Sectorul asistenței medicale a fost întotdeauna la mare căutare
pentru profesioniști calificați și progrese continue în cele mai
noi tehnologii. Cu toate acestea, necesitatea digitalizării pentru
partajarea datelor a fost evidențiată în timpul pandemiei, deoarece
lumea se confrunta cu o criză de talent în îngrijirea pacienților.
De la rate ridicate de epuizare până la sisteme de sănătate
copleșite, a devenit evidentă urgența de a eficientiza procesele și
de a îmbunătăți comunicarea.
Pe măsură ce rolul lucrătorilor din domeniul sănătății se
transformă odată cu tehnologia pentru a deveni mai eficient, acesta
elimină și sarcinile administrative care în mod tradițional
consumau timp. În Asia Pacific (APAC), organizațiile din domeniul
sănătății sunt deja în curs de transformare digitală pentru a
satisface nevoile de îngrijire a sănătății ale pacienților într-un
mod mai holistic, fără a sublinia forța de muncă actuală. În 2025,
se estimează că unul din 10 spitale din APAC va folosi robotica
dincolo de operații și în afara sălilor de operație pentru a
îmbunătăți furnizarea de îngrijiri.
Până în 2027, 55% dintre organizațiile de asistență medicală din
regiune se vor baza pe strategii de digitalizare, fluxuri de lucru
interoperabile și platforme de date pentru consumatori pentru a da
putere pacienților, a crește experiențele și a promova
încrederea.
Transformarea experienței de îngrijire a pacientului
Spitalele inteligente sunt în creștere, iar organizațiile din
domeniul sănătății merg dincolo de a oferi pacienților îngrijirea
de care au nevoie, fiind pe drumul lor spre a revoluționa
experiența de îngrijire a pacienților.
Seiichiro Sato, Senior Vice President, Global Marketing, Allied
Telesis, consideră că, în loc să abordeze tehnologia ca un simplu
spațiu pentru colectarea de date și colaborare, mai multe
instituții de asistență medicală găsesc modalități prin care pot
folosi tehnologia pentru a îmbunătăți îngrijirea pacienților.
„Într-un proiect recent, oferim conectivitate fără fir perfectă la
covorașele cu senzori de la Paramount Bed și la camerele de scanare
oculară, astfel încât pacienții să poată fi monitorizați 24/7.
Acești senzori medicali pot raporta starea de somn a pacientului și
pot furniza în mod continuu date despre sănătatea pacientului și,
la rândul lor, ajută furnizorii de servicii medicale să ofere cel
mai înalt nivel de îngrijire și confort”, explică Sato.
Definirea succesului sanitar inteligent, fără timpi de
nefuncționare
Cu tehnologia și conectivitatea mergând mână în mână, chiar și o
întârziere de o fracțiune de secundă poate fi o problemă de viață
sau de moarte într-o industrie precum asistența medicală. Acesta
este motivul pentru care pentru spitalele inteligente, a avea o
infrastructură conectată este esențială pentru a se asigura că
sistemele nu eșuează niciodată. Virtualizarea rețelei Allied
Telesis asigură o infrastructură fără timpi de nefuncționare cu
redundanță centrală a rețelei, astfel încât medicii să se poată
concentra pe cea mai importantă misiune a lor – de a salva
vieți.
Costul ridicat al echipamentelor medicale înseamnă, de asemenea, că
acestea trebuie utilizate în cel mai eficient mod. Deoarece
echipamentele sunt adesea mutate în unitățile medicale, poate fi
frustrant pentru medicii să fie nevoiți să găsească dispozitivele
de care au nevoie atunci când au nevoie de ele.
Parteneriatul Allied Telesis cu Terumo – un lider global în
tehnologie medicală care dezvoltă intervenții vasculare și soluții
cardio-chirurgicale, precum și produse medicale esențiale pentru
practica clinică zilnică – pentru a permite pompe cu seringi
inteligente, astfel încât locația lor să poată fi întotdeauna
detectată este doar un exemplu de modul în care tehnologia poate
sprijini personalul medical economisind timp prețios.
Combaterea încălcării datelor pentru o conectivitate sigură și
permanentă
Sato a avertizat că, pe măsură ce industria sănătății devine din ce
în ce mai digitalizată, este la fel de important pentru organizații
să își protejeze datele.
„Fie că este vorba despre noi cercetări medicale, date operaționale
de zi cu zi sau dosare medicale confidențiale ale pacienților, cu
cât o organizație are mai multe date, cu atât suprafața lor de atac
devine mai largă”, adaugă el.
Luați în considerare modul în care sectorul medical a contribuit la
35,4% din toate evenimentele de încălcare a datelor în 2022. În
același an, a marcat, de asemenea, al 13-lea an consecutiv în care
sectorul asistenței medicale a fost raportat ca având cele mai mari
costuri de încălcare a datelor din regiune.
A avea o infrastructură de rețea robustă nu este un lux; este o
necesitate pentru a proteja siguranța și satisfacția pacienților,
precum și pentru a stimula eficiența și productivitatea
angajaților. De asemenea, permite democratizarea asistenței
medicale, așa cum a demonstrat Spitalul Internațional Landseed din
Taiwan, fiind înființat pentru a oferi cel mai mare volum de
servicii de telemedicină din Taiwan.
Căutați să le imitați succesul? Sato a sfătuit că organizațiile
trebuie mai întâi să-și investigheze infrastructura de rețea și să
reevalueze domeniile care pot fi îmbunătățite. Implementați un
acces wireless extrem de fiabil pentru a atenua problemele de bază,
cum ar fi punctele moarte, semnalele conflictuale și conexiunile
întrerupte. O bună supraveghere a rețelei este, de asemenea,
crucială pentru a gestiona activele și pentru a aborda în mod
proactiv orice probleme de rețea care pot apărea, în special în
jurul funcțiilor vitale ale organizației.
„Pentru cel mai înalt nivel de securitate, organizațiile din
domeniul sănătății trebuie să permită accesul securizat la rețea,
acordând prioritate controlului accesului bazat pe identitate. A
avea o rețea robustă și sigură este numai bine eficient și de
impact dacă este suficient de ușor de navigat pentru angajați.
Configurați un sistem de management al rețelei în back-end pentru a
automatiza activitățile, astfel încât echipele IT să se poată
concentra pe mai multe activități critice pentru afaceri”, spune
Sato.
Promisiunea de nefuncționare zero a lui Allied Telesis garantează
organizațiilor împotriva defecțiunilor sistemului din cauza
problemelor legate de infrastructură. La urma urmei, cel mai bun
sistem de asistență medicală este unul care este întotdeauna
disponibil oricând și oriunde.