Cum iti dai seama daca esti sau nu relevant in piata? Raspunzi cu succes cerintelor si nevoilor publicului tau tinta? De fapt, tu reusesti sa identifici cerintele clientilor? Trebuie sa fii atent la tendintele din piata si sa te adaptezi pentru a nu-ti pierde pozitia si clientii, bineinteles. Azi esti lider de piata, maine clientul nu te mai alege. Schimbarile sunt imprevizibile, iar afacerea ta are nevoie de siguranta, nu incertitudini.
Mai mult decat atat, prin monitorizarea portofoliului de clienti poti identifica din timp eventualele probleme ale colaboratorilor, furnizorilor si clientilor tai.
De ce sa monitorizezi activitatea? Cum te ajuta?
Monitorizarea este mai mult decat o simpla activitate, este mai mult decat o simpla alerta. Monitorizarea te ajuta sa diminuezi riscurile in afaceri si sa iei cea mai eficienta decizie pentru firma ta. Stiai ca in activitatea colaboratorului tau a intervenit o modificare? Nu? Nu te-a instiintat? Nu ti-a comunicat? In acest caz, nu iti este un partener de afaceri in adevaratul sens al cuvantului.
Nu semna contracte cu firme neserioase care au probleme financiare. Verifica firma inainte. Este posibil ca acestea sa nu isi mai poata achita facturile. Chiar daca iti este client fidel, asta nu insemana ca trebuie sa ai incredere deplina fara a verifica afirmatiile acestuia.
Urmareste evolutia clientilor si colaboratorilor tai pentru a putea stabili limitele de plata si conditiile contractuale. De ce sa faci asta? Daca nu monitorizezi activitatea firmelor de interes poti ajunge sa semnezi contracte cu firme care au datorii restante sau o reputatie negativa si slaba in piata. Iti doresti consolidarea pozitiei in piata, nu caderea propriei afaceri.
Ce s-a schimbat in activitatea clientilor tai?
Iti cunosti clientii! Cel putin asta s-ar presupune daca aveti contracte de ceva timp. Ce faci cand primesti o alerta? Ai deja in gand o firma care ar fi putut sa sufere modificari? Intarzierile privind plata si datoriile restante reprezinta semne pe care sa nu le ignori. Daca alerta iti indica si un proces de tip faliment, clar trebuie sa intrerupi colaborarea.
Nu te asocia cu firme rau-platnice si fii atent la tranzactiile viitoare. In caz contrar, risti sa iti expui firma unor riscuri considerabile.
Stabileste lista clientilor de interes si frecventa alertelor. Nu lasa problemele financiare ale clientilor sa te ia prin surprindere. Activeaza alertele si analizeaza-le, apoi ia masuri in functie de gravitatea situatiei.
De ce primesti alerte? Deoarece unul dintre clientii tai prezinta:
- Datorii restante si riscul de blocare al conturilor;
- Incidente la plata si riscul de neplata al contractelor, facturilor, obligatiilor financiare;
- Statusul de la ANAF de inactivitate fiscala, plata TVA si TVA la incasare;
- Modificari juridice de schimbare de sediu, puncte de lucru, actionariat;
- Etape din procedura de insolventa;
- Inscrieri in Arhiva Electronica de Garantii Reale Mobiliare.
Monitorizarea portofoliului de clienti si implicit a comportamentului acestora nu este doar un instrument strategic, ci o necesitate pentru a ramane relevant, competitiv si mereu in gandul clientilor si colaboratorilor.
Prin monitorizarea activitatii reusesti sa iti optimizezi strategia de dezvoltare si sa fii mai aproape de clientul tau. Asculta, intelege si personalizeaza experientele clientilor. Anticipeaza preferintele si comportamentul clientului pentru a-ti optimiza procesul de vanzare.