Iar avem functii noi in Excel. Acestea 2 se numesc CHOOSECOLS si CHOOSEROWS si ne ajuta sa alegem ce randuri / coloane vrem sa pastram dintr-un tabel. Hai sa vedem un demo de 2 minute.
CHOOSECOLS, CHOOSEROWS in Excel
Am exagerat cand am spus 2 minute, stiu ca esti ocupat(a). Era
mai degraba 1 minut si 48 de secunde. Functiile sunt simple, am zis
ca nu are sens sa o lungesc degeaba.
Mai jos insa niste detalii legate de sintaxa.
Functia CHOOSECOLS
=CHOOSECOLS(array,col_num1,[col_num2,...)
- array: aici selectam tabelul de unde vrem sa extragem coloanele
- col_num: numar, aici scriem numarul coloanei pe care vrem sa o pastram, daca vrem mai multe coloane, scriem mai multe numere separate prin , sau ;
Functia CHOOSEROWS
=CHOOSEROWS(array,row_num1,[row_num2,...)
- array: aici selectam tabelul de unde vrem sa extragem randurile
- col_num: numar, aici scriem numarul randului pe care vrem sa il pastram, daca vrem mai multe randuri, scriem mai multe numere separate prin , sau ;
Unde ar putea fi utile?
Daca ma intrebi pe mine, eu nu vad functiile astea foarte utile in mod individual. Cred insa ca ar putea sa fie interesante daca le combinam cu alte functii cum ar fi FILTER.
Cu alte cuvinte functii din toata lumea Excel-ului, uniti-va.
Vrei sa inveti Excel?
Gasesti multe lucruri utile aici pe site, majoritatea gratuite. Apropo, daca inca nu te-ai abonat la lista noastra de email, nu stiu ce mai astepti.
Pe langa articolele de pe site insa avem si o colectie de cursuri premium care te vor ajuta printr-o structura mai buna:
- Curs Excel incepatori
- Curs Excel intermediar
- Curs Excel avansat
The post Functiile CHOOSECOLS si CHOOSEROWS in Excel appeared first on onLearn.