, doua sali de asteptare si un ocean de self-appointed taxi drivers. Unii s-au ales cu blonzi, altii cu francezi, unul insa si-a luat teapa si s-a lipit de noi crezand ca-si face de-o ciorba dis de dimineata. Si a stat cu noi ceva timp, doar ca nu aveam Dongi Vietnamezi sa-l platim, asa ca am decis sa mergem pe jos. Mai in fata, primul ATM. Desi sunt fan 'Man vs. Wild' si am invatat de la Bear Grylls 'never drink the first water you find', am scos bani de aici :) Se pare ca aceasta gara este la mama dracu undeva si avem de mers vreo ora jumate pana la hostel, care este situat in centrul orasului. Hmm, ok, dupa niste harti r