Când este vorba de domeniul sanitar, securitatea informatică
poate însemna efectiv diferenţa dintre viaţă şi moarte. Pentru
coordonarea îngrijirii pacienţilor, furnizarea documentelor
sanitare electronice corecte către personalul medical adecvat şi
protejarea informaţiilor sensibile, spitalele, laboratoarele
medicale şi alţi furnizori de servicii medicale trebuie să stea
permament online, conectaţi în mod securizat.
Desfăşurând o activitate intensă în domeniul asigurării securităţii
în zona de sănătate publică, RSA, una din cele mai mari firme pe
plan mondial, scrie că NHS, serviciul naţional de sănătate
britanic, a anunţat recent că va impune o nouă cerinţă ca toate
entităţile din domeniul sanitar să implementeze autentificarea
multi-factor (MFA).
Măsura este similară directivei NIS2 a Uniunii Europene de
stabilire a unui „nivel comun ridicat de securitate cibernetică” în
rândul tuturor statelor membre.
MFA furnizează un nivel suplimentar de securitate în privinţa
identităţii utilizatorilor. Metoda cere ca, pe lângă adresă e-mail
şi parolă, utilizatorii să furnizeze un factor suplimentar de
identificare, cum ar fi introducerea unui cod de verificare,
folosirea unei chei de securitate sau furnizarea de informaţii
biometrice la conectare.
RSA lucrează cu sectorul sanitar de zeci de ani. Anul acesta, firma
a lansat capabilităţi noi semnificative ale soluţiilor vândute ca
să menţină dosarele electronice de sănătate în siguranţă. În
acelaşi timp, firma depune eforturi de convingere a clienţilor că
utilizarea metodelor MFA trebuie extinsă în cel mai scurt timp de
la utilizatori „privilegiaţi”, aşa cum sunt administratorii de
sistem, la toţi utilizatorii sistemelor informatice din
sănătate.
Soluţiile RSA pot fi achiziţionate în România prin distribuitorul
SolvIT Networks.