Prezentarea completa a gamei actuale McLaren

Prezentarea completa a gamei actuale McLaren
Imaginea este preluată automat împreună cu articolul de pe 12 cilindri


In lumea masinilor sport , competitia a devenit din ce in ce mai stransa , iar cei de la McLaren vin sa contracareze acest lucru prin oferta bogata pe care o pun la dispozitia celor care stiu sa aprecieze un obiect cu suflet. In lumea McLaren gasim modele accesibile , dar si modele care par un vis pentru cei mai multi dintre noi. 
Plecand de la 540 C , al carui pret de pornire este 140.000 euro, pana la extremul P1 care depaseste bariera de 1 milion euro , toate modelele impart acelasi motor de 3800 cmc, setat sa aiba puteri diferite. 
In momentul de fata , gama McLaren este impartita in 3 categorii : 
1) Sports Series este categoria de baza, din care fac parte 570S, 570S Spider, 570GT si 540C 
2) Super Series este reprezentata de cel mai nou model , 720S , ce inlocuieste 650S si 675LT
3) Ultimate Series este dedicata modelelor de top, P1 si P1 GTR , fabricate intr-un numar limitat , toate unitatile fiind vandute. Preturile porneau de la 1 milion euro si depaseau uneori si 2 milioane euro, in functie de specificatii. 

Sa o luam cu inceputul , si anume cel mai accesibil model : 540 C. 


Inca de la baza gamei, vorbim de un model mai mult decat performant , iar acest lucru se vede atunci cand ne uitam cat timp trece de la 0 la 100 km/h : 3,5 secunde. Repet, este vorba de modelul entry level. Echipat cu acelasi V8 ca restul gamei McLaren, dar setat sa nu depaseasca 540 cai , putem linistiti sa spunem ca 540C este masina sport ideala pentru toata ziua , dar si pentru iesiri pe circuit. Puterea este transmisa rotilor spate prin intermediul unei cutii automate cu 7 trepte , iar viteza maxima limitata la 320 km/h. Toate acestea cu un consum mediu declarat de doar 12 litri / 100 . Nu e rau deloc penru o masina sport cu 540 cai. Taria suspensiilor este reglabila electric , precum si raspunsul motorului sau feedback-ul directiei.

In interior, ambianta luxoasa este prezenta ca si la restul gamei , consola centrala fiind cea care iese in evidenta prin ecranul de 7 inch ce inglobeaza sistemul IRIS de infotaiment si navigatie, specific McLaren. Prin intermediul touchscreen-ului se seteaza inclusiv climatizarea. Un amanunt interesant este faptul ca desi vorbim despre mezinul gamei, si el poate fi echipat cu sistemul audio oferit de Bowers & Wilkins, sistem format din 12 difuzoare cu o putere totala de 1280 watti. 



In concluzie , sportivitatea pura caracterizeaza modelul 540C si il face sa fie perfect pentru cei care isi doresc un model sport cu aspiratii de supercar, dar care sa fie si prietenos cu buzunarul proprietarului. De retinut faptul ca 540C nu dispune de aripa deportanta in partea din spate si ca pentru noi cei din Romania, cel mai apropiat service McLaren este in Austria. 

Sa mergem mai departe in categoria Sport Series, catre modelele 570S , 570S Spider si 570 GT. 


Toate 3 dispun de 570 cai furnizati de acelasi V8 de 3800 cmc , insa totodata caracterele lor sunt diferite. 
570S este un coupe sportiv , pozitionat in ierarhia McLaren  intre 540C si nou lansatul 720S. Este un compromis perfect intre strada si circuit , intre o masina de zi cu zi si una de weekend , un adevarat companion pentru iesirile spontane.  Cutia automata cu 7 trepte poate fi setata in functie de preferintele conducatorului, precum si taria amortizoarelor sau sunetul evacuarii. Prima suta de km este atinsa in 3,2 secunde, viteza maxima fiind limitata la 328 km/h. Pretul de pornire pentru 570S este 170.000 euro, insa luand in calcule datele de mai sus, nu sunt motive foarte multe pentru a alege un 570S in locul unui 540C . Ca si in cazul lui 540C, modelul 570S nu dispune de aripa deportanta in partea din spate , McLaren preferand o aerodinamica fixa. Farurile dispun de tehnologie LED , iar la exterior se pot alege numeroase accesorii de carbon oferite de divizia MSO (McLaren Special Operations). 
In interior suntem intampinati de aceeasi atmosfera luxoasa cu care ne-a obisnuit McLaren. Piele fina, materiale alese atent, si celebrul ecran de 7 inch al sistemului de infotaiment IRIS de pe care setam majoritatea functiilor masinii, inclusiv climatizarea. Cat despre sistemul audio , optional se poate alege varianta surround oferita de Bowers & Wilkins. 



570S Spider este varianta cabrio a lui 570S si aduce un plus de libertate prin sistemul ultra usor de decapotare. 




Materialele compozite il fac pe 570S Spider sa fie cu doar 46kg mai greu decat coupe-ul. Decapotarea dureaza 15 secunde si poate fi facuta pana la viteze de maxim 40 km/h. 
Cel mai nou model cabrio al celor de la McLaren poate fi comandat in oricare din cele 80 de centre McLaren din toata lumea , si are un pret de pornire de 190.000 euro. Performantele sunt similare cu modelul coupe , iar interiorul pastreaza aceeasi tenta luxoasa.
Singura diferenta fata de coupe este reprezentata de sistemul audio si de climatizare, ambele fiind regandite special pentru momentul in care se ruleaza cabrio.



Probabil cel mai interesant model al categoriei Sport Series este 570GT , un model gandit si setat ca masina sport ce poate fi utilizata toata ziua, dar si la drumuri lungi , suspensia avand un nou mod Confort, caracteristica specifica unui Grand Turismo. 



Insa , daca este sa ne luam dupa spusele celor de la McLaren, 570GT este cel mai luxos si mai practic model , existand un loc generos de depozitare in spatele scaunelor , loc ce poate fi accesat prin deschiderea lunetei spate, asa cum se poate observa in pozele de mai jos: 



Performantele sunt similare cu 570S coupe, insa interiorul este cel care difera : in dotarea standard se ofera plafon panoramic fix, zonele din jurul lui fiind imbracate in piele naturala, inclusiv asa zisul portbagaj . Evident , sa nu uitam de luneta cu deschidere laterala , ce permite accesul la spatiul dedicat bagajelor de dimensiuni mici. Dar, mai bine asa decat deloc, nu ?



Asa cum spuneam mai sus, suspensia lui 570GT este setata diferit fata de 570S, fiind axata mai mult pe confort, fara a diminua caracterul sportiv specific unui McLaren. 
Pretul de pornire depaseste cu putin suma de 200.000 euro, insa este categoric un Grand Turismo demn de luat in seama. 
570 cai combinati cu luxul de la interior , plus aspectele practice, sunt tot ce trebuie pentru a transforma in poveste o calatorie in doi, mai ales ca ni se promite un consum extraurban de sub 11 litri/100 . 
Pentru a accentua senzatia de confort, cei de la McLaren au regandit pragurile masinii, accesul in interior facandu-se mai usor decat in 570S. Ceasurile de bord clasice au fost inlocuite de un ecran de 11 inch pe care sunt afisate informatii despre masina , navigatie, etc . Pe consola centrala gasim deja celebrul ecran de 7 inch al sistemului IRIS , sistem ce permite setarea climatizarii, a sistemului audio, a navigatiei, etc. Ca si in cazul celorlalte modele, se poate opta pentru sistemul audio semnat Bowers & Wilkins. 





Mergand mai departe , ajungem la categoria Super Series, gama reprezentata de cel mai nou model McLaren, si anume 720S , model ce inlocuieste 650S-ul si posibil si 675LT, avand in vedere caracteristicile tehnice. 



Odata cu lansarea acestui model, McLaren ridica stacheta perfomantelor , dar si a designului ce poarta o tenta futuristica. Alaturi de un V8 imbunatatit si cu o cilindree crescuta de la 3800 cmc la 4000 cmc , 720S este un adevarat supercar din toate punctele de vedere. Putere ? 720 cai . Viteza maxima ? 341 km/h . 0-100 ? Sub 3 secunde. Pret ? De la 320.000 euro in sus. Senzatiile oferita sunt insa nepretuite. 
Cat despre design, se observa cateva schimbari fata de restul modelelor : usile cu deschidere dihedrala nu mai au integrate guri de aerisire pentru radiatoare, partea frontala a devenit mai agresiva , integrand faruri full led, iar caroseria cu totul are acum o forma mai dinamica. Suspensia este complet noua, fiind proiectata special pentru acest model. Evident , ea este reglabila electric, la fel ca si raspunsul motorului sau sunetul evacuarii. De mentionat faptul ca structura masinii este din carbon, la fel ca la orice model McLaren, insa pentru 720S a fost regandita, fiind ranforsata cu aliaje de aluminiu si denumita Monocage 2. 

Interiorul, specific McLaren aduce cateva noutati , cum ar fi sistemul de infotaiment facut in colaborare cu JVC/KENWOOD, format dintr-un ecran de 11 inch ce intra in bord in momentul in care masina este oprita , sau daca soferul doreste sa vada doar turometrul si vitezometrul in format digital , (vezi pozele de mai jos) , si un ecran de 8 inch care nu "pluteste" ca la restul gamei de modele. 





Spre deosebire de modelele din categoria Sport Series, 720S dispune de o aripa deportanta de dimensiuni generoase , aripa ce are si rol de frana aerodinamica. La viteze mari , se deschide la un unghi specific pentru a crea forta de apasare. In imaginea de mai jos, se observa faptul ca eleronul activ se intinde pe toata latimea partii din spate. 


Merita precizat faptul ca 720S este eligibil pentru programul McLaren Extended Warranty, ce permite proprietarului sa lungeasca termenul de garantie pana la 12 ani. Remarcabil este faptul ca reviziile se fac la intervale de 20.000 km . 

Nu intamplator, am lasat pentru finalul acestui articol modelul P1 , ce face parte din categoria Ultimate Series. 
Este un model la superlativ din toate punctele de vedere. Motorul este tot V8-ul de 3800 cmc, de data aceasta alaturat unui motor electric ce ii permite lui P1 sa mearga 10 km in regim full electric. Puterea totala ? 903 cai. Emisiile de co2 ? Sub 200 g/km, o valorea de laudat pentru un supercar. 



P1 a fost gandit pentru circuit , insa poate fi condus oriunde, modul hybrid ajutand la cresterea autonomiei . Stim cu totii ca autonomia unui supercar este cea care da batai de cap posesorilor, insa in cazul lui P1 lucrurile stau bine : poate parcurge aproximativ 650 km in regim extraurban cu plinul facut. Viteza maxima a fost limitata la 350 km/h, iar prima suta este atinsa in 2.8 secunde. De sistemul de franare s-au ocupat cei de la Akebono, lideri in domeniul franelor ceramice, iar sistemul KERS este imprumutat direct din F1.
Daca 720S are o aripa deportanta mare, P1 are o aripa deportanta imensa, ajutand de asemenea la franarea aerodinamica. Eleronul activ al lui P1 este produs de aceeasi firma care a facut frana aerodinamica/eleronul activ pentru Bugatti Veyron. 


Designul lui P1 este unul agresiv , cu forme specifice unui supercar , dar in acelasi timp cu note futuriste, daca ne uitam la forma stopurilor sau a farurilor. 

Interiorul a fost conceput in jurul celui de la volan , avand o puternica nota sportiva , in mare parte datorita fibrei de carbon lasata la vedere. Multa fibra de carbon, oriunde te uiti. Nici nu se putea altfel, avand in vedere ca McLaren este unul dintre pionierii erei fibrei de carbon. 
Instrumentarul de bord a fost inlocuit de un ecran digital, iar pe consola centrala gasim un ecran de 7 inch ce integreaza sistemul IRIS de infotaiment. 
Oarecum ciudata este pozitionarea pe usa soferului a comenzilor pentru lumini. 


Per total o masina extrema, P1 s-a vandut repede , in doar 8 saptamani de la lansare. In total, 375 unitati, a cate 1 milion euro + tva fiecare. Specificatiile acestui supercar si faptul ca a fost produs in serie limitata, ne arata clar ca pretul este unul corect. 

Asadar , 540C este ideal pentru cei ce vor sa intre in universul McLaren, 570GT pentru cei care cauta o masina supersport luxoasa si confortabila in acelasi pachet , 720S se adreseaza celor care vor sa evadeze in weekend pe drumuri virajate de munte, dar si pe circuirt. Mai este si P1. Ei bine, P1 este aparte, ca si clientii carora se adreseaza. 
Un P1 fie il pastrezi in garaj si nu mergi deloc cu el, ca sa il poti vinde cu o suma considerabila peste cativa ani, sau mergi cu el zilnic asa cum face un avocat din Hong Kong. 

Si oamenii cu foarte multi bani sunt diferiti , la fel cum si fiecare model McLaren are propria personalitate, chiar daca in mare parte poarta acelasi ADN sportiv. 

CLICK pe fiecare imagine pentru marire :

1) McLaren 540C:














2) 570S Spider:

















3) 570 GT :





















4) 720 S :










5) P1 :



















Despre ZTB.ro

ZTB.ro este un agregator românesc de bloguri care colectează și afișează articole din diverse domenii, oferind vizibilitate bloggerilor și o platformă centralizată pentru cititori. Articolele sunt preluate prin feed-uri RSS/Atom și direcționează traficul către blogurile originale.

Articole recente