Creșterea AI generativă, AR/VR și a rețelelor rapide a deblocat
noi posibilități educaționale care au fost cândva imposibile în
sălile de clasă tradiționale. Cu promisiuni de o amploare și
personalizare nemaivăzute până acum, mai multe guverne și
instituții investesc în industria tehnologiei educaționale (EdTech)
de 270 de miliarde de dolari, susținând un CAGR de 16% care o va
propulsa la noi culmi de 433,17 miliarde de dolari până în
2030.
Iar regiunea APAC este bine pregătită pentru a deveni unul dintre
cei mai mari adoptatori și binefăcători ai Edtech, China, India și
Indonezia fiind clasate printre primele 10 țări pentru înscrierea
în învățământul superior. La nivel regional, peste 27 de milioane
de copii și adolescenți rămân analfabeți, în mare parte din cauza
problemelor de accesibilitate pe care Edtech poate avea potențialul
să le rezolve. Deci, cum exact va influenţa tehnologia pedagogia?
Subhasish Gupta, director regional pentru India și SAARC,
Allied Telesis Asia Pacific, prezintă trei moduri în care prevede
integrarea:
Asistenți didactici GenAI
Oferind utilizatorilor posibilitatea de a crea conținut prin
solicitări scrise, inteligența artificială generativă (GenAI) se
poate dovedi neprețuită pentru studenții care nu au acces imediat
la tutori de încredere.
Dimensiunile claselor din Asia de Est continuă să se situeze în
jurul valorii de 25-45, în ciuda cercetărilor care arată că
studenții învață cu până la 3 luni mai repede în clasele mai mici
de 15. Deși reducerea dimensiunii clasei nu este întotdeauna
fezabilă din cauza constrângerilor de resurse, GenAI face posibilă
studenții să acopere elementele de bază căutând cu ușurință termeni
și concepte nefamiliare, fără a solicita prea multe resurse
suplimentare de la instituții.
Învățare imersivă AR și VR
Instrumentele de simulare le permit elevilor să viziteze situri
istorice și repere naturale fără a părăsi sala de clasă sau
interacțiunile moleculare fără explicații complicate sau
echipamente specializate. Pe lângă acordarea studenților din
regiunile îndepărtate sau subdezvoltate cu o expunere mai mare,
instrumentele AR și VR pot încuraja și învățarea activă, bazată pe
vizual, în sălile de clasă asiatice dominate de învățarea pasivă.
Cercetările au arătat că participarea activă la clasă poate
îmbunătăți rezultatele învățării cu până la o jumătate de abatere
standard.
Gamificare pentru implicare și motivație
Gamificarea poate maximiza eficacitatea instrumentelor menționate
mai sus, distrând și motivând studenții în drumul lor către fiecare
etapă de învățare. Algoritmii pot fi, de asemenea, personalizați
pentru studenții individuali care se luptă cu anumite subiecte,
astfel încât conceptele nefamiliare să fie scoase la suprafață
suficient pentru a stimula familiaritatea fără a fi prea
copleșitoare sau descurajatoare. În timp ce eficiența absolută a
gamificării variază foarte mult între indivizi și domeniul de
studiu, majoritatea covârșitoare a studiilor de caz arată un net
pozitiv în rezultatele învățării de oriunde între 40% și 95%.
Desigur, implementarea noii tehnologii este întotdeauna mai ușor de
spus decât de făcut. „De la problemele legate de confidențialitate
la dispozitivele care funcționează defectuos, campusurile trebuie
să fie proiectate cu interfețele potrivite și în siguranță, astfel
încât infrastructura să poată fi utilizată în siguranță așa cum s-a
intenționat pentru a obține rezultatele dorite”, explică Subhasish.
„Înțelegând provocările unice ale acestui sector, ne facem rolul în
modelarea viitorului educației, oferind o infrastructură de rețea
robustă care poate realiza această viziune a unui campus digital cu
adevărat conectat și inteligent.”
Potrivit Subhasish, Allied Telesis vede campusul digital cuprinzând
trei aspecte cheie: Operațiunile digitalizate și automatizate pot
ajuta campusurile contemporane să minimizeze munca manuală și
erorile umane asociate. Acest lucru poate fi implementat în
înregistrările digitale de prezență, rezervări pentru consultații
private, notări digitale și multe altele. Allied Telesis realizează
acest lucru prin Network AI, care modernizează operațiunile IT
utilizând AI și ML pentru informații despre rețea. Acest lucru nu
numai că eliberează timp pentru administratorii IT, ci oferă și un
proces extrem de intuitiv pentru studenții nativi digital născuți
după 1997. Aceste sisteme pot fi protejate și mai mult solicitând
studenților și personalului să-și verifice identitățile folosind
chei unice, cum ar fi biometria.
Procentul de studenți care jonglează cu munca part-time alături de
studii a crescut vertiginos în ultimii ani, crescând de la 45% la
55% doar din 2022 până în 2023. Campusurile digitale trebuie să fie
pregătite să sprijine studenții cu diverse programe și stiluri de
învățare, mai ales că lucrează studenții sunt cu 20% mai puțin
probabil să absolve în comparație cu omologii lor studenți cu normă
întreagă. Cu Allied Telesis Network Virtualization, instituțiile de
învățământ pot asigura o infrastructură fără întreruperi, cu
redundanță centrală a rețelei pentru a sprijini săli întregi de
dispozitive conectate fără fir care rulează programe AI și grafică
înaltă.
Campusul poate fi un refugiu sigur al studenților din lumea
corporativă, dar 87% dintre instituțiile de învățământ s-au
confruntat deja cu încălcări foarte reale ale securității
cibernetice. Cu studenții care se conectează la instituții atât în
interiorul, cât și în afara campusului, rețelele școlare nu au fost
niciodată mai vulnerabile, mai ales că hackerii pot compromite o
rețea prin intermediul dispozitivului neprotejat al unui singur
elev nebănuit. AMF-Security Controller este răspunsul Allied
Telesis la amenințările cibernetice tot mai mari, care integrează
cei mai buni furnizori cibernetici pentru a crește postura
cibernetică a școlilor.
Campusurile digitale nu sunt construite doar pe infrastructură de
clasă mondială și securitate cibernetică de fier, ci sunt susținute
de echipe de servicii care sunt capabile să răspundă rapid și
eficient ori de câte ori este nevoie. Condus de misiunea de a crea
condiții în care studenții să poată studia, cerceta și să crească
la maximul lor potențial, Allied Telesis a fost facilitatorul
multor premiere în campusurile asiatice, inclusiv implementarea
unei rețele compatibile SDN la Institutul de Importanță Națională
din India, ca precum și acordul de cooperare semnat pentru formare,
recrutare, cercetare științifică, comunicare și dezvoltare de brand
cu Universitatea de Tehnologie Ho Chi Minh (HUTECH).