Contextul economic actual implica luarea unor masuri de preventie prin care firma ta sa beneficieze de protectie. Impotriva a ce? Ei bine, impotriva pierderilor financiare, contractelor riscante, intarzierii platilor, incapacitatii de recuperare a creantelor ori, cu alte cuvinte, impotriva fluctuatiilor pietei.
Fluctuatiile pietei se refera la modificarile imprevizibile ale preturilor activelor financiare precum actiuni, marfuri sau obligatiuni. De ce apar? Factorul nu poate fi unul singur. Fluctuatiile pietei sunt generate atat de factori economici, cat si de productie sau tehnici.
Recomandat este ca aceste masuri sa nu iti lipseasca din planul de business, deoarece te ajuta sa iti pastrezi traiectoria, fara a te abate de la obiectivele si directiile stabilite la inceput intr-un mod sigur.
Ce masuri trebuie sa incluzi?
De la verificarea colaboratorului, pana la analizarea istoricului financiar si monitorizarea constanta a activitatii pentru a vedea modul de actionare in diferite situatii. Afla si actionarii firmei, este esential sa stii cu cine stai de vorba.
Cu atat mai mult daca acum pui bazele unei afaceri. Instabilitatea financiara si dinamismul sectoarelor de activitate determina schimbari si in randul comportamentului clientilor. Asigura-te ca partenerii de afaceri isi respecta obligatiile si angajamentele. Stii cat de greu este sa aduci un client, dar sa-l mai si pastrezi. In acest context, sa pierzi un client care avea plati recurente, nu este cel mai fericit scenariu.
La ce trebuie sa fii atent?
Inainte de toate, informeaza-te: care este denumirea firmei, care este domeniul de activitate si din ce se genereaza principala sursa de venit. La fel de important este sa cunosti actionarii si administratorii pentru a intelege modul in care sunt luate deciziile.
In plus, prin accesarea raportului actionari si administratori elimini riscul de a programa o intalnire de afaceri cu o persoana care nu are putere de decizie. Sigur ca poti discuta cu orice alt coleg, insa mai bine discuti direct cu persoana abilitata. Aceasta iti poate oferi toate detaliile de care ai nevoie si iti poate da raspunsurile intrebarilor ce includ cifre si procente, directia de dezvoltare si strategia pentru urmatorii ani.
Firma de interes are mai multi administratori?
Cu cine trebuie sa vorbesti si cine este persoana de contact pe care trebuie sa o contactezi? Stiai ca este posibil ca persoana cu putere de decizie sa mai detina actiuni si in cadrul altei firme? Daca ai avut deja o prima discutie si tu ai aflat detalii pe care in mod normal ar fi trebuit sa ti le spuna actionarii firmei, atunci e cazul sa ceri clarificari si sa descoperi adevaratele intentii.
Fluctuatiiile pietei pot determina schimbari la nivelul managementului, iar daca ai semnat un contract, este posibil ca acestea sa isi puna amprenta si asupra firmei tale. Daca firma va intampina dificultati in gestionarea fluxului de cash, ce vei face? Ori daca se va confrunta cu probleme logistice? Fiind parteneri, atat tu, cat si colaboratorul tau sunteti responsabili fiecare de cate un segment. Ce se intampla daca firma colaboratoare are probleme financiare sau se afla in incapacitatea de a-si mai plati datoriile catre bugetul de stat? Blocarea conturlor acesteia nu reprezinta cea mai buna solutie.
Totodata, instabilitatea financiara ofera contextul oportun firmelor neserioase sa actioneze si sa profite de resursele tale: umane, financiare informationale. Activeaza alertele, iar sistemul iti va furniza zilnic si/sau saptamanal lista cu firmele nou infiintate din domneiul tau. Datele sunt din surse oficiale si mult mai sigure decat cele prezentate de presupusii actionari.
Ce ai de facut?
Sa activezi alertele, iar dupa primirea notificarii ca descarci documentul excel trimis prin intermediul link-ului din mesaj. Fisierul contine date despre firmele tip SA si SRL. De la denumire, CUI, CAEN, la stare firma, forma legala si nu numai, alerta iti indica toate detaliile privind firma nou infiintata.
Include in activitatea ta monitorizarea portofoliului de clienti & colaboratori si activeaza alertele pentru a identifica din timp momentul oportun pentru investitii. Aceste masuri au rolul de a consolida planul de business si strategiile de dezvoltare. Urmarind tendintele economice si schimbarile din domeniul tau, vei putea gestiona mai usor eventualele crize datorita managementului riscurilor bine pus la punct.