Noul I30 N este prima incercare a celor de la Hyundai de a lansa un model de performanta care sa rivalizeze cu Golf GTI, Peugeot 308 GTi si Focus ST.
Se pare ca rezultatul este unul de exceptie , I30 N avand sub capota un motor de 2.0 litri si 247 cai, fiind capabil sa atinga prima suta in 6,4 secunde. Un pachet Performance poate fi adaugat ulterior, punct in care puterea motorului urca la 271 cai, iar timpul necesar pentru atingerea primei sute de km/h scade la 6,1 - 6,2 secunde. Cuplul motorului este suficient, 350 nm , iar viteza maxima limitata la 250 km/h. Cutia manuala este etajata si gandita pentru un condus sportiv, schimbarile facandu-se rapid. Exista 5 moduri de condus selectabile, Eco , Normal, Sport, N si N Custom, ultimul permitandu-i soferului sa seteze parametrii de condus dupa bunul plac.
Cat despre exterior, detaliile care diferentiaza un I30 N de un I30 normal sunt destul de vizibile , mai ales la nivelul jantelor si al elementelor optice specifice, cum ar fi evacuarea dubla , sau pragurile si spoilerele dedicate diviziei N . Deasupra lunetei a fost montat un eleron cu rol aerodinamic la viteze mari .
In interior, planeaza o ambianta sport decenta, subliniata de scaunele si volanul special gandite pentru I30 N. Elementele de confort si sistemele de asistenta pentru sofer nu au fost nici ele uitate.
Ramane de vazut daca noul Hyundai le va face viata grea jucatorilor cu vechime in piata hot-hatch-urilor.
Pretul este asteptat sa se situeze in jurul valorii de 25-27.000 euro .