Aproape trei sferturi dintre utilizatorii de internet au făcut cumpărături online în 2024

Comerțul electronic din România continuă să crească accelerat, cu 72,9% dintre utilizatorii de internet realizând achiziții online în 2024, potrivit datelor publicate de Institutul Național de Statistică (INS).

O creștere semnificativă a fost înregistrată în mediul rural, unde ponderea cumpărătorilor online a urcat la 67,3% (+5,9% față de 2023), reducând diferența față de mediul urban, unde 77,1% dintre utilizatorii de internet au plasat cel puțin o comandă online (+3,4%).

Tendința ascendentă este susținută de îmbunătățirea accesului la internet, cu un procent de 88,6% dintre gospodăriile din România conectate, în creștere cu 2,9 puncte procentuale față de anul precedent.

Cele mai populare categorii de produse și servicii achiziționate online în 2024 sunt: îmbrăcăminte, încălțăminte și accesorii – 78,6%, livrări de la restaurante și catering – 36,4%, produse cosmetice și de îngrijire personală – 34,5%